رقابت سرمربیان سابق تیم ملی برای هدایت پرسپولیس
97750
شانس اسکوچیچ بیشتر از برانکو نباشد کمتر هم نیست
18 دی 1402 08:54
آرش جعفری - یحیی گل‌محمدی بعد از بازی با مس رفسنجان در هفته پایانی نیم‌فصل اول که با نتیجه تساوی به پایان رسید و پرسپولیس از رسیدن به صدر جدول بازماند به‌طور شفاهی از هدایت پرسپولیس استعفا داد.

روزنامه گل

آرش جعفری - یحیی گل‌محمدی بعد از بازی با مس رفسنجان در هفته پایانی نیم‌فصل اول که با نتیجه تساوی به پایان رسید و پرسپولیس از رسیدن به صدر جدول بازماند به‌طور شفاهی از هدایت پرسپولیس استعفا داد.

بعدازاین موضوع ابتدا کسی مانند دفعات قبل این استعفا را جدی نگرفت و همه اعتقاد داشتند که یحیی بعد از چند روز از تصمیم خودش منصرف می‌شود و هدایت پرسپولیس را در ادامه کار به عهده می‌گیرد. ذکر این نکته الزامی است که یحیی گل‌محمدی قبل از استعفای آخر در این چهار سالی که در پرسپولیس حضور داشت 6 مرتبه دیگر استعفا داده بود و برای همین همه فکر می‌کردند این هم جزو استعفاهای سریالی یحیی است. اما بعد از دو روز یحیی با رفتن به باشگاه رسماً در یک جلسه 7 دقیقه‌ای اعلام کرد دیگر حاضر به ادامه کار در پرسپولیس نیست و این تینم باید به دنبال سرمربی جدید باشد و برای سرمربی جدید هم‌آرزوی موفقیت کرد.

بعدازاین جلسه و اینکه رفتن یحیی از پرسپولیس حتمی شد خیلی سریع اسامی چندین مربی خارجی و داخلی برای هدایت پرسپولیس مطرح شد. از مهدی تارتار و علی دایی تا برانکو و اسکوچیچ و کالدرون که در وهله اول باشگاه همه را تکذیب کرد و مدعی شد منتظر یحیی است تا بتواند او را راضی کند اما با جلسه‌ای که مدیر برنامه‌های یحیی گل‌محمدی با مدیران پرسپولیس برگزار کرد مشخص شد که تحت هیچ شرایطی دیگر یحیی نمی‌خواهد برگردد.

در همین راستا و بعد از مصاحبه رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که مدعی شد از روز گذشته به‌طور هم‌زمان با چند مربی در حال گفتگو هستند تا سرمربی جدید تا را هفته آینده معرفی کنند، مشخص شد که مربیان ایرانی از لیست باشگاه کاملا حذف شدند و هیات مدیره پرسپولیس فقط و فقط به دنبال مربی خارجی است.

در این میان طرفداران برانکو ایوانکوویچ که مانند یحیی 4 ساله بسیار خوب را در پرسپولیس پشت سر گذاشت و 3 قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی و چند سوپرجام کسب کرد خواستار حضور او شدند چراکه او را معمار نوین پرسپولیس می‌دانند و عقیده دارند که او پایه‌گذار موفقیت‌های پرسپولیس است. برانکو این روزها هدایت تیم ملی عمان را به عهده دارد و با این تیم راهی جام ملت‌های آسیا در قطر خواهد شد برای همین حضور او در ایران برای هدایت پرسپولیس به همین راحتی‌ها نیست. البته گفته می‌شود در پایان جام ملت‌ها قرارداد برانکو با عمان به پایان می‌رسد و منعی برای حضور در پرسپولیس ندارد و همین موضوع باعث شده که گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضور او در پرسپولیس بیشتر از قبل شود.

اما در این میان همان‌طور که گفتیم تنها گزینه پرسپولیس برانکو نیست بلکه هم‌وطن او یعنی دراگان اسکوچیچ هم یکی از گزینه های پرسپولیس است که بر اساس شنیده ها شانس برابری با برانکو برای هدایت پرسپولیس دارد. البته اسکوچیچ به اندازه برانکو محبوب نیست اما رابطه خوبی با پرسپولیس و هواداران این تیم دارد خصوصاً اینکه گفته می‌شود در صورت حضور او در ایران وحید هاشمیان بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس هم که در تیم ملی دستیار اسکوچیچ بود در پرسپولیس به عنوان مربی اسکوچیچ را همراهی خواهد کرد. اسکوچیچ در حال حاضر سرمربی تیم امید کرواسی است اما مطمنا حضور در ایران و سرمربیگری پرسپولیس انقدر وسوسه کننده هست که او با کروات‌ها قطع همکاری کند و به ایران بیاید. از سوی دیگر شنیده می‌شود به خاطر ارزانتر بودن اسکوچیچ نسبت به برانکو شانس بیشتری برای هدایت پرسپولیس دارد. اما این تنها نکته برتری اسکوچیچ به برانکو نیست چراکه شنیده می‌شود که وزارت ورزش به عنوان مالک اصلی تیم پرسپولیس در انتخاب مربی صاحب‌نظر است البته شاید رسماً دخالت نکند اما مدیرعامل باشگاه با وزارت ورزش هماهنگ است و در این خصوص نظر وزارت را خواهد پرسید و بر اساس همین شنیده ها گویا وزارت هم در این زمینه بی‌میل نیست که اسکوچیچ بیاید چون هم مربی است که با تیم ملی ایران خوب نتیجه گرفته و هم به لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. برای همین اگر به یک‌باره دیدید که باشگاه پرسپولیس از روی برانکو به اسکوچیچ شیفت کرد تعجب نکنید.

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس #آرش جعفری #اسکوچیچ #یحیی گل محمدی #برانکو ایوانکوویچ
تازه ترین خبرها