بررسی گل‌های زده و خورده تیم‌های لیگ برتری
97838
پرسپولیس بهترین شد،استقلال جزو بدترین‌ها!
20 دی 1402 10:30
با فرا رسیدن تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر بستری را فراهم کرده تا بتوان نگاهی دقیق‌تر به عملکرد 16 تیم حاضر داشت و آن‌ها را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داد.

روزنامه گل

با فرا رسیدن تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر بستری را فراهم کرده تا بتوان نگاهی دقیق‌تر به عملکرد 16 تیم حاضر داشت و آن‌ها را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داد تا علل موفقیت یا ناکامی‌شان تقریبا مشخص شود. در این گزارش قصد داریم 90 دقیقه را به 6 بازه زمانی 15 دقیقه‌ای تقسیم کنیم تا ببینیم لیگ برتری‌ها در کدام زمان‌ها بهتر یا بدتر بوده‌اند. البته که در کنار این 6 پریود زمانی، اوقات اضافه را هم لحاظ کرده‌ایم.

دقیقه صفر تا 15

فولاد خوزستان با دریافت پنج گل در 15 دقیقه ابتدایی، بدترین شروع ممکن را بین تیم‌های لیگ برتری داشته است. در سوی مقابل مس رفسنجان هیچ گلی در یک ربع ابتدایی نخورده است. سپاهان اصفهان با به ثمر رساندن 6 گل، ترسناک‌ترین شروع ممکن را در مسابقاتش داشته و استقلال، تراکتور، فولاد و نساجی تا به حال در لیگ بیست‌وسوم، گلی در 15 دقیقه ابتدایی وارد دروازه رقبا نکرده‌اند.

دقیقه 16 تا 30

2 تیم تهرانی پیکان و پرسپولیس علاقه‌ای به دریافت گل در 15 دقیقه میانی نیمه اول ندارند و این دقیقا عکس چیزی است که صنعت‌نفت به آن اعتقاد دارد. برزیل ایران تا به اینجا 6 گل حدفاصل دقیقه 16 تا 30 خورده که بین 16 تیم، بدترین آمار ممکن به حساب می‌آید. گل‌گهر، سپاهان، تراکتور، استقلال و ذوب‌آهن نیز با زدن چهار گل، بهترین تیم در بازه زمانی مذکور بوده‌اند. اگر تمایل دارید بدانید کدام تیم در این 15 دقیقه گلی به ثمر نرسانده، باید مس رفسنجان را به شما معرفی کنیم. تیم تحت هدایت ساکت الهامی 0 گل زده در این بخش از بازی داشته است.

دقیقه 31 تا 45

بازهم صنعت‌نفت و بازهم مس رفسنجان. این 2 تیم که در بازه زمانی قبلی نیز جزو بدترین‌ها بودند، این بار هم با خوردن 6 گل در 15 دقیقه پایانی نیمه نخست، نسبت به هر تیم دیگری آسیب‌پذیرتر بوده‌اند. ذوب‌آهنِ محمد ربیعی اما در عین ناباوری به تنها تیمی تبدیل شده که در دقایق پایانی نیمه اول دروازه‌اش بسته مانده است. ترسناک‌ترین ورژن پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی حدفاصل دقایق 30 تا 45 بود و آن‌ها هفت مرتبه موفق به گلزنی شدند تا از این حیث بهترین تیم باشند. در طرف دیگر ماجرا بازهم مسیرمان به رفسنجان می‌خورد. مس به جز 15 دقیقه ابتدایی که سه گل وارد دروازه رقبا کرده، دیگر در نیمه اول نتوانسته توپ را به تور دروازه رقبا بچسباند. البته آن‌ها در این بخش تنها نیستند و فولاد خوزستان را کنار خود می‌بینند.

دقیقه 46 تا 60

همان اتفاقی که در 15 دقیقه انتهایی نیمه اول رخ داد، در 15 دقیقه ابتدایی 45 دقیقه نخست هم تکرار شد. مس رفسنجان و صنعت‌نفت آبادان با 6 گل دریافتی بدترین نمایش را داشته‌اند و البته نکته امیدوارکننده این است که در سه بازه زمانی بعدی خبری از آن‌ها به عنوان بدترین تیم نیست. هوادار، آلومینیوم، فولاد و استقلال تهران با دریافت یک گل، بهترین نمایش از نظر گل خورده را داشته‌اند. نکته جالب توجه این است که تنها در همین بازه زمانی، همه تیم‌ها حداقل یک گل وارد دروازه‌شان شده است. 2تیم بعدی‌ای که باید به آن‌ها اشاره داشته باشیم شمس آذر قزوین و تراکتور تبریز است. تیم اول با زدن هشت گل، قدرتمندترین تیم در آغاز نیمه دوم بوده و دومین تیم، هیچ گلی در 15 دقیقه ابتدایی نیمه مربیان به ثمر نرسانده است.

دقیقه 61 تا 75

تراکتور، آلومینیوم و سپاهان سه تیمی هستند که از دقیقه 61 تا 75 به هیچ تیمی اجازه گلزنی نداده‌اند. ایرالکو در بازه زمانی قبلی هم فقط یک گل خورده بود و بهترین عملکرد را داشت. در سوی دیگر ماجرا پیکان ایستاده که 6 گل خورده در این بازه زمانی برای‌ش به ثبت رسیده است. خودروسازان به همراه 2 تیم اهوازی فولاد و استقلال، تنها تیم‌هایی نام گرفتند که در 15 دقیقه میانی نیمه دوم موفق به گلزنی نشده‌اند. اما آیا می‌دانید یکی از اصلی‌ترین دلایلی صدرنشینی استقلال در پایان نیم‌فصل اول همین 15 دقیقه مذکور بوده است؟ تیم تحت هدایت جواد نکونام با زدن هشت گل، مقتدرانه‌ترین چهره خود را به منصه ظهور گذاشته است.

دقیقه 76 تا 90

هوادار، بی‌دفاع‌ترین تیم 15 دقیقه پایانی محسوب می‌شود. آن‌ها هشت گل خورده در این بازه زمانی داشته‌اند که بدترین عملکرد یک تیم از نظر تعداد گل خورده در بین تمامی بازه‌ها است. تراکتور و پرسپولیس اما به هیچ تیمی اجازه گلزنی از دقیقه 76 تا 90 را نداده‌اند. پرشورها بیش‌ترین گل زده در یک بازه زمانی را هم به خود اختصاص دادند و 10 گل به رقبای خود زده‌اند. جالب است که تمام 16 تیم حداقل یک بار مزه گلزنی در اواخر بازی را چشیده‌اند و پیکان با زدن یک گل، کم‌ترین گل زده را داشته است.

وقت های اضافه

نیمی از تیم‌های حاضر در لیگ بیست‌وسوم در اوقات اضافی نیمه دوم دروازه خود را باز شده دیده‌اند. اگر دنبال‌کننده مسابقات بوده باشید می‌دانید که بدترین تیم استقلال خوزستان است. قعرنشین این فصل چهار مرتبه در زمان‌های تلف‌شده شاهد خوشحالی رقبایش بوده است. تراکتور، شمس آذر، هوادار، صنعت‌نفت، گل‌گهر، مس، ملوان و ذوب‌آهن تا به حال گلی در واپسین لحظات نخورده‌اند. مس رفسنجان و صنعت‌نفت که در چند بازه زمانی جزو ضعیف‌ترین‌ها بودند، این بار در کنار هم و به اتفاق ذوب‌آهن اصفهان با به ثمر رساندن 2 گل، زهردارترین تیم‌ها در دقایق تلف شده نام گرفته‌اند. هوادار، آلومینیوم، گل‌گهر، استقلال خوزستان، نساجی و شمس آذر هم تا به حال گلی در اوقات اضافی نزده‌اند و باید دید این طلسم در نیم‌فصل دوم شکسته خواهد شد یا خیر.

بدترین‌ها و بهترین‌ها

چهار تیم استقلال خوزستان، استقلال تهران، نساجی و فولاد چهار تیمی هستند که در تمام بازه‌های زمانی گل دریافت کرده‌اند. حضور توامان تیم صدرنشین و قعرنشین در کنار هم از نکات عجیب به نظر می‌رسد. تراکتور هم که بهترین خط دفاعی لیگ را تا به اینجا مال خود کرده، در سه بازه زمانی گلی نخورده و بهترین تیم از این منظر شده است. آن‌ها تا به حال گلی در سه پریود زمانی آخر دریافت نکرده‌اند.

ذوب‌آهن، ملوان، صنعت‌نفت، پرسپولیس و سپاهان پنج تیمی هستند که در تمام 15 دقیقه‌های مختلفی که به آن‌ها اشاره کردیم موفق به گلزنی شده‌اند. فولاد خوزستان نیز با عدم گلزنی در سه بازه زمانی، بدترین تیم از این حیث نام گرفته است. قرمزپوشان اهوازی با زدن 6 گل، بدترین خط حمله لیگ را هم تا به اینجا از آن خود کرده‌اند.

#پیج رسمی روزنامه گل #استقلال #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها