97630
کربکندی: تیم ملی در خط دفاعی مستحکم نیست/ بازیکنان سپاهان قدر شرایطی که دارند را نمی‌دانند
15 دی 1402 12:48
کارشناس فوتبال گفت: تیمی مثل سپاهان این همه موقعیت به شمس‌آذر داد معلوم است که تیم هماهنگی کافی را ندارند.

روزنامه گل

رسول کربکندی ، درباره عملکرد این فصل تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در لیگ‌ برتر اظهار داشت: بیشتر بازیکنان ذوب‌آهن جوان هستند و سرشناس نیستند، با این وجود این فصل خوب بازی کردند و نتایج خوبی هم گرفته‌اند. با اینکه در نیم فصل اول داوری‌ها به نفع‌شان نبود با ۲۵ امتیاز در رده پنجم قرار گرفتند. انگیزه مهم ذوب‌آهن کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست.

وی در مورد کیفیت تیم فوتبال سپاهان عنوان کرد: سپاهان تمام فاکتور‌های لازم را برای قهرمانی دارد، اما نوساناتی که پیش می‌آید از جمله کسر ۴ امتیاز کم و سپس بازگرداندن امتیازات و بعد از آن‌ عدم اجازه به حضور ۶ بازیکن این تیم، باعث ایجاد ناهماهنگی و عدم نتیجه‌گیری می‌شود. تصمیمات فدراسیون فوتبال و داوری به ضررشان است و اتفاقاتی که می‌افتد، خارج از زمین فوتبال است.

*بازیکنان سپاهان با صلابت و اقتدار بازی نمی‌کنند

پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد بازیکنان تیم فوتبال سپاهان افزود: متأسفانه بازیکنان هم آنچنان که از آن‌ها انتظار می‌رود، با صلابت و اقتدار فوتبال بازی نمی‌کنند. در دیدار مقابل شمس‌آذر به غیر از اینکه قضاوت فوق‌العاده ایراد داشت، اما بازیکنان سپاهان هم خوب بازی نکردند. پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان ۵-۶ سیو عالی داشت و اگر او در چارچوب نبود امکان داشت با نتیجه بدی می‌باختند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: وقتی تیمی مثل سپاهان این همه موقعیت به شمس‌آذر می‌دهد معلوم است که تیم هماهنگی کافی را ندارد. اما با این شرایط سپاهان می‌تواند قهرمان لیگ شود و تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست. سپاهان با ۶ ملی‌پوش، بهترین بازیکنان، کادر فنی، شرایط مالی خوب از لحاظ سخت‌افزار و نرم‌افزاری یک باشگاه حرفه‌ای است. اما مثل اینکه بازیکنان قدر شرایط را نمی‌دانند و با داشتن قرارداد‌های خوب، مشخص نیست که چرا این اتفاقات رخ می‌دهد؟ این همه موقعیت به تیم باانگیزه شمس‌آذر نشان داد که یک سری اشکالات فنی در تیم سپاهان وجود دارد.

*فوتبال ایران همیشه به نتیجه توجه دارد

کربکندی درباره عدم استفاده از VAR در لیگ برتر فوتبال ایران گفت: فدراسیون فوتبال یک جوانگرایی در داوری انجام داده است و VAR خیلی می‌تواند به این داوران جوان کمک کند. در کشور‌های به مراتب عقب‌تر از ایران تجهیزات کمک داور ویدیویی وجود دارد، اما هنوز در مسابقات فوتبال ایران از این تکنولوژی استفاده نمی‌شود که سوال برانگیز است.

وی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: هر تیمی در دنیا بعد از جام جهانی دست به جوان‌گرایی می‌زند، اما فوتبال ایران همیشه به نتیجه توجه دارد و بعد از جام جهانی هم جوانگرایی در تیم‌مان رخ نداد. هم اکنون تیمی که قرار است در جام ملت‌های آسیا به میدان برود اسکلت تیمی مسنی را دارد. به غیر از میانگین سنی بالای ملی‌پوشان، اگر کار دفاعی و خط دفاعی‌مان شرایط ایده‌آل را نداشته باشند در بازی‌های بزرگ به مشکل خواهیم خورد. امیدوارم تیم ملی در جمع ۴ تیم برتر جام ملت‌ها حاضر باشد هرچند کار بسیار سختی دارد.

#رسول کربکندی #پیشکسوت فوتبال ایران #تیم ملی فوتبال ایران
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها