درویش با ادامه این روند از مدیریت پرسپولیس برکنار می‌شود
97795
فتح‌آبادی: برانکو گزینه خوبی است اما حفظ گل‌محمدی بهتر از است
19 دی 1402 09:56
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، یک عده کاری کردند که یحیی استعفا دهد و متأسفانه به هدف خودشان رسیدند و با شیطنتی که انجام دادند موفق بودند و مدیرعامل پرسپولیس هم در این مسیر خنثی بود!

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، یک عده کاری کردند که یحیی استعفا دهد و متأسفانه به هدف خودشان رسیدند و با شیطنتی که انجام دادند موفق بودند و مدیرعامل پرسپولیس هم در این مسیر خنثی بود!

غلامرضا فتح‌آبادی مهاجم ملی‌پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس راجع به استعفای یحیی گل‌محمدی از سمت سرمربیگری این تیم، گفت: این هفتمین استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری پرسپولیس هست و این اصلاً جالب نیست. گل‌محمدی باید یک‌بار برای همیشه دندان لق را می‌کشید که فکر کنم این بار کشید. البته او حق دارد که از شرایط تیم و عدم تحقق خواسته‌هایش ناراضی باشد، اما استعفای او در این مقطع از فصل دردی را دوا نمی‌کند و به عقیده من ماندن یحیی در پرسپولیس بهترین تصمیم ممکن است.

فتح‌آبادی در ادامه در این خصوص که چرا یحیی باید در این شرایط استعفا دهد، گفت: برای من هم در این زمان استعفا دادن قابل‌قبول نیست و برای همین باید موشکافانه اعتراض او را بررسی کرد که ببینیم چه کرده‌اند و به قولی موضوع از کجا آب می‌خورد که یحیی بااین‌همه جام و قهرمانی طی 4 سال می‌خواهد از تیم برود. من عقیده دارم یک عده از بازی پرسپولیس با الدحیل در آسیا که با باخت پرسپولیس همراه شد این کار را استارت زدند. مگر می‌شود مربی که موفق بوده به‌یک‌باره توسط یک عده تماشاگر فحش بخورد؟ یک عده می‌خواستند که این کار زشت را انجام بدهند که با خط گرفتن از جایی این کار را کردند تا شرایط رفتن یحیی را فراهم کنند. این‌ها تماشاگران پرسپولیس نبودند. من فکر می‌کنم کسانی که پشت این کار بودند به هدفشان رسیدند و یحیی را مجبور به استعفایی کردند که خودش نمی‌خواست.

فتح‌آبادی در ادامه در خصوص اینکه مربی ایرانی یا خارجی می‌تواند گزینه جانشینی یحیی باشد گفت: من عقیده دارم بهترین جانشین یحیی خود یحیی است. اما اگر یحیی نشد بهترین گزینه مربی خارجی است و این مربی خارجی هم برانکو می‌تواند باشد. برانکو هم مثل یحیی با پرسپولیس 3 قهرمانی لیگ برتر آورد و مربی موفقی بوده است بنابراین می‌تواند گزینه خوبی باشد. البته این را هم باید بگویم که هردو مربی درعین‌حال که موفق بودند متأسفانه در فینال آسیا موفق نبودند.

فتح‌آبادی در این خصوص که مربی جدید می‌توان موفق باشد یا نه گفت: اگر برانکو بیاید می‌تواند موفق شود اما بازهم من اصرار دارم که خود یحیی برگردد چراکه او می‌تواند پرسپولیس را قهرمان کند.

مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس در خصوص اینکه دروش گفته کمیته فنی قرار است سرمربی جدید پرسپولیس را انتخاب کند گفت: من نمی‌دانم آقای درویش از کدام کمیته فنی حرف می‌زند؟ تا دیروز پرسپولیس کمیته فنی نداشت اما حالا یک‌روزه کمیته فنی پیداکرده است ؟ اعضای این کمیته چه کسانی هستند ؟ در ثانی همان‌طور که علی پروین و مرحوم جعفر کاشانی گفته بودند باید بگویم کمیته فنی یعنی کشک !

حالا من از درویش سؤال دارم اگر پول‌دارید که مربی خارجی بیاورید چرا این پول را صرف خرید بازیکن درجه‌یک نمی‌کنید تا یحیی بتواند در ادامه کار بهتر نتیجه بگیرد؟ این‌ها همه همان شبه‌هایی است که در مورد استعفای یحیی گفتم. متأسفانه یک سری دارند شیطنت می‌کنند تا یحیی برود که متأسفانه موفق بودند.

فتح‌آبادی در خصوص اینکه درویش با ادامه این رویه خودش ضرر خواهد کرد گفت: با تمام احترامی که برای درویش قائل هستم باید به ایشان تذکر بدهم که صندلی مدیرعاملی به هیچ مدیری وفا نکرده است و مطمنا با ادامه این روش به تو هم وفا نمی‌کند و خیلی زود با تصمیم وزیر ورزش از پرسپولیس اخراج خواهد شد. وقتی صدای هوادار دربیاید و شاهد تجمعات باشیم شک نکنید که وزارت ورزش در این مورد تصمیم می‌گیرد.

فتح‌آبادی در خصوص اینکه صحبت از اسکوچیچ و وحید هاشمیان هم مطرح است گفت: ترکیب اسکوچیچ و هاشمیان هم می‌تواند خوب باشد. اگر برانکو نشود این دو هم می‌تواند مانند تیم ملی در پرسپولیس موفق باشند. اما شما بدانید هم اسکوچیچ و هم برانکو تیم دارند و اگر موفق باشند فدراسیون کرواسی و عمان آن‌ها را راحت از دست نمی‌دهند خصوصاً اگر عمان با برانکو نتیجه بگیرد که آمدن او خیلی سخت‌تر خواهد شد.

غلامرضا فتح‌آبادی در ادامه در مورد تیم ملی و نفرات انتخاب‌شده و نیز اینکه تیم ملی در جام ملت‌ها می‌تواند نتیجه بگیرد یا نه گفت: انتخاب بازیکنان تیم ملی، یک کار سلیقه‌ای است و هر سرمربی نسبت به تفکرات و تاکتیک‌های مدنظرش بازیکنان را انتخاب می‌کند. این اتفاق زمانی که ما هم‌بازی می‌کردیم به همین صورت بود و مربیان ما که در مقاطعی ناصر ابراهیمی، محمود یاوری و حسن حبیبی بودند نیز بر اساس نظرات و تفکرات خود بازیکنان تیم ملی را انتخاب می‌کردند. بر همین اساس باید به نظر امیر قلعه‌نویی هم احترام بگذاریم. قطعاً او از همه ما بیشتر با شرایط تیم ملی و بازیکنان آشناست. قلعه‌نویی خودش هم درباره انتخاب نفرات تیم ملی گفت که سعی کرده است شایسته‌ها را دعوت کند. وقتی به لیست تیم ملی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم بازیکنان آماده لیگ و لژیونرهای فوتبالمان حضور دارند. حُسن حضور 14، 15 بازیکن لژیونر در لیست تیم ملی این است که آن‌ها با آمادگی کامل و آشنایی با فوتبال روز دنیا به تیم ملی اضافه می‌شوند. خوشبختانه تیم ملی شرایط خوبی برای موفقیت در جام ملت‌ها دارد و امیر قلعه‌نویی به‌عنوان یک مربی باتجربه که سابقه بارها قهرمانی در لیگ برتر را دارد و همچنین درگذشته هم در تیم ملی حضورداشته است، می‌تواند با نفراتی که در اختیار دارد، موفق شود. این تیم ملی با تیمی که قلعه‌نویی در جام ملت‌های 2007 سرمربی‌اش بود کاملاً متفاوت است. تیم ملی فعلی پتانسیل خیلی بالاتری دارد و همین امر کار کادرفنی را راحت‌تر می‌کند.

اما اینکه چقدر می‌توانیم در قطر موفق باشیم باید بگویم همه اهالی فوتبال، پیشکسوتان، مطبوعات و رسانه ملی باید از تیم ملی حمایت کنند و بازیکنان و کادرفنی را باانگیزه و انرژی بالایی به مصاف حریفان آسیایی بفرستیم. من به‌شخصه نظرم این است که تیم ملی توانایی رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا را دارد و اگر خوش‌شانس باشیم می‌توانیم به فینال هم برسیم. البته قطعاً کار سختی در رقابت با ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا داریم. همان‌طور که گفتم وظیفه همه ما در حال حاضر حمایت صددرصدی از تیم ملی و امیر قلعه‌نویی است، ولی اگر تدارک و آماده‌سازی تیم ملی را در چند ماه گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که ما بازی‌های بزرگی را برگزار نکردیم و مقابل تیم‌های گردن‌کلفت خوب محک نخوردیم و این می‌تواند تنها نکته منفی تیم ملی برای جام ملت‌های 2023 باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها