رد استعفای گل محمدی بهترین کار باشگاه بود
97584
درخشان: بازیکنان همان هستند اما پرسپولیس تیم پارسال نیست
13 دی 1402 08:25
آرش جعفری- سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد این پرسپولیس پرسپولیس فصل گذشته نیست و باید بگویم حداقل در نیم فصل اول نتوانست انتظارات را برآورده کند درحالیکه استخوانبندی خودش را حفظ کرده بود و تغییر زیادی در بین بازیکنان نداشتیم.

روزنامه گل

آرش جعفری- سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد این پرسپولیس پرسپولیس فصل گذشته نیست و باید بگویم حداقل در نیم فصل اول نتوانست انتظارات را برآورده کند درحالیکه استخوانبندی خودش را حفظ کرده بود و تغییر زیادی در بین بازیکنان نداشتیم.

حمیددرخشان سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس ابتدا در خصوص بازی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان که با تساوی یک بر یک به پایان رسد و منجر به این شد که پرسپولیس با استقلال در صدر شریک نشود گفت: پرسپولیس همان پرسپولیس چند بازی قبل بود و هیچ تغییری در این تیم دیده نمی شد حتی شانس صدرنشین شدن هم به تیم انگیزه نداده بود برای همین بازی در نیمه اول فوق‌العاده سرد، بی‌روح، کسل‌کننده، ضعیف و بی‌هدف بود و سطح بالایی نداشت. هر دو تیم سعی داشتند در وسط زمین با درگیری صاحب توپ شوند و موقعیت آنچنانی نصیب‌شان نشد. اما نیمه دوم بازی شکل و رنگ خوبی به خود گرفت و سرعت بازی تفاوت زیادی نسبت به نیمه اول داشت. هر دو تیم فرصت‌های روی دروازه هم خلق کردند که مس رفسنجان با یک ضربه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. مس در ضد حملات عالی بود و می‌توانست باز هم گل‌ بزند، اما با بی‌دقتی و عدم تمرکز مهاجمان‌شان این موقعیت‌ها را از دست دادند. شرایط جسمانی و بدنی بازیکنان پرسپولیس اصلاً در وضعیت ایده‌آلی نبود، چون خسته بودند و مصدوم زیاد دارند. بر همین اساس از نظر فنی و تاکتیکی خوب نبودند.

درخشان در ادامه در مورد هافبک های پرسپولیس که روز خوبی را سپری نکردند گفت: متاسفانه سعیدصادقی، ترابی و حتی سروش رفیعی روز خوبی را پشت سر نگذاشتند و یکی از ضعیف تری بازی های خود را به نمایش گذاشتند. وقتی هافبک‌های پرسپولیس نتوانستند موقعیت گل درست کنند، اکثر توپ‌ها را در عرض رد و بدل می‌کردند تا از فضا‌های بین مدافعان کناری مس رفسنجان استفاده کنند، اما باز هم تیم مس فضای کنارهای خودش را بست. در ادامه نیز مدافعان کناری پرسپولیس آنچنان خلاقیت فردی نداشتند تا موقعیت گل روی دروازه مس بسازند. احمدی ، نعمتی و دانیال اسماعیلی‌فر در چند بازی اخیر ناامید کننده و ضعیف بودند.

حمید درخشان در ادامه در خصوص شرایط کلی تیم پرسپولیس در نیم فصل اول مسابقات گفت: بی رودربایستی باید بگویم تیم پرسپولیس در نیم فصل عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشت و نوسانات زیادی را تجربه کرد. این تیم اصلا تیم سال گذشته نبود. بازیکنان همان بازیکنان هستند ولی نمیدانم چرا اینطوری بازی میکنند. البته علل زیادی دارد که می توان از استعفاهای مربی و بیانیه‌های بازیکنان و عملکرد ضعیف مدیریت باشگاه نام برد که موجب شد تیم به حاشیه برود و نتواند نتیجه مطلوبی کسب کند.

سرمربی سابق پرسپولیس که از اوضاع موجود بسیار نارحت بود درادامه در مورد عملکرد ضعیف کادر مدیریتی باشگاه گفت: تیمی که می‌خواهد خود را برای قهرمانی لیگ آماده کند باید خواسته‌هایش اجابت شود و وقتی این اتفاق نیفتد ذهن بازیکنان از لحاظ روحی و روانی به هم می‌ریزد. ضمن اینکه مصدومیت چند بازیکن هم باعث شد تیم با افت شدیدی مواجه شود.

حمید درخشان در ادامه در انتقاد از بیانیه‌های مکرر بازیکنان پرسپولیس هم گفت: وقتی بازیکنان به خودشان اجازه می‌دهند که به طور مکرر بیانیه صادر کنند موجب می‌شود که تمرکز تیم از بین برود. البته این مساله فقط مختص به پرسپولیس نیست و برای سپاهان و استقلال هم وجود داشته است که البته در استقلال تا حدی کنترل شد.

حمید درخشان یکی دیگر از مشکلات موجود در تیم پرسپولیس را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: مشکلی که پرسپولیس از ابتدای فصل با آن دست و پنجه نرم کرد نداشتن پول بود و نتوانست بازیکنان مدنظر خود را بخرد و همین امر هم موجب به وجود آمدن درگیری‌های مختلفی در تیم شد. البته قانون سقف بودجه هم مزید بر علت شد و شما دیدید در نهایت امتیاز تیم متخلف را برگرداندند. به نظرر من پرسپولیس هم باید این کار را می کرد.

حمید درخشان در ادامه در مورد اینکه پرسپولیس مقابل تیم های ضعیف و پایین جدول راحت امتیازاز دست داد گفت: تیم‌های پایین جدول برابر پرسپولیس به دنبال کسب نتیجه و احیای خود هستند چون اگر برابر تیمی مثل پرسپولیس بتوانند امتیاز بگیرند ادامه فصل را با انگیزه و قدرت بیشتری ادامه خواهند داد و امتیاز گرفتن از پرسپولیس موجب ایده آل شدن شرایط آنها می‌شود. استقلال خوزستان، صنعت نفت ابادان، مس رفسنجان از جمله تیم هایی بودند که با تساوی مقابل پرسپولیس و کسب امتیاز از بحران خارج شدند.

حمید درخشان در پایان ضمن اشاره به موضوع استعفای یحیی گل محمدی در پایان دیدار این تیم با مس رفسنجان گفت: ابتدا باید بگویم باشگاه تصمیم خوبی گرفت که با استعفای گل‌محمدی موافقت نکرد، چون در این شرایط که پرسپولیس در صدر جدول و رقابت برای قهرمانی قرار دارد منطقی نیست که با استعفای او موافقت کنند. این استعفا به خاطر وضعیت نامشخص در یارگیری، انتظارات و فشار هواداران به وجود آمده است. تکرار استعفا باعث می‌شود که دل هواداران بلرزد و تکرار استعفا زیاد خوب نیست و تکراری شده است. باید مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره باشگاه و کادر فنی با هم جلسه داشته باشند و یک راه حل اساسی و اصولی پیدا کنند تا دیگر سرمربی تیم به خاطر برخی از کمبودها هر بار از تیم خداحافظی نکند. به قول معروف باید مشکلات یحیی گل‌محمدی را برطرف کند و عوامل تیم با صبوری بیشتری به ادامه فصل بپردازند. آرزو می‌کنم مشکلات تیم حل بشود و پرسپولیس به روزهای خوب خود بازگردد.

درخشان در ادامه در مورد تیم ملی فوتبال ایران و حضور در جام ملت های آسیادر قطر گفت: بیشتر بازیکنان ما باتجربه هستند و شرایط را به خوبی درک می‌کنند. باید تمام تلاش و سعی خود را برای موفقیت به کار بگیرند. از طرفی تمام رسانه‌ها، هواداران و اهالی خانواده فوتبال نیز باید اکنون از این تیم حمایت کنند. دعای ما همیشه بدرقه اعضای تیم است اما تلاش خود بچه‌ها و همدلی‌شان می‌تواند خیلی مهم‌تر از دعای ما باشد. امیدوارم تیم ملی و بازیکنان ما هرچه در این چند سال یاد گرفته‌اند، با تمام وجود به نمایش بگذارند و از این میدان سخت سربلند بیرون بیایند. می‌دانیم تیم‌های دیگر از لحاظ امکانات و برگزاری بازی‌های دوستانه بسیار قوی‌تر از ایران هستند و همگی برای رسیدن به قهرمانی تلاش می‌کنند‌. ما باید بیشتر از آنها تلاش کنیم. شاید بازی‌های دوستانه تیم ملی چندان قابل قبول نبود اما توانمندی‌هایی داریم که باید از آنها به خوبی استفاده کنیم. نکته مبهم این است که شاید به دلیل برگزار نکردن بازی‌های دوستانه قوی خیلی نتوانستیم نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنیم اما وقتی به تورنمنتی به این مهمی نزدیک می‌شویم باید همه حامی باشیم تا با تلاش بازیکنان و کادرفنی موفقیت حاصل شود. در جام ملت‌های آسیا به جز 4 الی 5 تیم سایر تیم‌ها قدرت آنچنانی برای تقابل با ایران ندارند اما نباید هیچ حریفی را دست کم بگیریم. باید خودمان را برای بازی‌های سنگین و بزرگ آماده کنیم. امیدوارم هر ایرادی وجود دارد هم تا بازی‌های مراحل پایانی برطرف شود.

#پیج رسمی روزنامه گل #حمید درخشان #پرسپولیس #یحیی گل محمدی #آرش جعفری
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها