سرخابی‌های پایتخت بهترین مدافعان گلزن را دارند
97538
خط و نشان برای مهاجمان لیگ!
12 دی 1402 10:21
بدون شک یکی از جدال های سخت جواد نکونام در لیگ برتر در بازی آخر این تیم در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان بود. پیکانی که با غلامرضا عنایتی یک بازی خوب و درخور مقابل آبی ها به نمایش گذاشت و شاید اگر تجربه بازیکنان این تیم همچون مهره های جواد نکونام در استقلال بود، نتیجه ای بهتر عاید شاگردان سرمربی جدید این تیم خودروساز پایتخت نشین می شد. در این بازی که شاگردان عنایتی یک گل از دو گل خورده را جبران کردند، چه بسا اگر دفاع پیکان اشتباه نمی کرد و تیزهوشی پیمان بابایی به کار استقلال نمی آمد، در نهایت گلزنی آرمین سهرابیان با گل تساوی دقایق پایانی شاگردان عنایتی تنها یک امتیاز به جای سه امتیاز برای آبی های پایتخت به همراه داشت که بدجور این روزها در کورس قهرمانی با پرسپولیس و سپاهان قرار دارند.

روزنامه گل

سیدمحمد کسری رضوی - بدون شک یکی از جدال های سخت جواد نکونام در لیگ برتر در بازی آخر این تیم در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان بود. پیکانی که با غلامرضا عنایتی یک بازی خوب و درخور مقابل آبی ها به نمایش گذاشت و شاید اگر تجربه بازیکنان این تیم همچون مهره های جواد نکونام در استقلال بود، نتیجه ای بهتر عاید شاگردان سرمربی جدید این تیم خودروساز پایتخت نشین می شد. در این بازی که شاگردان عنایتی یک گل از دو گل خورده را جبران کردند، چه بسا اگر دفاع پیکان اشتباه نمی کرد و تیزهوشی پیمان بابایی به کار استقلال نمی آمد، در نهایت گلزنی آرمین سهرابیان با گل تساوی دقایق پایانی شاگردان عنایتی تنها یک امتیاز به جای سه امتیاز برای آبی های پایتخت به همراه داشت که بدجور این روزها در کورس قهرمانی با پرسپولیس و سپاهان قرار دارند.

با این همه بدون شک در آن بازی پرفشار که نیمه نخست آن با تساوی بدون گل به پایان رسد، گره بازی استقلال با پیکان توسط آرمین سهرابیان باز شد. این مدافع پیش‌تاخته روی کرنر ارسالی با ضربه سر گل برتری استقلال را رقم زد تا حالا نگاهی به مدافعان گلزن بهانه ما برای تهیه این گزارش باشد. آرمین سهرابیان تا پیش از این گل مقابل پیکان، توانسته بود ۲ بار دیگر هم موفق به گلزنی شود تا یکی از بهترین گلزنان استقلال در این فصل باشد؛ مدافعی که حالا تنها یک گل با بهترین گلزن این تیم فاصله دارد.

صدر مدافعان گلزن برای پرسپولیس است

نگاهی به جدول گلزنان لیگ برتر نشان می دهد که این فصل، به جای مهاجمان نقش مدافعان در گلزنی خیلی پررنک بوده است و در صدر آقایان مدافع گلزن ما گیورگی گولسیانی مدافع گرجی پرسپولیس را می بینیم که با زدن ۴ گل، گلزن‌ترین مدافع این فصل از لیگ است. گولسیانی ۲ گل از ۴ گل خود را از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسانده است. آرمین سهرابیان با زدن ۳ گل، بیشترین آمار گل زده بدون پنالتی را بین مدافعان لیگ دارد. رامین رضاییان دیگر مدافع ۳ گله این فصل است، با این تفاوت که رضاییان در بازی‌های زیادی به عنوان مدافع بازی نکرده است. عارف آقاسی با گلزنی برای تراکتور در این هفته ۲ گله شد. مسیح زاهدی هم در ۲ بازی آخر گل‌گهر ۲ گل برای تیمش زده است. مهران موسوی و پدرام قاضی‌پور دیگر مدافعان ۲ گله لیگ هستند.

آرمین اگر مرادمند بیاید پازل نکونام را تکمیل می کند

آرمین سهرابیان در شرایطی تا هفته پانزدهم، ۳ گل زده که در ادوار قبلی لیگ چندان گلزن نشان نداده بود. سهرابیان در مقطع اول حضور خود در استقلال که ۲ فصل طول کشید، یک گل هم نزد و در مجموع در دوران بازیگری در لیگ برتر تا قبل از این دوره فقط ۹ بار دروازه حریفان را باز کرده بود.

این فصل اما جواد نکونام روی توانایی آرمین سهرابیان حساب ویژه‌ای باز کرده است. استقلال خطرناک‌ترین تیم لیگ روی شروع مجدد است. این تیم بالاترین امیدگل را روی شروع مجدد در این فصل دارد و با زدن ۷ گل روی کرنر و ضربات ایستگاهی، رکورددار لیگ است. نکونام نشان داده برای بهره‌برداری از ضربات ایستگاهی به قدرت سرزنی مدافعان خود نظیر محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی و آرمین سهرابیان متکی است و توانسته به خوبی از توانایی این بازیکنان استفاده کند. حالا با آماده شدن مرادمند و رسیدن ایمان سلیمی پازل نکونام در استفاده هرچه بهتر از ضربات ایستگاهی تکمیل تر خواهد شد و این تیم می تواند در نیم فصل دوم حسابی روی این تاکتیک حساب ویژه باز کند. تاکتیکی که قطعا در ادامه می تواند در کورس سخت نیمه دوم لیگ بیست و سوم یکی از آپشن های نکونام در رسیدن به گل و عبور از حریفانی باشد که به راحتی امتیاز نخواهند داد.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدمحمدکسری رضوی #پرسپولیس #استقلال #گئورگی گولسیانی #آرمین سهرابیان #جواد نکونام #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها