استقلال باید 4 امتیاز بیشتر از نیم فصل اول جمع کند
97744
67 و 68 پوئن؛ تضمین کننده قهرمانی!
18 دی 1402 08:42
بررسی عملکرد و امتیاز تیم های قهرمان لیگ برتر در پایان فصل طی 11 فصل اخیر(از لیگ دوازدهم تا بیست و دوم) نشان می دهد که برای تضمین قهرمانی کسب 68 امتیاز از 30 بازی کافی است. هرچند در لیگ های سیزدهم تا پانزدهم قهرمان های لیگ برتر به ترتیب با کسب 57،59 و 57 هم امتیاز قهرمان شده اند، اما دست کم طی 4 فصل اخیر تیم های قهرمان 67 و در یک مورد که لیگ بیست و یکم بود 68 امتیاز کسب کرده اند.

روزنامه گل

بررسی عملکرد و امتیاز تیم های قهرمان لیگ برتر در پایان فصل طی 11 فصل اخیر(از لیگ دوازدهم تا بیست و دوم) نشان می دهد که برای تضمین قهرمانی کسب 68 امتیاز از 30 بازی کافی است. هرچند در لیگ های سیزدهم تا پانزدهم قهرمان های لیگ برتر به ترتیب با کسب 57،59 و 57 هم امتیاز قهرمان شده اند، اما دست کم طی 4 فصل اخیر تیم های قهرمان 67 و در یک مورد که لیگ بیست و یکم بود 68 امتیاز کسب کرده اند. درلیگ بیست و سوم، استقلال با کسب 32 امتیاز از 15 بازی قهرمان نیم فصل شد. حالا اگر جواد نکونام و شاگردانش در نیم فصل دوم هم همین نتایچ را تکرار کنند و به همین میزان امتیاز جمع آوری کنند در پایان فصل 64 امتیازی خواهند شد. طی 11 فصل اخیر 5باز قهرمان لیگ برتر به همین اندازه و حتی کمتر از این مقدار امتیاز داشته است از جمله پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ در لیگ های هفدهم و هجدهم، اما کسب این تعداد امتیاز برای قهرمانی آبی پوشان پایتخت یا هر تیم دیگری که می خواهد قهرمان شود تضمین خوبی نیست!

در نتیجه استقلال برای تضمین قهرمانی تا پایان فصل باید بین 66 تا 68 امتیاز کسب کند. یعنی با توجه به 32 امتیاز اندوخته فعلی، نکونام و شاگردانش باید در دور برگشت با کسب نتایج بهتر بین 34 تا 36 امتیاز بگیرند که 2 تا 4 امتیاز بیشتر از بازی های دور رفت است. برای مثال در لیگ بیست و یککم که استقلال قهرمان لیگ شد، فرهاد مجیدی و شاگردانش در پایان نیم فصل اول 35 امتیاز داشتند و در پایان فصل به 68 امتیار رسیدند؛ یعنی کسب 33 امتیاز از دور برگشت. در فصل گذشته شرایط متفاوت بود و ریکاردو ساپینتو در نیم فصل دوم بیشتر از نیم فصل اول امتیاز گرفت. آبی پوشان نیم فصل اول را با 27 امتیاز به پایان بردند، اما در نیم فصل دوم با کسب 35 امتیار در نهایت با 62 امتیاز در رتبه سوم جدول به کار خود پایان دادند. حالا جواد نکونام و شاگردانش اگر در نیم فصل دوم مانند فصل گذشته امتیاز گیری کنند می شود گفت که روی کاغذ تقریبا قهرمانی آنها تضمین شده خواهد بود.

البته بدون تردید استقلال برای رسیدن به این هدف باید بهتر از نیم فصل اول باشد و نقل و انتقالات خوبی را پشت سر بگذارد. برای همین منظور جواد نکونام لیست خریدی پر و پیمان در اختیار مدیران باشگاه قرارداده است. آبی ها برای رسیدن به هدف خودشان در دور برگشت که میزبان هم هستند، نیاز دارند تا برابر تیم های مدعی و رقبای اصلی خودشان یعنی سپاهان و پرسپولیس و تراکتور تبریز برنده شوند یا در بهترین حالت بازنده نباشند. منطق فوتبال می گوید رسیدن به این هدف هم جز با تقویت تیم و برطرف کردن نقاط ضعف از طریق جذب چند ستاره یا بازیکن تاثیرگذار ممکن نیست. کاوه رضایی، احسان پهلوان، امید نورافکن، الهیار صیادمنش، امیرحسین حسین زاده، محمد محبی و سعید عزت الهی و علی کریمی و همچنین امید ابراهیمی از جمله اسامی مطرح شده به عنوان لیست نفرات مورد نظر استقلال است. اگر آبی ها از بین این نفرات یا بازیکنانی در این سطح بتواند نقاط ضعف خودش را پوشش دهد قطعا کارش برای قهرمانی بسیار هموار می شود!

#پیج رسمی روزنامه گل #استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها