تیم ملی در مرحله حذفی به مشکل خواهد خورد
97786
علی موسوی: استقلال در هر سه خط بازیکن می‌خواهد
19 دی 1402 09:30
پیشکسوت استقلال می گوید استقلال باید در نقل و انتقالات زمستانی سریعتر دست بکار شود تا اتفاقات ابتدای فصل رقم نخورد.

روزنامه گل

علی موسوی پیشکسوت استقلال می گوید استقلال باید در نقل و انتقالات زمستانی سریعتر دست بکار شود تا اتفاقات ابتدای فصل رقم نخورد. مشروح صحبت های موسوی با گل درباره استقلال و تیم ملی را می خوانید:

عملکرد استقلال در نیم فصل اول را چطور بررسی می کنید؟

نکونام لیست بازیکنان درخواستی‌اش را به باشگاه داده و مدیرعامل باید نفرات مورد نظر کادرفنی را برای ادامه مسابقات و نیم فصل دوم جذب کند. استقلال در خطوط دفاع، هافبک و حمله نیاز مبرم به بازیکن خوب دارد، چون در هر سه خطوط با کمبود بازیکن مواجه است. نیم فصل اول تیم در خط دفاعی تغییرات زیادی داشت، در خط هافبک به یک بازی‌ساز نیاز دارد و یک تمام کننده دیگر هم باید جذب شود.

استقلال در ابتدای فصل مشکلات مالی داشت و ظاهرا هنوز به صورت کامل برطرف نشده است.

باید این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که استقلال هنوز مشکلات مالی و بدهی زیادی دارد. به طور حتم کار در نیم فصل دوم خیلی دشوارتر می‌شود و تمام تیم‌ها با انگیزه مضاعف به دنبال اهداف‌شان خواهند بود. اگر باشگاه استقلال در نیم فصل دوم کمی تعلل کند باز هم نمی‌تواند قهرمان لیگ برتر شود و رقبای سرسختی همچون سپاهان، پرسپولیس و تراکتور سد راهش خواهند شد.

به مسابقات جام ملت‌های آسیا نزدیک می‌شویم، وضعیت تیم ملی را چطور ارزیابی می کنید؟

تیم ملی کار سختی در گروه C ندارد، اما در مراحل حذفی به مشکل برمی‌خورد. امیدوارم تیم‌مان شانس داشته باشد و به فینال این رقابت‌ها صعود کند. اما تجربه نشان داده که تیم‌هایی در این مسابقات مهم موفق‌ هستند که امکانات و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشند. ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان، استرالیا و چند تیم دیگر امسال هم با تمام قدرت‌شان در جام ملت‌ها شرکت می‌کنند و مدعی اصلی قهرمانی هستند.

درمورد تیم ملی بحث جوانگرایی مطرح می‌شود.

تیم ملی در حال حاضر بازیکنان خوبی در اختیار دارد و الان وقت جوانگرایی نیست. کشور‌هایی در فوتبال دنیا بیشتر پیشرفت می‌کنند که پروسه جوانگرایی را با قدرت و جدیت زیاد در دستور کار خود قرار داده‌اند و همیشه روی تیم‌های پایه‌‌ای خودشان سرمایه‌گذاری فراوانی انجام می‌دهند. اگر باشگاه‌ها از سوی فدراسیون فوتبال بیشتر حمایت شوند و به تیم‌های پایه‌ای خود اهمیت بدهند مطمئناً در آینده موفق خواهند شد. بازیکن در تیم‌های پایه‌ای شایستگی خودش را به نمایش می‌گذارد و به تیم بزرگسالان باشگاه راه پیدا می‌کند، بدین ترتیب دیگر باشگاه بهای سنگینی برای جذب بازیکن از سایر تیم‌ها نمی‌دهند. در صورتی که مدیرعامل باشگاه‌ها هیچ نظری روی تیم‌های پایه‌ خود ندارند و فکر و ذکرشان فقط تیم بزرگسالان است.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها