پول مربی خارجی را برای خرید بازیکن جدید هزینه کنید
97691
پیوس: یحیی بماند پرسپولیس بازهم قهرمان می‌شود
17 دی 1402 10:06
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق و آقای گل پرسپولیس عقیده دارد این تیم با یحیی می‌تواند امسال هم قهرمان شود و پرسپولیس نباید به همین راحتی او را از دست بدهد و باید هر طور که شده او را نگه دارد.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق و آقای گل پرسپولیس عقیده دارد این تیم با یحیی می‌تواند امسال هم قهرمان شود و پرسپولیس نباید به همین راحتی او را از دست بدهد و باید هر طور که شده او را نگه دارد.

فرشاد پیوس مهاجم ملی‌پوش سابق ابتدا درباره بازی آخر پرسپولیس مقابل مس رفسنجان که با تساوی به پایان رسید و از رسیدن به صدر جدول بازماند گفت: بازی خوبی نبود . پرسپولیس اصلاً خوب بازی نکرد. در نیمه اول به گل رسید و انگار بعد از گل بازی برای شاگردان یحیی تمام‌شده بود. در ادامه این مس بود که بهتر بازی کرد. خصوصاً در نیمه دوم که چندین موقعیت خوب داشت و درنهایت موفق شد گل مساوی را بزند. من عقیده دارم نتیجه تساوی در رفسنجان عادلانه بود. متأسفانه من قبلاً هم گفتم در این مدت خوب بازی نکردیم و خوب هم نتیجه نگرفتیم. انگار این بچه‌ها خودشان نبودند و دستوارت یحیی را در زمین پیاده نمی‌کردند.

فرشاد پیوس در ادامه مورد حضور پرسپولیس در دره سوم و از دست دادن صدرنشینی گفت: یک‌جوری می‌گویید تیم سوم شده که انگار فصل تمام‌شده است. پرسپولیس 30 امتیاز کسب کرد که امتیاز خوبی در پایان نیم‌فصل اول است. استقلال 32 امتیاز دارد و فاصله 2 امتیازی خیلی کم است و با یک بازی جبران خواهد شد. برای همین نباید کسی از یحیی و تیمش ایراد بگیرد. من نمی‌دانم چرا این‌قدر فشار بر روی یحیی است. اگر یک مربی خارجی این‌گونه نتیجه گرفته بود همه به به و چه چه می‌کردند. 15 بازی دیگر باقی‌مانده است و خیلی نتایج رقم خواهد خورد. فصل گذشته در 7 هفته پایانی سرنوشت قهرمانی مشخص شد و پرسپولیس سپاهان و استقلال را جا گذاشت و قهرمان شد.

فرشاد پیوس در ادامه در مورد استعفای یحیی گل محمدی و رفتن او از پرسپولیس بعدازاین همه موفقیت گفت: من‌بعد از شنیدن استعفای یحیی خیلی ناراحت و شوکه شدم. توقع نداشتم که استعفا بدهد، چون بهترین گزینه مربیگری برای پرسپولیس همچنان خود یحیی است. او افتخارات زیادی برای پرسپولیس آورده و ما هیچ‌وقت زحمات و فداکاری‌های او برای تیم را فراموش نمی‌کنیم. او طی 4 سال موفق شد 3 قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ برتر کسب کند. سال گذشته با کسب جام حذفی و سوپرجام موفق شد سه‌گانه را به دست بیاورد. یحیی تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برد. بنابراین نباید او به همین راحتی از پرسپولیس برود.

مهاجم سابق ملی‌پوش پرسپولیس در ادامه در واکنش به تصمیم یحیی گل‌محمدی که از این کار منصرف شود گفت: من از طرف خودم و بقیه پیشکسوتان قدیمی پرسپولیس می‌گویم ما به تو اعتقادداریم و دوست داری برگردی و پرسپولیس را به قله قهرمانی برسانی. من در پرسپولیس کاپیتانت بودم و به‌عنوان کاپیتانت از تو می‌خواهم برگردی و دوباره در تیم تلاش کنی. ما هم پشتت هستیم و امیدوارم که بازهم کنار تیم باشی.

فرشاد پیوس در ادامه در مورد اینکه این پرسپولیس در پایان فصل می‌تواند قهرمان شود یا نه گفت: به نظر من هیچ‌کس به‌جز یحیی نمی‌تواند پرسپولیس را قهرمان کند. از باشگاه می‌خواهم از یحیی حمایت کند و هر خواسته‌ای چه در بحث جذب بازیکن و چه در بحث امکانات دارد، برآورده کند و هوایش را داشته باشد. پرسپولیس در چند پست به بازیکن احتیاج داد تا در نیم‌فصل دوم باقدرت بیشتری قدم به مسابقات بگذارند. پرسپولیس یک دفاع چپ تخصصی خوب می‌خواهد. در خط هافبک به یک پلی‌میکر احتیاج داریم. در خط حمله یک مهاجم شش‌دانگ احتیاج داریم. البته بیرانوند هم به یک ذخیره خوب احتیاج دارد.

فرشاد پیوس در ادامه در مورد اینکه اگر یحیی به هر دلیلی نماند آیا برگشت برانکو می‌تواند به پرسپولیس کمک کند یا نه گفت: امیدوارم یحیی بماند اما اگر درهرصورتی نماند برانکو گزینه خوبی است و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. اما بازهم تأکید می‌کنم امیدوارم یحیی بماند.

فرشاد پیوس در خصوص سقف بودجه اینکه خرید بازیکن جدید مشکل‌ساز خواهد شد یا نه گفت: می‌دانم امسال اتفاقات بدی افتاد و این قانون سقف قرارداد همه را اذیت کرد؛ این اشتباهی بود که فدراسیون فوتبال در ابتدای فصل انجام داد و یک قانون عجیب را وضع کردند که هیچ علم و نگاه درستی پشت آن نبود. یک‌شبه قانون جدیدی نوشتند که همه اذیت شدند، ولی باوجود همه این اتفاقات من می‌گویم پرسپولیس همچنان می‌تواند قهرمان شود.‌ این تیم فقط دو امتیاز با صدر فاصله دارد که اصلاً زیاد نیست و پارسال بیشتر از این را جبران کرد و قهرمان شد. بازهم از یحیی می‌خواهم برگردد و تیم را درست کند؛ او امسال هم می‌تواند با درایت و باهوشی که از او سراغ دارم، پرسپولیس را قهرمان کند.

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس #فرشاد پیوس #یحیی گل محمدی #رضا درویش
تازه ترین خبرها