گمانه زنی‌ها درباره خریدهای جدید استقلال
97476
نقل و انتقالات آبی‌ها رویایی می‌شود یا جنجالی!؟
11 دی 1402 08:00
در شرایطی که سقف قرارداد باشگاه استقلال پر است، جواد نکونام اعلام کرد برای نیم فصل به دنبال جذب 4تا 5 بازیکن جدید است.

روزنامه گل

در شرایطی که سقف قرارداد باشگاه استقلال پر است، جواد نکونام اعلام کرد برای نیم فصل به دنبال جذب 4تا 5 بازیکن جدید است. سرمربی استقلال از رافائل سیلوا مدافع برزیلی به عنوان اولین خرید احتمالی تیمش در زمستان نام برد و از توافق اولیه باشگاه با این بازیکن خبر داد تا دست کم یکی از 4 تا 5 گزینه مورد نظر او مشخص شود. در رابطه با دیگر گزینه ها هم نام امیرحسین حسین زاده و امید ابراهیمی به شکل جدی مطرح است. درخصوص کاوه رضایی که به دلیل سقف قرارداد نمی تواند برای تیم سپاهان به میدان برود هم گفته می شود که برای جدایی و فسخ قرارداد با طلایی پوشان به توافق رسیده است. از مدت ها قبل شایعه بازگشت کاوه به استقلال مطرح بود و هیچ کسی هم این موضوع را تکذیب نکرد. شاید محقق شدن همین 4 خرید برای نکونام و استقلالی ها ایده آل و فوق العاده باشد. در کنار اینها یک خرید خارجی می تواند یک نقل رویایی را برای استقلالی ها رقم بزند. هرچند اسامی چون امید نورافکن و علیرضا جهانبخش و سعید عزت الهی هم پیرامون استقلال مطرح است اما این اسامی بیشتر حکم همان سنگ بزرگ را دارد که برای نزدن است!

مشکل استقلال برای تقویت خودش در نیم فصل فقط به توافق یا گرفتن رضایت نامه این بازیکنان نیست. آبی ها از یک طرف باید لیست را خالی کنند و از طرف دیگر سقف قرارداد را رعایت کنند چون احتمالا خرید های جدید این باشگاه هم به سرنوشت 6 بازیکن سپاهان دچار خواهد شد، مگر اینکه فدراسیون فوتبال برای نیم فصل دوم کلا بیخیال اجرای قانون سقف بودجه شود که فعلا خبری از منتفی شدن این قانون نیست. توافق با بازیکنان مازاد هم خودش ماجرای دیگری دارد. استقلال یک جای خالی در لیست اش دارد که از قرارمعلوم نصیب رافائل سیلوا خواهد شد. در نتیجه 3 تا 4 بازیکن باید از لیست کنار گذاشته شوند. سعید مهری، ارسلان مطهری، جعفر سلمانی و رضا میرزایی نفراتی هستند که گفته می شود در لیست مازاد کادرفنی استقلال قرار دارند، اما برای جدایی باید رضایت این بازیکنان یا هر بازیکن دیگری جلب شود تا به صورت توافقی جدا شوند. هنوز مشخص نیست هرکدام از این نفرات برای جدایی چه خواسته های مالی دارند و با جدایی هرکدام چه میزان از سقف بودجه پر آبی ها برای خرید های جدید خالی می شود؟

در مجموع با توجه به اتفاق های پیش آمده و برگردانده شدن امتیاز های کسر شده از تیم های متخلف، حالا کار علی خطیر در نقل و انتقالات زمستانی بسیار دشوار تر از پنجره زمستانی است و دیگر به بهانه لزوم رعایت سقف بودجه نمی تواند نکونام و هواداران استقلال را از خرید های بزرگ و اسم و رسم دار منصرف کند. باید دید تدبیر و برنامه مدیران استقلال برای تقویت تیم در نیم فصل چیست و با توجه به امای قرارداد با دواسپانسر جدید دست آنها برای پرداخت پول باز و جیب شان در بازار زمستانی چقدرپر پول است؟برای پی بردن به پاسخ این سوال باید یکی دوهفته صبر کرد و پس از آن مشخص می شود که استقلال در بازار زمستانی چه کاره است!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها