دو هافتایم در جهنم
97291
پپ گواردیولا و یورگن کلوپ در زمین آزادی
06 دی 1402 10:09
علیرضا مجمع-یکی از معدود هفته‌هایی که از فوتبال لذت بردیم این هفته بود. تیم گمنام قزوینی آمده بود تا به فوتبال ایران درس بدهد.

روزنامه گل

علیرضا مجمع-یکی از معدود هفته‌هایی که از فوتبال لذت بردیم این هفته بود. تیم گمنام قزوینی آمده بود تا به فوتبال ایران درس بدهد. درس رقابت پایاپای در زمین بدون حاشیه‌های کنار زمین. فقط کاش سعید دقیقی این بازی اخراج نمی‌شد تا شاهد رقابت سرمربیان کنار زمین هم باشیم.

***

بارها بعد از بازی سیتی و لیورپول در این چند سال دیده اید و دیده‌ایم، شنیده‌اید و شنیده‌ایم که پپ گواردیولا و یورگن کلوپ از فرم بازی همدیگر تعریف کردند و بعضی جاها جوری این تعریف‌ها به اغراق کشیده می‌شد که فکر می‌کردیم تماشاگر را سرکار گذاشته‌اند. هیچ وقت در این سال‌ها به هم پرخاش نکرده‌اند و از خجالت همدیگر درنیامده‌اند. گاهی کلوپ پپ را برده و بعضی وقت‌ها هم پپ کلوپ را. اما احترامشان برای همدیگر سرجایش بوده و همیشه متواضعانه درباره همدیگر حرف زده‌اند. آرزویم این بود که روزی این فعل و انفعال را در فوتبال ایران ببینم. چرا هیچ‌وقت نمی‌توانستیم چنین رابطه‌ای را بین سرمربیانمان و حتی بازیکنانی که رقیب همدیگر هستند ببینیم. این اتفاق تا بازی یکشنبه شب پرسپولیس و شمس‌آذر نیفتاد، اما بالاخره نمونه‌ای از این شکل رفتار را دیدیم و حسرت به دل نماندیم. یحیی گل‌محمد سرمربی پرسپولیس از سعید دقیقی و تیمش به شدت تعریف کرد و گفت از بازی آنها یاد می‌گیرد، دقیقی هم چون از کنار زمین اخراج شده بود و نمی‌توانست به کنفرانس بیاید با یک استوری از حرف‌های یحیی از او تشکر کردو یحیی را الگوی خود دانست. این رفتار غبطه‌برانگیز دو سرمربی بدون شک باید برای بقیه سرمربیان لیگ برتری اتفاق بیفتد و تبدیل به فرهنگ شود. اینکه بشود این کار را زمینه‌سازی کرد یا نه جای تعمق است، اما به این فکر کنید که اثر حرف‌های یحیی و سپس سعید دقیقی بر ارزش‌هایی که در زمین با تاکتیک‌های تیمشان ایجاد کردند افزود و چیزی از این دو کم نشد. فوتبال با این فرم نگاه زیباتر می‌شود. همیشه فوتبال فراتر از مرگ و زندگی نیست.

***

دفاع چپ پرسپولیس در این چند هفته اخیر نقش اول بازی‌ کرده است. علی نعمتی در دربی دو بار با بازیکن استقلال درگیر شد، یک تکل بی جا زد که به پای آرش رضاوند خورد و پنالتی شد، یک پنالتی بازی شمس‌آذر داد و یک خطای بی‌دلیل وسط زمین باعث کارت دومش شد و با اخراجش تیم را ده نفره کرد. به این رویه نامتعادل و غیر منطقی اضافه کنید عکسی که دو روز قبل از دربی با اسپانسر استقلال در فضای مجازی پخش شد. آقای نعمتی دقیقا حواست هست چه می‌کنی؟ فوتبال در زمین آن‌طور و بیرون زمین هم که این‌طور.

***

نامه‌هایی از سوی یک باشگاه جعل شده. بهتر است بگوییم مدیر عامل و ارکان اجرایی یک باشگاه به جعل نامه فدراسیون متهم شده‌اند. خب این یک خبر است که باید در ارکان نظارتی قضایی فدراسیون و وزارتخانه بررسی شود و نتیجه‌اش هر چه هست اعلام شود و بانیان این جعل-اگر رخ داده باشد-تنبیه شوند. ولی یک نکته جالب اینجا اتفاق می‌افتد و آن این جمله درخشان از سوی مدیرعامل تحت اتهام است. ایشان علاوه بر اینکه به کل زیر میز می‌زند و منکر جعل امضا می‌شود، می‌فرماید:"باید مشخص شود این نامه را چه کسی به خبرگزاری داده است. ما خبر داریم که از باشگاه پرسپولیس این نامه را در اختیار آن خبرگزاری گذاشته‌اند." پس یادداشت می‌کنیم؛ این مهم که جعلی اتفاق افتاده، این مهم است که نباید کسی می‌فهمید. من دیگر حرفی ندارم!

#پیج رسمی روزنامه گل
تازه ترین خبرها