97550
شافعی: پرسپولیس امتیازات حساسی را در نیم فصل اول از دست داد/ استعفاهای گل‌محمدی تکراری شده
12 دی 1402 11:26
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امیدوارم در نیم فصل دوم با هماهنگی مدیریت و کادر فنی شرایط پرسپولیس بهتر از قبل شود.

روزنامه گل

محمود شافعی ، درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل مس رفسنجان در هفته پانزدهم لیگ برتر اظهار داشت: بازی در نیمه اول فوق‌العاده سرد، بی‌روح، کسل‌کننده، ضعیف و بی‌هدف بود و سطح بالایی نداشت. هر دو تیم سعی داشتند در وسط زمین با درگیری صاحب توپ شوند و موقعیت آنچنانی نصیب‌شان نشد. اما نیمه دوم بازی شکل و رنگ خوبی به خود گرفت و سرعت بازی تفاوت زیادی نسبت به نیمه اول داشت.

وی افزود: هر دو تیم فرصت‌های روی دروازه هم خلق کردند که مس رفسنجان با یک ضربه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. مس در ضد حملات عالی بود و می‌توانست باز هم گل‌ بزند، اما با بی‌دقتی و عدم تمرکز مهاجمان‌شان این موقعیت‌ها را از دست دادند. شرایط جسمانی و بدنی بازیکنان پرسپولیس اصلاً در وضعیت ایده‌آلی نبود، چون خسته بودند و مصدوم زیاد دارند. بر همین اساس از نظر فنی و تاکتیکی خوب نبودند.

*صادقی و اسماعیلی‌فر در بازی‌های اخیر ناامید کننده و ضعیف بودند

کارشناس فوتبال در مورد عدم خلاقیت هافبک‌های پرسپولیس یادآور شد: وقتی هافبک‌های پرسپولیس نتوانستند موقعیت گل درست کنند، اکثر توپ‌ها را در عرض رد و بدل می‌کردند تا از فضا‌های بین مدافعان کناری مس رفسنجان استفاده کنند، اما باز هم تیم مس فضای کنارهای خودش را بست. در ادامه نیز مدافعان کناری پرسپولیس آنچنان خلاقیت فردی نداشتند تا موقعیت گل روی دروازه مس بسازند. سعید صادقی و دانیال اسماعیلی‌فر در چند بازی اخیر ناامید کننده و ضعیف بودند.

پیشکسوت فوتبال درباره از دست دادن امتیازات حساس در بازی‌ با تیم‌های انتهای جدول گفت: پرسپولیس اگر امتیازات بازی‌های معمولی را می‌گرفت، در پایان نیم فصل اول به راحتی جایگاه نخست جدول رده‌بندی را کسب می‌کرد. در دیدار‌هایی مثل صنعت‌نفت آبادان و استقلال خوزستان مساوی کرد و امتیازات حساس و مهمی را از دست داد. همچنین از ۱۵ بازی در نیم فصل اول ۶ تساوی داشت. جمع‌آوری امتیاز در نیم فصل دوم بسیار دشوارتر از نیم فصل اول است. تیم‌ها در نیم فصل دوم با انرژی بیشتری می‌آیند و با شناختی که از هم دارند امتیاز گرفتن برای تیم‌های صدر جدولی دشوار می‌شود.

*استعفای‌ گل‌محمدی به خاطر وضعیت نامشخص در یارگیری، انتظارات و فشار هواداران بود

شافعی در مورد جذب بازیکنان خوب برای نیم فصل دوم ادامه داد: اگر پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات میان فصل بازیکنان کلیدی و تأثیرگذار را جذب نکند از کورس قهرمانی عقب خواهد ماند. امیدوارم در نیم فصل دوم شرایط پرسپولیس بهتر شود و با هماهنگی مدیریت و کادرفنی بازیکنان مدنظر یحیی گل‌محمدی برای ادامه راه وارد تیم شوند.

وی درباره استعفای پرتکرار گل‌محمدی افزود: باشگاه تصمیم خوبی گرفت که با استعفای گل‌محمدی موافقت نکرد، چون در این شرایط که پرسپولیس در صدر جدول و رقابت برای قهرمانی قرار دارد منطقی نیست که با استعفای او موافقت کنند. این استعفا به خاطر وضعیت نامشخص در یارگیری، انتظارات و فشار هواداران به وجود آمده است. تکرار استعفا باعث می‌شود که دل هواداران بلرزد و تکرار استعفا زیاد خوب نیست و تکراری شده است. باید مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره باشگاه و کادر فنی با هم جلسه داشته باشند و یک راه حل اساسی و اصولی پیدا کنند تا دیگر سرمربی تیم به خاطر برخی از کمبودها هر بار از تیم خداحافظی نکند.

*به لیست تیم ملی خوش‌بین نیستم

شافعی در مورد لیست تیم ملی فوتبال ایران برای شرکت در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در نیم فصل اول بازیکنان خوبی در تیم‌های مختلف به میدان رفتند و سطح آمادگی خوبی داشتند، اما تعدادی از آن‌ها به تیم ملی دعوت نشدند و من این لیست خوش‌بین نیستم. همچنین لژیونر‌های باتجربه در لیست امیر قلعه‌نویی حضور دارند که ۱۵ بازیکن بالای ۳۰ سال هستند. به نظرم قلعه‌نویی اگر جزییات بیشتری را در مورد بازیکنان مدنظر قرار می‌داد می‌توانست چند بازیکن تیم امید را به تیم ملی دعوت کند. چون این نفرات می‌توانستند با دیدن رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تجربه‌اندوزی داشته باشند و اینگونه پشتوانه‌سازی برای فوتبال ملی ایران هم انجام می‌شد. اما کشور‌های ژاپن و کره‌جنوبی همیشه در جام ملت‌های آسیا تغییراتی در ترکیب اصلی خودشان دارند تا پروسه پشتوانه‌سازی را انجام بدهند. در این رقابت‌ها کار سختی برای تیم ملی وجود دارد و در مراحل حذفی با تیم‌های قدرتمند آسیا شانس زیادی برای قهرمانی نداریم.

#پرسپولیس #پیشکسوت پرسپولیس #محمود شافعی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها