منو املت است، چرا شیشلیک سفارش می دهی؟
97833
لیست جواد؛فهرستی برای نخریدن!
20 دی 1402 10:19
در شرایطی که استقلال با وجود قهرمانی نیم فصل ضعف ها و کمبود های قابل توجهی در پست های حساسی چون هافبک طراح، وینگر راست و مهاجم نوک دارد، جواد نکونام به جای ارائه لیست منطقی و قابل دسترس که بازیکنان آزاد و قیمت مناسب چون کاوه رضایی و احسان پهلوان و... را شامل شود، سراغ نفراتی می رود که قطعا خودش بهتر از هرکسی می داند جذب کردن آنها دست کم در این اوضاع و شرایط برای استقلال یا هرباشگاه ایرانی دیگری ناممکن و نشدنی است.

روزنامه گل

در شرایطی که استقلال با وجود قهرمانی نیم فصل ضعف ها و کمبود های قابل توجهی در پست های حساسی چون هافبک طراح، وینگر راست و مهاجم نوک دارد، جواد نکونام به جای ارائه لیست منطقی و قابل دسترس که بازیکنان آزاد و قیمت مناسب چون کاوه رضایی و احسان پهلوان و... را شامل شود، سراغ نفراتی می رود که قطعا خودش بهتر از هرکسی می داند جذب کردن آنها دست کم در این اوضاع و شرایط برای استقلال یا هرباشگاه ایرانی دیگری ناممکن و نشدنی است. بعد از لیست کردن نام لژیونر هایی از قبیل محمد محبی و علیرضا چهانبخش و سعید عزت الهی و... خبر می رسد که لیست جدید نکونام از لیست قبلی هم رویایی و دست نیافتنی تر است چرا که انتظار دارد باشگاه سپاهان 3 ستاره خودش یعنی فرشاد احمدزاده، امید نورافکن و محمددانشگر را به رقیب اصلی خودش در مسیر قهرمانی یعنی استقلال واگذار کند! آنهم درست بعد از آنکه مدیران باشگاه اصفهانی اعلام کردند به هیچ عنوان به استقلال بازیکنی نخواهند داد.

هرچند نمی توان درمورد جواد نکونام نیت خوانی کرد، اما ظاهر قضیه این طور به نظر می رسد که نکونام در حال حاضر اسامی را به باشگاه داده که مطمئن است مدیریت باشگاه امکان و توان خرید آنها را ندارد. شاید این موضوع قرار است در آینده توجیه کننده ناکامی احتمالی آبی پوشان و کوتاه ماندن دست شان از جام قهرمانی باشد. حتی اگر استقلال فردا قهرمان هم شود باز نکونام قهرمانی خواهد بود که بدون محقق شدن لیست های اول و دوم و سوم اش در ابتدای فصل و نیم فصل به این موفقیت دست پیدا کرده است. درغیر این صورت تمام فوتبالی ها می دانند که حتی در مارکت جهانی هم بازیکنان خوبی که امکان جذب آن وجود داشته باشد بسیار کم است و خرید هایی مثل تیام یا سیلوا موارد بسیار نادر و استثنایی در فوتبال ما به شمار می روند. حالا در شرایطی که استقلال مشکل مالی دارد و شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور هم آنهم مطلوب نیست که بازیکنان با کیفیت خارجی یا لژیونرها تمایلی برای حضور یا بازگشت به لیگ برتر داشته باشند، درخواست جذب جهانبخش از فاینورد هلند یا علی کریمی از لیگ ترکیه چندان منطقی نیست.

درواقه این لیست ها سنگ های بزرگی برای نزدن است که شاید نکونام بعدها درمورد آن توضیحاتی داشته باشد که دیگران از آن بی خبر هستند. در چنین شرایطی گزینه هایی چون عارف غلامی ، مازاد های سپاهان یا ستاره های تیم های میانه جدولی که نه امیدی به کسب قهرمانی و کسب سهمیه دارند و نه ترسی از سقوط، منطقی ترین ممکن ترین گزینه هایی باشند که نکونام می تواند از میان آنها تیمش را تقویت کند. به عبارت دیگر نمی توان در مغازه ای که منوی آن املت و آبگوشت و فلافل است با کارتی که ته حساب اش 100 هزار تومان هم نیست برای گرسنگی سفارش شیشلیک و خاویار داد! استقلال هم برای رفع نیاز های فوری خودش باید با همین مارکت موجود و به اندازه جیب اش خرید کند و اگر نکونام توقعی غیر از این داشته باشد آنوقت باید به هدف و نیت او شک کرد!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها