خریدهای قطعی استقلال لو رفتند:
97580
سیلوا+رضایی+محبی+آمانوف
13 دی 1402 08:18
علی‌خطیر مدیر استقلالی که همواره برای هواداران این تیم یادآور خاطرات‌شیرین و خریدهای جذاب بود،وقتی در ۱۷تیر بر سکان مدیریت باشگاه استقلال نشست،هواداران این باشگاه توقع زیادی ازاین چهره داشتند و منتظر سوپرایز های فراوان توسط این مدیر برای تیمشان بودند؛اما اوضاع بهم‌ریخته باشگاه درآن برهه و البته انفعالِ حدودی خطیر سبب شد تا در بازار تابستانی، هیچ شاه‌ماهی در تور استقلال نیفتد و آنها پنجره تابستانی را باخت دهند!

روزنامه گل

هیوا مافی-علی‌خطیر مدیر استقلالی که همواره برای هواداران این تیم یادآور خاطرات‌شیرین و خریدهای جذاب بود،وقتی در ۱۷تیر بر سکان مدیریت باشگاه استقلال نشست،هواداران این باشگاه توقع زیادی ازاین چهره داشتند و منتظر سوپرایز های فراوان توسط این مدیر برای تیمشان بودند؛اما اوضاع بهم‌ریخته باشگاه درآن برهه و البته انفعالِ حدودی خطیر سبب شد تا در بازار تابستانی، هیچ شاه‌ماهی در تور استقلال نیفتد و آنها پنجره تابستانی را باخت دهند!همین موجب شد در طرفة‌العینی،حس آبی‌ها نسبت به مدیرشان عوض شود و پرتاب هجمه‌ها به سوی او آغاز گردد! هرچند آبی‌ها با از دست دادن نقل‌وانتقالات و رفتن ۲فوق‌ستاره کلیدی‌شان،خیلی امیدی به لیگ ۲۳ نداشتند و رویایی در ذهنشان بااین استقلال نمی‌بافتند، اما سکاندار شایسته آنان یعنی جواد نکونام سبب شد رقبا را یکی پس از دیگری زمین بزنند و در پایان نیم فصل سربلند شوند!

حالا از طرفی قهرمانی نیم‌فصل آبی‌ها که به آنها نوید قهرمانی احتمالی در پایان فصل را می‌دهد و از طرفی دیگر ورداشته شدن قانون سقف بودجه،سبب گردیده تا خطیر به خودش بیاید و ازحالا اندیشه گرد‌وخاک بپا کردن در نقل‌وانتقالات را در سرش بپروراند.او اینبار قصد دارد کاملا هماهنگ و مطابق سلیقه نکونام پا‌به بازار زمستانی بگذارد و نقطه‌ضعف های اسکواد آبی‌ها را با مهره‌هایی کار‌آزموده و نامدار پرکند.

در روزهای گذشته لیست خریدی از مربی استقلالی‌ها در فضای مجازی منتشر شد که لیستی تماما پراز ستاره بود که گرفتن آنان یک‌مقدار دوراز ذهن بنظر می‌رسید و البته چندنام هم از خرید‌های احتمالی خطیر به بیرون درز کرد که سبب شد گمانه‌ها یکی‌پس از دیگری دراین باره زده شود!حالا ما پس از ارتباط گیری با یکی از افراد صاحب منصب در تیم استقلال،خبری درِگوشی را از زیرزبانش بیرون کشیده‌ایم و فهمیدیم ۴ خرید استقلال در پنجره نیم‌فصل از حالا قطعی شده؛در ادامه به بررسی این ۴مهره می‌پردازیم:

۱-سیلوا:آبی‌ها که این فصل در خط‌دفاع ،علی‌الخصوص در بازی‌های اولشان، تقریبا می‌شد گفت متزلزل بودند و زوج های متنوعی را در این پست تجربه کردند،برای مستحکم نمودن خود در این خط، سراغ برزیلی محبوب خود رفتند.دفاعی که همه اورا با نمایش‌های درخشانش در استقلال مجیدی و ساپینتو به‌یاد داریم،حالا به عنوان بازیکن آزاد مجددا به تیم محبوبش بازگشته‌است. چهره‌ای که به عنوان اولین خرید خطیر در رسانه‌ها و حتی توسط شخص جواد نکونام رونمایی گردید.

۲-رضایی:مهاجم دوست‌داشتنی و سابق استقلال که در سال‌های اخیر بدبیاری آورده و بسیار با روزهای خوبش فاصله داشته،خیال می‌کرد با رفتن به جمع زردپوشان،دوباره همه چیز درست شود و موتور گلزنی‌اش باز روشن شود؛اما ترافیک خط حمله مورایس و تعدد بازیکنی زردها سبب شد حتی دقایق بازی او در لیگ ۳ رقمی هم نشود و اکثرا به نیمکت پیچ‌ومهره باشد!حالا با قرارگیری او در لیست فروش سپاهان،جواد نکونام دستور مستقیم به جذب او داده تا او را جایگزین ۷۲ محبوب یعنی ارسلان کند! این بازیکن که از اوضاع بی‌سروسامانش در تیم های اخیرش عاصی شده،توقعاتش را پایین اورده و بدون کوچکترین چانه‌زنی،با علی خطیر برای آمدن به تیم محبوبش توافق نموده است؛به زودی کارهای رسمی‌شدن قرارداد کورد غیور قطعی می‌گردد!

۳- محبی:وینگر فوق ستاره و جذابِ استقلالِ مدل ساپینتو که دوست داشت این فصل را هم در کنار استقلال باشد، با تعلل و ناتوانی مدیروقت استقلال،از این تیم رفت و چمدانش را به سمت سرزمین روس‌ها بست!این بازیکن که خیلی فرصت عرض‌اندام در روستوف پیدا نمی‌کند و با روزهای طلایی‌اش فاصله گرفته،حالا با مدیرعامل تیم محبوبش به توافق رسیده تا در نیم فصل دوم لباس آبی را بر تن کند! او البته اولین بار زمانی پیوستنش به استقلال لو رفت که نام استقلال را دوباره در بیو اینستایش گذاشت!

۴-آمانوف:آچار فرانسه ازبکستانی که با کج سلیقگی و پشت کردن ساپینتو به او،بارش را روی کولش گذاشت و رفت،بلافاصله شکایتی از استقلال به cas برد که طبق آن،استقلال محکوم به پرداخت حدود نیم میلیون دلار میشد.حالا راه او و استقلال دوباره بهم رسیده است!از طرفی گویا او با نسف قارشی فسخ کرده و اکنون بدون تیم است و از طرفی خط هافبک استقلال بدجور لَنگ میزند. اما این تمام ماجرای به پیوستن او به استقلال نیست؛ این بازیکن در لیست اولیه نکونام نبوده و دلیل پیوستنش بیشتر برمی‌گردد به حقه‌بازی خطیر!

تعجب نکنید!خطیر جدای ازینکه او هافبک توانمند و چاره‌سازی برای استقلال است،به‌این دلیل درپی جذب اوست که با بازگشتش،عملا شکایت ۵۰۰ هزار دلاری‌اش را فرمالیته کند و یکجوری با قرارداد جدید سر عزیزبک شیره مالیده شود تا دیگر سراغ شکایت و دادگاه پاسگاه نرود!

#پیج رسمی روزنامه گل #استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها