نکونام خوب امتیاز گرفته اما هنوز مجیدی جلوتر است
97537
استراماچونی،ساپینتو و فکری عقب‌تر از جواد لالیگایی
12 دی 1402 10:18
آرش جعفری - رقابتهای فوتبال لیگ برتر بیست سوم باشگاه های ایران به پایان نیم فصل نخست خود رسید و تیم فوتبال استقلال با سرمربیگری جواد نکونام موفق شد یک نیم فصل خوب را پشت سر بگذارد تا قهرمان نیم فصل شود.

روزنامه گل

آرش جعفری - رقابتهای فوتبال لیگ برتر بیست سوم باشگاه های ایران به پایان نیم فصل نخست خود رسید و تیم فوتبال استقلال با سرمربیگری جواد نکونام موفق شد یک نیم فصل خوب را پشت سر بگذارد تا قهرمان نیم فصل شود.

تیم فوتبال استقلال در 4 فصل گذشته در پایان نیم فصل اول همواره در جمع چهار تیم نخست قرارداشته که فقط در لیگ برتر بیست و یکم توانست بعد از 9 سال به قهرمانی برسد. استقلال در لیگ برتر بیست و یکم در پایان نیم فصل اول قهرمان شد و در پایان فصل هم با توجه به امتیازاتی که در نیم فصل اول جمع کرده بود موفق شد با هدایت فرهاد مجیدی که فصل رویایی را پشت سر گذاشته بودند قهرمان شود.

حالا وقتی به بازی های استقلال با هدایت جواد نکونام در پایان نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر بیست و سوم نگاه می کنیم متوجه می شویم این تیم بازهم این شانس را دارد ردای قهرمانی بر تن کند آن هم با وجود اینکه تیم نکونام از مجیدی امتیاز کمتری کسب کرده است و همین اینکه دو تیم پرسپولیس و سپاهان سایه به سایه این تیم در صدر جدول حرکت می کنند.

استقلال در پایان نیم فصل اول با نکونام 9 برد و 5 مساوی و یک باخت در کارنامه دارد تا با 32 امتیاز قهرمان نیم فصل اول شود. حالا نتایج تیم نکونام را با 2 مربی ایرانی و 2 اروپایی در 4 سال گذشته می خواهیم قیاس کنیم تا ببینیم آیا تیم جواد هم شانس قهرمانی دارد درپایان فصل را دارد یا نه؟

استقلال در لیگ نوزدهم با استراماچونی ایتالیایی در پایان تیم فصل اول 8 برد و 5 مساوی و 2 باخت کسب کرد تا 29 امتیاز بعد از پرسپولیس در رتبه دوم قراربگیرد. استرا ماچونی در نیم فصل از استقلال جدا شد تا این تیم با هدایت فرهاد مجیدی در پایان فصل 53 امتیازی شود و در رتبه دوم قراربگیرد. پرسپولیس در پایان فصل با 67 امتیاز قهرمان شد. حال باید بگویم تیم نکونام که 32 امتیاز در پاین نیم فصل اول کسب کرده 3 امتیاز جلو تر است تا یک قدم به قهرمانی در پایان فصل نزدیکتر باشد. تا به اینجای کار نکونام از همکار ایتالیایی خودش جلو تر است و کارنامه بهتری دارد.

باشگاه استقلال در لیگ بیستم هدایت تیم را به محمود فکر ی سپرد. استقلال محمود فکری در پاین نیم فصل اول با 7 پیروزی ، 5 مساوی و 3 باخت و 18 گل زده و 11 گل خورده 26 امتیاز کسب کرد تا در رتبه سوم قرار بگیرد. در ادامه در نیم فصل دوم بازهم فرهاد مجیدی هدایت استقلال را در دست گرفت تا در نهایت این تیم با 56 امتیاز سوم شود و پشت سر سپاهان و پرسپولیسی که با 66 امتیاز قهرمان شد قرار بگیرد.

نکونام از محمد فکری همکار ایرانی خود که رابطه زیاد خوبی هم با او نداردتا پایان نیم فصل اول 5 امتیاز جلو تر است و همه این ها حکم به برتری نکونام می دهد.

استقلال در لیگ بیست و یکم یک فصل رویایی را پشت سر گذاشت و موفق شد بدون باخت قهرمان شود تا نوار قهرمانی های پیاپی پرسپولیس را بعد از 5 سال پاره کرده باشد.

فرهاد مجیدی که اینبار از ابتدای فصل هدایت استقلال را به عهده داشت موفق شد در پایان نیم فصل اول 10 پیروزی 5 مساوی کسب کند تا بدون باخت با 35 امتیاز قهرمان نیم فصل اول شود. تیم فرهاد مجیدی در نیم فصل اول 24 گل زد و 5 گل خورد تا مشخص شود راز موفقیت این تیم خط دفاعی با صلابت است. استقلال در پایان فصل با 68 امتیاز موفق شد که قهرمان شود. تیم جواد نکونام از هر حیث از تیم فرهاد مجیدی عقب تر است هم در گل زده ، هم در گل خورده و هم در تعداد برد ها و کسب امتیاز ومهمتر اینکه تیم مجیدی به هیچ حریفی نباخته بود.

در لیگ بیست و دوم هدایت استقلال به ریکاردو ساپینتو پرتغالی سپرده شد. این مربی پرتعالی در پایان نیم فصل اول 7 برد، 6 مساوی و 2 باخت کسب کرد تا 15 گلز دره و 10 گل خورده با 27 امتیاز در رتبه چهارم قرار بگیرد. ساپینتو با این آمار ضعیف از سایر مربیان در رتبه پایین تر قرار گرفت. ساپینتو تا پایام فصل در استقلال باقی ماند ولی درنهایت با 62 امتیاز به مقام سوم رسید تا پشت سر سپاهان و پرسپولیس قهرمان قرار بگیرد.

حال با بررسی نتایج فوق باید بگوییم استقلال نکونام با اینکه از استقلال مجیدی که قهرمان شب عقب تر است اما نسب به دو مربی پرتغالی و ایتالیایی و محمود فکری جلوتر است و شانس بیشتری برای قهرمانی در پایان فصل دارد. اصولا در لیگ برتر ایران این تجربه ثابت شده تیمی که در نیم فصل اول امتیازات بیشتری کسب کرده در پایان فصل هم قهرمان شده است. به ندرت پیش آمده تیم در نیم فصل اول ضعیف کارکرده باشد و در نیم فصل دوم بیاید جبران کند و سپس قهرمان شود. اما این استقلال در لیگ برتر بیست و سوم یک سپاهان آماده و یک پرسپولیس را که می خواهد از عنوان قهرمانی اش دفاع کند را پیش رو دارد که با استقلال هم امتیاز هستند و همین کار نکونام و استقلال را در نیم فصل دوم به مراتب سخت تر می کند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها