همان مسابقاتی که با ناامیدی و ناکامی شروع شد
97579
پایان خوش شاهنامه نیم فصل برای استقلال
13 دی 1402 08:16
درپایان هفته پانزدهم سپاهان سومین شکست متوالی خودش را در قزوین تجربه کرد تا با وجود بازگشت 4 امتیاز کسر شده و داشتن این فرصت که با اختلاف زیاد نسبت به تیم دوم قهرمان فصل شود، در نهایت با 31 امتیاز و یک امتیاز کمتر نسبت به استقلال پایین تر آبی پوشان در جدول قرار بگیرد.

روزنامه گل

درپایان هفته پانزدهم سپاهان سومین شکست متوالی خودش را در قزوین تجربه کرد تا با وجود بازگشت 4 امتیاز کسر شده و داشتن این فرصت که با اختلاف زیاد نسبت به تیم دوم قهرمان فصل شود، در نهایت با 31 امتیاز و یک امتیاز کمتر نسبت به استقلال پایین تر آبی پوشان در جدول قرار بگیرد. پرسپولیسی ها هم که یک امتیاز کسر شده آنها بازگردانده شده بود، برای قهرمانی نیم فصل نیاز به یک معجزه در رفسنجان داشتند و باید با اختلاف 6 گل حریف پرمهره خودشان را شکست می دادند که در نهایت این اتفاق عجیب و غیر منتظره هم رخ نداد تا در نهایت استقلالی ها با 32 امتیاز و عنوان قهرمانی نیم فصل به تعطیلات زمستانی بروند. پرسپولسی ها نه تنها 6 گل نزدند که با از دست دادن 2 امتیاز نتوانست به لحاظ امتیازی هم به استقلال برسد. آخرین قهرمانی استقلال در نیم فصل به دوفصل قبل یعنی لیگ بیست و یکم بر می گردد که شاگردان فرهاد مجیدی با 35 امتیاز دور رفت بازی ها را به پایان بردند و در آخر فصل هم جام قهرمانی لیگ برتر به آنها رسید. در آن فصل استقلال با اختلاف 3 امتیاز نسبت به پرسپولیس یعنی تیم دوم جدول این عنوان را کسب کرد. هرچند کارنامه ااستقلال در لیگ بیست و یکم بهتر بود، اما نکونام و شاگردانش هم با وجود مشکلات عدیده عملکرد فوق العاده ای داشتند و ارزش کارشان اگر از تیم لیگ بیست و یکم بهتر نباشد قطعا بدتر هم نخواهد بود.

نکونام و شاگردانش برای کسب این عنوان یک رکورد جالب از خودشان به جا گذاشتند که همان آمار برد 100درصدی در بازی های خانگی بود. کار استقلالی ها در نیم فصل دوم از آنجا راحت تر به نظر می رسد که قرار است با جذب 4تا 5 بازیکن تقویت شوند. همچنین آنها در دور برگشت 8 بازی را میزبان هستند و اگر این رکورد برد صد درصدی تداوم داشته باشد قهرمانی استقلال با جواد نکونام و شاگردانش حتمی خواهد بود! از طرف دیگر استقلال با احتساب بازی با تیم های تهرانی در نیمم فصل دوم فقط 5 باز از تهران خارج می شود. آبی پوشان غیر از تراکتور تبریز، در سایر دیدار های خودشان با تیم های مدعی میزبان هستند و روی کاغذ بازی سخت دیگری در خارج از خانه ندارند. در این شرایط ارزش قهرمانی نیم فصل بیش از پیش نمایان می شود. برخلاف فصولی که استقلال قهرمانی لیگ برتر را از دست داده است، اینبار آبی پوشان در نیم فصل اول از قافله بالانشین ها جا نمانده است و این می تواند برگ برنده آنها در نیم فصل دوم باشد. باید دید قهرمانی نیم فصل استقلال در پایان فصل به قهرمانی آبی ها در لیگ بیست و سوم منجر خواهد شد یا سرنوشت و تقدیر نکونام و شاگردانش در ادامه فصل چیز دیگری است؟ در روز پایانی نیم فصل اول سپاهان و پرسپولیس که شانس صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل اول داشتند هردو در قزوین و رفسنجان امتیاز از دست دادند دست کم فعلا لیگ بیست و سوم به کام آبی ها باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها