دوست داشتم گل محمدی بماند، اما…
97901
شاه‌محمدی: برانکو می‌تواند جای یحیی را پر کند
23 دی 1402 14:29
آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق تیم فوتبال  پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس چیزی را از دست ندادهاست چون به قهرمان نیم فصل جام نمی دهند. اما پرسپولیس در نیم فصل دوم باید تقویت شودتا در کورس قهرمانی باقی بماند.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس چیزی را از دست ندادهاست چون به قهرمان نیم فصل جام نمی دهند. اما پرسپولیس در نیم فصل دوم باید تقویت شودتا در کورس قهرمانی باقی بماند.

جمشید شاه محمدی هافبک ملی پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس ابتدا در خصوصوضعیت پرسپولیس در پایان نیم فصل اول گفت:پرسپولیس برابر مس رفسنجان که با تساوی بهپایان رسید گفت: همانطور که همه می دانیم متاسفانه پرسپولیس در آخرین بازی نیم فصل اولبا تساوی برابر مس رفسنجان ۲ امتیاز حساس را از دست دادیم. اگر پرسپولیس این دیدار رامی‌برد از نظر امتیازی و شرایط روحی و روانی در صدر جدول شریک استقلال می شد. البتههنوز چیزی را از دست نداده چون 2 امتیاز فاصله ای است که به راحتی قابل جبران است. در هرحال باید بگویم پرسپولیس در بازی‌های پایانی نیم‌فصل اول نوسان زیاد داشت و همین باعثشد نتواند نتایج خوبی بگیرد و همین باعث شد که از صدر دور شود اما در کل کسب ٣٠ امتیازبرای تیمی که این همه در نیم فصل اول حاشیه داشت خیلی خوب بود.

شاه محمدی در ادامه درباره نیم فصل دوم و اینکه پرسپولیس باید تقویت شود تا در کورسباقی باند گفت: پرسپولیس برای نیم فصل دوم باید به خوبی تقویت شود. اگر این تیم در نیمفصل دوم درخط حمله، دفاع و کناره‌ها تقویت نشود، دچار مشکل می‌شود. بنابراین برای اینکهاز کورس قهرمانی عقب نیفتد باید چند بازیکن خوب جذب کند، حتی ضرورت دارد بازیکنخارجی خود را که هیچ عملکرد مثبتی در تیم نداشت تغییر دهد و بازیکن خارجی دیگری راجایگزین او کند. بازهم تاکید می کنم اگر پرسپولیس در نیم فصل دوم تیم خود را تقویت کندقطعا در کورس قهرمانی قرار خواهد گرفت در غیر این صورت دچار مشکل می‌شود.

شاه محمدی درواکنش به این موضوع که یحیی استعفا داده است دیگر نیست تیم را هدایت کندو نیز در خصوص استعفای یحیی گل محمدی گفت: اوا اینکه من عقیده دارم آقای درویش بایدحتما یحیی را راضی می کرد که نتوانست. من فکر می کنم یحیی به خاطر مشکلات و اینکهباشگاه خواسته های او را اجابت نمی کرد خسته شده بود. اما حالا که یحیی رفته باشگاه بایدحتما مربی خوب خارجی و امتحان پس داده بیاورد که بهترین گزینه همین برانکو است که گویامشکلات حضور او برای برگشت به پرسپولیس را حل کرده‌اند.

برانکو مربی خوبی است و پرسپولیس را به خوبی می شناسند و برای همین او می تواند بهپرسپولیس کمک کند.هواداران هم او را دوست دارند و اعتماد کاملیهم به او دل ند و این میتواند رمز موفقیت باشد.

شاه محمدی در ادامه در مورد تیم ملی فوتبال ایران و بازیکنانی که برای جام ملت ها انتخابشدند گفت: انتخاب اسامی تیم ملی، یک کار سلیقه‌ای است و هر سرمربی نسبت به تفکرات وتاکتیک‌های مدنظرش بازیکنان را انتخاب می‌کند. این اتفاق زمانی که ما هم بازی می‌کردیم بههمین صورت بود و مربیان ما که در مقاطعی مثل مرحوم دهداری یا علی پروین بودند نیزبراساس نظرات و تفکرات خود بازیکنان تیم ملی را انتخاب می‌کردند. برهمین اساس باید به نظرامیر قلعه‌نویی هم احترام بگذاریم. قلعه‌نویی خودش هم درباره انتخاب نفرات تیم ملی گفت کهسعی کرده است شایسته‌ها را دعوت کند. وقتی به لیست تیم ملی نگاه می‌کنیم، می‌بینیمبازیکنان آماده لیگ و لژیونرهای فوتبال‌مان حضور دارند. حُسن حضور 14، 15 بازیکن لژیونر درلیست تیم ملی این است که آنها با آمادگی کامل و آشنایی با فوتبال روز دنیا به تیم ملی اضافهمی‌شوند. خوشبختانه تیم ملی شرایط خوبی برای موفقیت در جام ملت‌ها دارد و امیرقلعه‌نویی به‌عنوان یک مربی باتجربه که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد و همچنین درگذشته هم در تیم ملی حضور داشته است، می‌تواند با نفراتی که در اختیار دارد، موفق شود.

اما در مورد موفقیت وقهرمانی باید بگویم که کار خیلی سختی داریم، کره جنوبی ، ژاپن ،عربستان و استرالیا همه از تیم های مدعی هستند البته نباید از قطر مریزبان و حتی امارات وعراق و ازبکستان به سادگی گذشت. اگر کمی خوش شانس باشیم ودر مرحله حذفی به تیم هایآسانتر بخوریم توانایی رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا را دارد و اگرخوش‌شانس باشیم می‌توانیم به فینال هم برسیم.

بازهم تاکید می کنم قطعاً کار سختی در رقابت با ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا داریم. همانطور که گفتم وظیفه همه ما در حال حاضر حمایت صد درصدی از تیم ملی و امیر قلعه‌نوییاست، ولی اگر تدارک و آماده‌سازی تیم ملی را در چند ماه گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که مابازی‌های بزرگی را برگزار نکردیم و مقابل تیم‌های گردن‌کلفت خوب محک نخوردیم و این می‌تواندتنها نکته منفی تیم ملی برای جام ملت‌های 2023 باشد. من در این خصوص می توان به صحبتهای علی دایی اشاره کنم که لپ کلام را گفت که ژاپن و کره شانس اول قهرمانی هستند چون ماندارم خوبی نداشتیم برای همین نباید امید زیاد به هواداران داد. بازیکنان خوبی داریم وامیدوارم اتفاقات فوتبالی به ما کمک کند.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #برانکو ایوانکوویچ #یحیی گل محمدی #رضا درویش
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها