بزرگترین اشتباه یحیی،از دست دادن کریم باقری بود
97276
مایلی کهن: بعضی اوقات باید پای رفیقت بسوزی، نه اینکه بسازی!
05 دی 1402 09:28
بدون تردید نظرات محمد مایلی کهن در خصوص نتایج پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا خواندنی است.او به عنوان پیشکسوت قدیمی سرخپوشان همواره سعی کرده تا فارغ از غرض ورزی نکات مثبت و البته نقدهای سازنده اش را در اختیار کادرفنی این تیم قرار دهد.حاج مایلی در گفتگو با گل پیرامون شرایط پرسپولیس حرفهای جدیدی را زد.از نتیجه دربی تا شرایط بحرانی این تیم.هرچند به اعتقاد ایشان،پرسپولیس هرگز شرایط بحرانی ندارد.

روزنامه گل

بدون تردید نظرات محمد مایلی کهن در خصوص نتایج پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا خواندنی است.او به عنوان پیشکسوت قدیمی سرخپوشان همواره سعی کرده تا فارغ از غرض ورزی نکات مثبت و البته نقدهای سازنده اش را در اختیار کادرفنی این تیم قرار دهد.حاج مایلی در گفتگو با گل پیرامون شرایط پرسپولیس حرفهای جدیدی را زد.از نتیجه دربی تا شرایط بحرانی این تیم.هرچند به اعتقاد ایشان،پرسپولیس هرگز شرایط بحرانی ندارد.

آقای مایلی کهن از برد پرسپولیس مقابل شمس آذر قزوین شروع کنیم....نظرتان درباره این بازی چیست؟

ابتدا جادارد عرض تسلیت داشته باشم خدمت خانواده فوتبال و به خصوص خانواده خانم ملیکا محمدی.ضایعه درگذشت ایشان را صمیمانه تسلیت می گویم.خب درباره بازی پرسپولیس هم اگر بخواهم صحبت کنم باید بگویم این تیم فقط مقابل شمس آذر سه امتیاز را گرفت و همین.از بعد فنی تیم شمس آذر یک سروگردن بالاتر بود.باتوجه به بازیکنان جوان و جویای نامی که داشت فوتبال زیبا و جذابی رابازی کرد و حقش باخت نبود.تبریک می گویم به سرمربی جوان و باشخصیت این تیم جناب آقای سعید دقیقی که توانسته یک تیم خوب و شایسته را روانه مسابقات لیگ برتر کند.مطمئن باشید شمس آذر پدیده لیگ امسال است و قطع به یقین با بضاعتی که دارد می تواند در جایگاه بالای جدول هم قرار بگیرد.

پرسپولیس چطور بود؟

واقعیت این است که پرسپولیس باتوجه به مصدومیت بازیکنانی مثل وحید امیری،یاسین سلمانی،مرتضی پورعلی گنجی و کمبود نفرات در پست های مختلف،امسال طراوت لازم را نداشته.دست سرمربی خالی است و همین مساله یکی از دلایل نتایج نه چندان خوب این تیم است.امیدوارم با جذب بازیکنان جدید در ادامه رقابتهای لیگ شرایط این تیم بهتر شود.

به نظرتان تنها دلیل مشکلات پرسپولیس کمبود بازیکن است؟

یکی از دلایلش این مساله است.بهرحال دلایل زیادی در نتیجه نگرفتن یک تیم وجود دارد که بخشی از آن را خدمت شما گفتم.

بعضی پیشکسوتان پرسپولیس اعتقاد دارند یحیی گل محمدی دیگر از نظر فنی،دانشی برای ارائه به فوتبال تیمش ندارد و می گویند موفقیت های پرسپولیس با او،مدیون سیستم و پایه گذاری های برانکو ایوانکوویچ در این تیم بوده.شما موافق این نظریه ها هستید؟!

خیر.اگر به گفتن این حرفها باشد،تا یک قرن دیگر هم می گویند موفقیت یحیی و قهرمانی هایش حاصل کارهای زیر ساختی برانکو است.باید قبول کنیم که یحیی گل محمدی برای پرسپولیس زحمات زیاد و قهرمانی های خوشحال کننده ای را آورده.بی انصافی است که ماحصل زحمات ایشان رانادیده بگیریم.او مربی خوبی است و مطمئن باشید همین حالا اگر از پرسپولیس جداشود،ده تیم اورا می خواهند.با قراردادهای بهتر و شرایط مالی بالاتری.تمام تیمهای بزرگ دنیا مشکلات خاص خودشان رادارند و وارد بحران می شوند.البته الان شرایط پرسپولیس بحرانی نیست و فاصله امتیازات این تیم با یک بازی کمتر،یک امتیاز است.اما در خصوص آقا یحیی و نیمکت پرسپولیس یک مطلبی را خدمت شما باید عرض کنم.

بفرمایید..

به نظرمن بزرگترین اشتباه یحیی گل محمدی در این فصل ازدست دادن کریم باقری بود.آقای گل محمدی باید هرطور شده مانع از جدایی آقا کریم می شد.آقا کریم برای پرسپولیس وزنه غیر قابل جبرانی بود.حضور او روی نیمکت تیم یک بسیار تاثیر گذار و با اهمیت بود.چرا آقای گل محمدی به راحتی کریم باقری را از دست داد؟آقا یحیی خودش می داند که به چه اندازه برای من قابل احترام است و همیشه هم سعی کردم از ایشان حمایت کنم.اما یک وقتهایی باید پای رفیقت بسوزی،نه اینکه بسازی.بازهم می گویم آقا یحیی بزرگترین اشتباهش این بود که آقا کریم را به راحتی از دست داد.

عملکرد بازیکنان را در این فصل چطور ارزیابی می کنید؟

خب ابتدای گفتگو هم عرض کردم. پرسپولیس بازیکنان زیادی را در این فصل جذب نکرد.در این تیم بازیکن جوان و با انگیزه ای مثل محمد عمری وجود دارد که به او بازی نمی دهیم.به جایش می رویم بازیکنی را می گیریم به نام نبیل باهویی.او بازیکن باشخصیت و با اخلاقی است اما از نظر کیفی زیاد نتوانسته چیزی از خودش نشان دهد.یا مهدی عبدی را به راحتی از دست دادند و الان در تراکتور مدام گل های سه امتیازی می زند.باز خداپدر آقای گولسیانی را بیامرزد که جور گل نزنی های تیم را می کشد.

در خصوص ماجرای کنعانی زادگان و قرار نگرفتنش در لیست بازی با شمس آذر چه نظری دارید؟ شنیده می شود احتمالا از پرسپولیس جداشود....

آقای کنعانی زادگان پسر مهربان،دوست داشتنی و شوخ طبعی است که از نظر فنی فوق العاده است.اما کمی شیطان و بازیگوش است.او باید کمی سیاست داشته باشد.تجربه او بالا رفته و دیگر باید پخته تر عمل کند.امیدوارم در پرسپولیس بماند و برای موفقیت تیمش مثل همیشه از جان مایه بگذارد.

شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ امسال؟!

سه تیم پرسپولیس،سپاهان و استقلال شانس اصلی قهرمانی هستند که تا پایان لیگ رقابت خواهند کرد و نمی توان از حالا قهرمان را تشخیص داد.

نظرتان درخصوص سبک مربیگری جواد نکونام؟

او جوان است و پرشور و حرارت و البته شاگرد کارلوس کی روش...

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس #یحیی گل محمدی #کریم باقری #محمد مایلی کهن
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها