عدم جذب لیست نکونام ، از دست رفتن صدر و عقب افتادن در کورس
97290
استقلال بازنده اصلی ماجرای سقف قرارداد!
06 دی 1402 09:58
پس از بازگشت امتیاز های کسر شده از دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به دلیل رعایت نکردن قانون سقف بودجه، احتمالا شاهد یک بحران بزرگ در استقلال خواهیم بود که بیش از کسر امتیاز احتمالی از این باشگاه  به دلیل  اتهام رعایت نکردن سقف بودجه می تواند آبی پوشان را وارد بحران کند. 

روزنامه گل

پس از بازگشت امتیاز های کسر شده از دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به دلیل رعایت نکردن قانون سقف بودجه، احتمالا شاهد یک بحران بزرگ در استقلال خواهیم بود که بیش از کسر امتیاز احتمالی از این باشگاه به دلیل اتهام رعایت نکردن سقف بودجه می تواند آبی پوشان را وارد بحران کند. در این مدت باشگاه استقلال و علی خطیر به بهانه سقف بودجه و فرار از خطر کسر امتیاز اغلب بازیکنان و اعضای کادرفنی را مجبور و متقاعد کرد به صورت چند میلیارد تومانی از قرارداد های خودشان کسر کرده و به باشگاه کمک کنند. حالا با حکم استیناف مشخص شد که هیچ مجازات و کسر امتیازی برای باشگاه های متخلف در نظر گرفته نمی شود و تمام تهدید ها و اولتیماتوم های صادر شده از سوی فدراسیون فوتبال و دیگر مقام ها و دستگاه های ناظر بی اساس و به اصطلاح پوچ و توخالی بوده است!

احتمالا مشکل و حاشیه تازه باشگاه استقلال و علی خطیر مطالبه بازیکنان برای اصلاح مجدد قرارداد و بازگردانده شدن مبالغ کسر شده از قرارداد است. موضوعی که بعید به نظر می رسد باشگاه استقلال زیربار آن برود و در نتیجه شاهد اختلاف و درگیری هایی تازه بین بازیکنان و حتی کادرفنی با مدیران باشگاه خواهیم بود. همچنین اگر دست باشگاه برای خرید های تازه در پنجره زمستانی بدون در نظر گرفتن مباحث مربوط به سقف قرارداد اقدام به جذب بازیکن کند قطعا این موضوع با واکنش منفی استقلالی ها روبرو خواهد شد. باید دید توضیح و توجیه فدراسیون فوتبال برای این تصمیم عجیب و جنجالی چیست و چرا فدراسیون خودش قانونی را که مصوب کرده به شکل عجیب و غافلگیرانه ای نادیده می گیرد؟

احتمالا جواد نکونام بیش از هر شخص دیگری از این موضوع عصبانی و ناراحت است. باشگاه استقلال در نقل و انتقالات زمستانی به بهانه سقف قرارداد تقریبا هیچ کدام از گزینه های مورد نظر سرمربی تیم را جذب نکرد. تورس، قایدی، حسین زاده و حتی منتظر محمد به دلیل همین سقف بودجه استقلالی نشدند. ضرر دیگر این اتفاق از دست رفتن صدر جدول و قهرمانی نیم فصل برای استقلال است. حالا سپاهان با یک بازی کمتر 2 امتیاز بیشتر دارد و اگر آنها بازی معوق خودشان را ببرند این اختلاف به 5 امتیاز افزایش پیدا می کند. این در شرایطی است که تا هفته ها استقلال براساس 4 امتیاز کسر شده از سپاهان مسیر راه خودش را برنامه ریزی و تنظیم کرده بود. همچنین حالا این فرصت برای پرسپولیس آمده تا درصورت برتری در بالزی معوق برابر نساجی با استقلال روی عدد 29 برابر و هم امتیاز شود. درمجموع این اتفاق در آستانه پایان نیم فصل اول بزرگترین شوک ممکن به استقلال بود و می تواند جو این تیم را کاملا برهم بزند. باید دید واکنش مدیران و مربیان و البته بازیکنان استقلال به این اتفاق چه خواهد بود. به ویژه بازیکنانی چون سعید مهری که به دلیل سقف قرارداد مجبور به بستن قرارداد 160 میلیون تومانی شده است!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها