97127
دقیقی: با تیمی شایسته بازی داریم
02 دی 1402 17:20
سرمربی تیم فوتبال شمس آذر قزوین گفت: یک بازی خیلی سخت در مقابل یک تیم شایسته با تماشاگران فوق‌العاده داریم.

روزنامه گل

سعید دقیقی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس، اظهار داشت: یک بازی خیلی سخت در مقابل یک تیم شایسته با تماشاگران فوق‌العاده داریم. پرسپولیس تیم فوق‌العاده قدرتمندی است که بازیکنان شایسته، مربی خوبی و تماشاگران فرهیخته دارد. کارمان خیلی سخت است. پس از بازی روز گذشته سعی کردیم ضمن شناخت قوت و ضعف تیم حریف، برنامه‌های تاکتیکی را اجرا کنیم.

وی افزود: پرسپولیس در بازی‌های اخیرش نمایش‌های باکیفیتی داشته اما امتیازهای لازم را نگرفته است. به همین دلیل با ارائه یک بازی خیلی خوب به دنبال کسب حداکثر امتیاز خواهد بود. ما هم دست و پا بسته نیستیم. بچه‌ها ثابت کرده‌اند امسال در برابر تیم‌های قدرتمند، با بالاترین کیفیت بازی می‌کنند. قطعاً مقابل پرسپولیس هم بازی باکیفیتی ارائه می‌دهیم.

سرمربی شمس آذر تاکید کرد: باید اولویت ما در بازی فردا بازی زیبا تا کسب امتیاز باشد. جزء معدود تیم‌هایی هستیم که در تمام بازی‌ها جلو بودیم یا عقب به دنبال این نبودیم فرم فوتبال را خراب کنیم. دنبال وقت‌کشی نبودیم.

دقیقی تصریح کرد: اگر جلو یا عقب باشیم، دنبال این نبودیم که بخواهیم با روش‌هایی خارج از فوتبال امتیاز بگیریم. این نشان دهنده شایستگی تیم ما، کادرفنی، مدیرعامل و مالک شایسته باشگاه است. ان‌شاءالله فردا هم بتوانیم بیشتر از قبل خود را به فوتبال ایران معرفی کرده و توانایی و شایستگی خود را به وقوع برسانیم.

وی درخصوص اینکه شمس آذر شگفتی‌ساز لیگ امسال بوده و در این وضعیت چه قدر به نمایش تهاجمی و رونمایی از تیمش در بازی با پرسپولیس فکر می‌کند، گفت: بازیکنان ما پیش از این از خودشان رونمایی کردند. مقابل استقلال واقعا تیم برتر میدان بودیم اما به حداقل امتیاز راضی شدیم. وقتی تیمی تازه صعود کرده به مسابقات می‌آید و تراکتور را در تبریز می‌برد، ملوان را در انزلی، فولاد را در خوزستان می‌برد نشان می‌دهد بازیکنانش شایسته هستند اما این دلیل نمی‌شود مغرور شویم و تلاش خود را کم کنیم. هر بازی سختی خاصی خودش را دارد و فردا هم یکی از سخت‌ترین دیدارهای ما در این فصل است.

سرمربی شمس آذر عنوان کرد: پرسپولیس بازیکنان شایسته و کادرفنی توانمند است. جدول هم تعیین تکلیف شده و تیم‌های‌ بالای جدول در هر بازی باید برنده باشند تا در کورس رقابت قرار بگیرند. سپاهان تیمی بسیار باکیفیت و مدعی اصلی قهرمانی است. استقلال هم از ابتدای فصل امتیازهای بسیار خوبی کسب کرده و بازی باکیفیتی را ارائه می‌دهد. این تیم هم جزء مدعیان قهرمانی است. تراکتور هم پس از دیدار با ما فقط یک بازی را باخت و همه را برد. پرسپولیس از رقیبان عقب مانده و دنبال جبران است. قطعا بازی بسیار سختی داریم اما اصلا به دنبال ضد فوتبال بازی کردن نیستیم. تیم ما از پرموقعیت‌ترین تیم‌های لیگ از ابتدای فصل بوده و امیدوارم بتوانیم این روند را ادامه بدهیم. باید عملکرد بسیار با‌کیفیت خود را در دفاع هم ادامه بدهیم زیرا در ۳ بازی اخیر فقط یک گل خورده‌ایم.

دقیقی درمورد دلیل نتیجه نگرفتن شمس آذر در بازی‌های خانگی برخلاف دیدارهای خارج از خانه، گفت: باکیفیت‌ترین بازی‌های ما دیدارهای خانگی بوده است. البته مقابل نفت آبادان که یک بازی تاکتیکی ارائه دادند، موقعیت‌های کمی داشتیم اما پس از بازی برابر ذوب آهن و هوادار، تیم ما را تشویق کردند. در بازی با هوادار ۱۰۰ دقیقه مورد حمایت قرار گرفتیم و می‌توانستیم با اختلاف ۳_۲ گل برنده باشیم. در بازی با ذوب آهن گل سالم و پنالتی ما را نگرفتند. اگر شرایط ایده‌آل بود، باید با اختلاف ۲ گل برنده می‌شدیم. کارشناسان داوری هم اعلام کردند اشتباهات سهوی داوران مانع شد تا در این مسابقه نتیجه بگیریم. البته درمورد نتیجه نگرفتن باید این را هم در نظر بگیریم که این تیم تازه به لیگ برتر صعود کرده است.

وی ادامه داد: شمس آذر به اندازه تمام امتیازهای استقلال خوزستان در لیگ برتر، امتیاز خانگی گرفته است. امتیازهای ما سبب شده نیاز یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر رفع شود اما موضوع مهم این است که هواداران باید بیشتر از قبل تیم را حمایت کنند. بازی خانگی یا خارج از خانه هم ندارد. باید در هر بازی با تمام قدرت به زمین برویم اما موضوع امیدوارکننده این است که در فاصله ۲ بازی مانده تا پایان نیم فصل‌، هواداران در همه بازی‌ها حامی ما بوده‌اند.

سرمربی شمس آذر درمورد الگویش در مربیگری، گفت: نظر لطف‌تان است. هر کاری آدم انجام می‌دهد باید تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین داشته‌هایش به کار بگیرد. یک مربی هم باید بیشترین داشته‌ها، مطالعه کند. مدتی در شورای شهر بوده و سعی داشتم در آن جایگاه به مردم خدمات بدهم. برای رای آوردن حدود ۷ ماه تمام قوانین شهری را خواندم تا وقتی در آن جایگاه نشستم، نماینده ایده‌آلی باشم.

دقیقی تصریح کرد: وقتی هم در فدراسیون فوتبال مسئول پروژه‌های عمرانی بودم، سعی کردم کار ماندگاری انجام بدهم. نمونه‌اش هم خانه فوتسال و زیباسازی اماکن مرتبط در مرکز ملی مثل خوابگاه بانوان بود. اکنون هم سعی کردم از هرکسی در هر جایگاهی که می‌تواند به من اطلاعات جدیدی بدهد، به شکل مناسبی استفاده کنم. چه داخلی باشد چه ایرانی. مربیگری تلفیقی از بحث مدیریت و دانش فنی است.

وی عنوان کرد: حضور در شورای شهر یک جایگاه مدیریتی است که توانست تسلط من را در بحث مدیریت در فوتبال بیشتر کند اما درمورد مسائل فنی هنوز هیچ چیز نشده‌ایم بلکه باید هر روز مطالعه کرده و شرایط را بهتر و کامل‌تر کنیم. دانش فوتبال به حدی فراتر از داشته‌های ما است که هر چه قدر مطالعه کنید، باز هم عقب هستید. هنوز به جایگاهی در فوتبال نرسیده‌ایم و پدیده مربیگری هم نیستیم که بخواهند اسمی روی من بگذارند. فقط به همراه بازیکنان و کادرفنی تلاش کرده‌ایم.

#سعید دقیقی #پرسپولیس #شمس آذر قزوین #لیگ برتر بیست و سوم
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها