در صورت شکایت کاوه، پهلوان و محمدی
97585
جرایم مالی و محرومیت از نقل و انتقالات بیخ گوش سپاهانی‌ها
13 دی 1402 08:27
فسخ یک طرفه قرارداد باشگاه با بازیکن اگر غیر موجه یا به عبارت دیگر غیر قانونی باشد، می تواند به اعمال  مجازات و جریمه های  مالی و غیرمالی سنگینی متوجه باشگاه متخلف کند. کمترین تبعات و مجازات این کار برای باشگاه پرداخت کامل دستمزد بازیکن طبق قرارداد است و حتی می تواند منجر به محروم شدن از یک یا چند پنجره نقل و انتقالاتی شود.

روزنامه گل

فسخ یک طرفه قرارداد باشگاه با بازیکن اگر غیر موجه یا به عبارت دیگر غیر قانونی باشد، می تواند به اعمال مجازات و جریمه های مالی و غیرمالی سنگینی متوجه باشگاه متخلف کند. کمترین تبعات و مجازات این کار برای باشگاه پرداخت کامل دستمزد بازیکن طبق قرارداد است و حتی می تواند منجر به محروم شدن از یک یا چند پنجره نقل و انتقالاتی شود. موضوعی که در ماجرای فسخ قرارداد یک طرفه سه بازیکن سپاهان برای اصلاح سقف بودجه اتفاق افتاد و باشگاه اصفهانی تصمیم گرفت تا با فسخ یک طرفه قرارداد کاوه رضایی، احسان پهلوان و هادی محمدی جواز بازی کردن رضا اسدی، پیام نیازمند و رضا شکاری را دریافت کند و پرونده محرومیت این 6 بازیکن را از این طریق حل و فصل نماید.

در همین رابطه کاوه رضایی که به تازگی در پرونده حقوقی اش با باشگاه تراکتور تبریز برنده شده است، در برنامه فوتبال برتر ضمن تایید خبر فسخ یک طرفه قراردادش اعلام کرد تا آخرین ریال از مبلغ قراردادش را از باشگاه سپاهان مطالبه کرده و دریافت می کند. وضعیت و موضع گیری احسان پهلوان و هادی محمدی در این رابطه مشخص نیست، اما دست کم کاوه که نشان داده برای گرفتن حق و حقوق اش اگر لازم باشد تا فیفا و دادگاه CAS هم می رود و ابایی از انجام این کار ندارد، خواسته اش برای اینکه دست به شکایت نشود را اعلام کرد. در این پرونده زمانی خطر محرومیت از نقل و انتقالات باشگاه سپاهان را تهدید می کند که شکایتی صورت بگیرد و اصولا فردی به عنوان شاکی وجود داشته باشد. درنتیجه برای باشگاه سپاهان که ظاهرا مرتکب تخلف شده راهی جز جلب رضایت این بازیکنان وجود ندارد. چون حتی اگر در محاکم انضباطی داخلی هم رای به سود سپاهانی ها صادر شود، بعید است که فیفا و دادگاه CAS به سود باشگاه ایرانی رای بدهند.

به عبارت دیگر باشگاه سپاهان با وجود بیرون ماندن و عدم استفاده از کاوه و پهلوان و محمدی دستمزد آنها را تمام و کمال پرداخت کند. جالب اینکه بازیکنان فسخ قرارداد شده علاوه بر این که دستمزد خود را تمام و کمال دریافت می کنند، برای نیم فصل دوم آزاد و مختار هستند تا با دیگر باشگاه ها قرارداد ببندند. ماجرا وقتی جالب تر می شود که خبر می رسد کاوه رضایی احتمالا به استقلالی می رود که رقیب اصلی سپاهان در مسیر قهرمانی است. حتی گفته می شود احسان پهلوان مورد توجه پرسپولیس و یحیی گلمحمدی قراردارد. هادی محمدی هم احتمالا از تراکتور تبریز اوج گرفته سردرمی آورد که یکی از رقبای اصلی سپاهان محسوب می شود و در جدول فقط 3 امتیاز با طلایی پوشان فاصله دارد. سپاهان در شرایط عادی بعید به نطر می رسید که حاضر به واگذاری این نفرات به رقبای اصلی خودش باشد، اما برای حل مشکل سقف قرارداد مجبور به فسخ یک طرفه قرارداد این نفرات شد و برای جلوگیری از شکایت کردن این بازیکنان و محرومیت و جرایم مالی احتمالی چاره ای ندارد که با پرداخت دستمزد شان یا مبلغی به عنوان غرامت رضایت شان را جلب کند.

#پیج رسمی روزنامه گل #سپاهان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها