تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس عامل شکست دادن شمس آذربود
97273
درخشان: نعمتی ماشین و ربات نیست اینقدر به او فشار نیاورید
05 دی 1402 09:22
آرش جعفری - سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد شرایط جدول باعث شده بود که پرسپولیس هرچه توان دارد در زمین بگذار تا با پیروزی از بحران عبور کند.

روزنامه گل

آرش جعفری - سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد شرایط جدول باعث شده بود که پرسپولیس هرچه توان دارد در زمین بگذار تا با پیروزی از بحران عبور کند.حمید درخشان سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص پیروزی یک برصفر پرسپولیس مقابل شمس آذر در ورزشگاه آزای گفت: بازی خوبی بود پرسپولیس با توجه به شرایط جدول و نیز شرایط خاص خودش به دنبال 3 امتیاز بود و حتی بعد از 10 نفره شدن انگیزه بردن بین بازیکنان بیشتر شد و در نهایت موفق شدند که برنده از میدان خارج شوند و 3 امتیاز مهم را کسب کنند. بازیکنان پرسپولیس خوب می دانستند که اگر در این بازی هم برنده نشوند کار در ادامه راه برای آن ها سخت تر خواهد شد برای همین هرچه در توان داشتند در زمین گذاشتند که برنده شوند.

درخشان در ادامه در مورد تیم شمس آذر قزوین گفت: شمس آذر تیم خوبی نشان داد. آن ها جوان و دونده بودند و حتی می توانم به جرات بگویم خیلی زیاد دویدند و همین دویدن باعث شده بود کار پرسپولیس سخت ترشود. من یکی دو بازی از این تیم دیده بودم و باید بگویم خوب فوتبال می کنند و برای همین یقه خیلی از تیم ها را گرفته اند. به عقیده من تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس باعث برنده شدن مقابل شمس آذر بود.

درخشان در خصوص علی نعممتی واینکه او چند بازی است که خوب بازی نمی کند و پر اشتباه ظاهر می شود گفت: اول اینکه باید بگویم بازیکنان آدم هستند . رباط و ماشین نیستند که اشتباه نکنند. بازیکن خسته می شود و انرژی اش تحلیل می رود. نعمتی بازیکن خوبی است اما با پنالتی که در دربی داد فشار و هجمه بر روی او زیاد شد. برای همین دراین دو الی 3 بازی به خاطر فشاری که بر رویش بود چند اشتباه بزرگ انجام داد و در نهایت هم اخراج شد تا سریال اشتباهاتش کامل شود. من عقیده دارم یحیی باید یک یا دو بازی به او استراحت دهد تا دوباره خودش را پیدا کند. البته او یک بازی را اتوماتیک از دست داد و برای همین هم یک بازی بیشتر استراحت کند چیز خاصی نمی شود. او می تواند با یک استراحت در بازی آخر نیم فصل خودش را برای نیم فصل دوم به خوبی آماده کند.

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص سکو نشینی کنعانی زادگان در این بازی گفت: بر اساس صحبت های یحیی که گفته بود او تمرکز لازم را ندارد بنابراین بازی ندادن به کنعانی کار درستی بود. بازیکنی که تمرکز لازم را ندارد خصوصا در خط دفاع می تواندبه تیم ضربه بدی بزند. کنعانی بازیکن بسیار خوبی است اما متاسفانه بعد از مصاحبه ای که در خصوص خودروهای ملی پوشان داشت و نیز حکمی که برای ابطال حواله خودروهای بازیکنان صادر شد او تمرکزش را از دست داد چرا که همه اورا مقصر می دانستند و همین باعث شد که او زیر بار فشار دوستانش باشد. مطمنا او هم با یکی دو بازی بیرون نشستن و استراحت لازم می تواند دوباره با روحیه و انگیزه خوب به تمرینات و بعد بازی های نیم فصل دوم برگردد.

در خشان در خصوص عملکرد باهویی و اینکه دوبازی است موفق تر ظاهر شده گفت: به عقیده من باهیویی همان بازیکن است و فرق خاصی نکرده است. او بر روی اتفاقات صاحب توپ شده و موفق شده یک گل بزند و یک پنالتی بگیرد. اگر زمانی او بر روی تاکتیک و یا تکنیک فردی به گلر سید و یا تاثیر بر روی گل زدن داشت آن موقع می توان گفت باهویی تاثیر گذار است. من قبلا هم گفتم او یک فوتبالیست معمولی است و کاری که در زمین می کند خیلی از بازیکنان هم می توانند انجام دهند بنابراین او کار شاقی نمی کند. شما در همین بازی با شمس آذرعملکرد او را آنا لیز کنید متوجه می شوید در نیمه دوم در یک زمان 25 دقیقه ای اصلا در زمین دیده نشد و بیکار بود! من هم دوست دارم باهویی بهتر از این شود تا بتواند به پرسپولیس کمک کند.

درخشان در خصوص اینکه حالا پرسپولیس با این برد به جدول مسابقات برگشت و می توان به آینده امیدوار بود گفت: استقلال که هم اکنون صدرنشین لیگ برتر است، در سیرجان مقابل گل‌گهر امتیاز از دست داد و سپاهان نیز مقابل آلومینیوم اراک بازی را واگذار کرد. پرسپولیس از تعلل حریفانش در صدر جدول به بهترین شکل استفاده کرد. سپاهان دوبازی سخت دیگر بیرون خانه دارد و استقلال باید به مصاف پیکان برود که بازی راحتی در تهران دارد. با توجه به بازی های پرسپولیس با تیم های نساجی در تهران و مس بحران زده در رفسنجان من فکر می کنم پرسپولیس این شانس را دارد که حتی قهرمان نیم فصل شود. برد مقابل شمس آذر بسیار به موقع و خوب بود. برای همین الان تیم به جدول و کورس قهرمانی برگشت و اگر 2 بازی آینده را هم با برد پشت سر بگذار با یک امتیاز خوب به تعطیلات می رود و در تعطیلات هم باید در چند پست مثل خط حمله و خط هافبک و حتی دفاع میانی بازیکن خوب جذب کند تا بتواند بازهم مدعی نخست قهرمانی باشد. من به پرسپولیس خیلی امیدوارم چون یحیی گل محمدی کارش را به خوبی بلد است در عین حال معتقدم که باشگاه هم باید از او و بازیکنان به خوبی حمایت کند.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #حمید درخشان #پرسپولیس #علی نعمتی #یحیی گل محمدی #شمس آذر قزوین #استقلال #سپاهان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها