97629
شاهرخی: هیچ چیز در فوتبال ایران سر جای خودش نیست/ عیب و ایراد تیم ملی با کار و بازی سخت مشخص می‌شود
15 دی 1402 12:46
کارشناس فوتبال گفت: اگر رویایی حرف بزنم، می‌گویم تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا قهرمان می‌شود.

روزنامه گل

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها قهرمان می‌شود، اظهار داشت: من فوتبال ایران را دوست دارم، اگر رویایی حرف بزنم، می‌گویم ایران قهرمان می‌شود. اما برای بالا بودن و اول شدن باید یک سری از موارد را به نحو احسن اجرا کرد. ابتدا باید عملگرا باشیم و هر سال که به جلو حرکت می‌کنیم به داشته‌های‌مان اضافه کنیم. برای رشد و پیشرفت، مدیریت فدراسیون فوتبال، مدیریت کادر فنی، خلاقیت و اتحاد، تدارکات و امکانات و رسانه‌ها نقش زیادی دارند. اگر این موارد همگی درست باشند و همه دست به دست هم بدهند شک نکنید موفق خواهیم شد. اگر بازی را هم باختیم، می‌گویم؛ مسابقه‌مان را با اساس باختیم نه بی‌اساس.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره کیفیت بازیکنان حال حاضر کشورمان افزود: بازیکنان حاضر در تیم ملی انتخاب کادر فنی هستند و به عقیده من هر مربی داخلی یا خارجی، سرمربی تیم ملی می‌شود باید از سوی تمامی اهالی فوتبال ایران از فدراسیون تا طرفداران مورد حمایت قرار گیرد. چون عدم حمایت باعث دلسری می‌شود و در نهایت باعث عدم نتیجه‌گیری خواهد شد. چون این زنجیر‌ها به هم وصل هستند و اگر یک حلقه پاره شود اتصال به هم می‌ریزد.

*ایران در بهترین حالت با تیم‌های درجه چندم آسیا و آفریقا بازی می‌کند

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی تدارک خوبی برای جام ملت‌ها داشته است، تصریح کرد: تا امروز که مدیریت قوی در فدراسیون فوتبال ندیدیم، کادر فنی که باید خودشان را برای مسابقات آماده کنند و بازیکنانی که باید انگیزه و اتحاد داشته باشند. بازی‌های تدارکاتی باید به نحو احسن برگزار شود که تا الان هم نداشتیم. اگر قرار است با تیم‌های آفریقایی هم بازی کنند بهتر است با تیم‌هایی مانند مراکش، سنگال، تونس، مصر، الجزایر و کامرون بازی کنند. رقیبان ما در آسیا با تیم‌های بزرگ دنیا سرشاخ می‌شوند، اما تیم ملی ایران در بهترین حالت با تیم‌های درجه چندم آسیا و آفریقا بازی می‌کند.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: وقتی تیمی موفق می‌شود که زیر فشار باشد و توانایی و قابلیت‌های خودش را نشان دهد. تیم ملی ایران زمانی که با تیم‌هایی نظیر ترکمنستان، قرقیزستان و .. بازی می‌کند، هیچ اتفاقی برای ملی‌پوشان ما نمی‌افتد و بازیکنان حریف از قدرت ما تجربه‌اندوزی می‌کنند. تیمی همچون ازبکستان که دوره‌ای آنچنان فوتبال قدرتمندی نداشت، الان دیگر به تیم ملی ایران فشار می‌آورد، چون آن‌ها روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستند. در آخرین دیدار تیم ملی با ازبکستان دیدیم که آن‌ها در نیمه دوم نیم ساعت به تیم ما فشار آوردند و نزدیک بود، بازی را ببرند. تیم ملی ۱۴-۱۵ بازی دوستانه با تیم‌های ضعیف انجام داده و چیزی به داشته‌ایش اضافه نشده است. نباید خودمان را گول بزنیم و باید واقعیت قبول کنیم که تیم با کار و بازی سخت عیب و ایرادش مشخص می‌شود و موفقیت به دست خواهد آورد.

*اگر طبق قانون جوایز اهدا شود حقی از کسی ضایع نمی‌شود

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه هیچ چیز در فوتبال ایران سر جای خودش نیست، یادآور شد: استادیوم ۱۰۰ هزار نفری داریم، تماشاگر نمی‌آید و زمانی که هواداران به ورزشگاه می‌آیند، زمین چمن خراب است. همه خوب شعار می‌دهیم که یک استادیوم ۳۰۰ هزار نفری می‌سازیم، اما متاسفانه اگر کار بر این اساس پیش برود، فوتبال و ورزش ویران است.

شاهرخی درباره ابطال حواله خودروی لوکس به فوتبالیست‌ها از سوی دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: معتقدم که ورزشکاران زحمت می‌کشند و با تحمل سختی‌ها قهرمان می‌شوند. اگر قانونی تصویب شود که قهرمان جهان و آسیا چه پاداشی دریافت خواهد کرد و طبق قانون این جوایز اهدا شود حقی از کسی ضایع نخواهد شد. اما مسئولی که از فوتبال خوشش می‌آید و فقط به فوتبالیست جایزه می‌دهد، بی‌قانونی همه جا را به هم می‌ریزد. من طرفدار قانون هستم و همه موارد باید طبق قوانین پیش برود.

#همايون شاهرخي #پیشکسوت فوتبال ایران
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها