باشگاه در نیم‌فصل باید هافبک بازی‌ساز و مهاجم جذب کند
97113
فتح‌آبادی: پرسپولیس برای عبور از بحران به شوک احتیاج دارد
02 دی 1402 10:27
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس از تغییر تاکتیک ناگهانی یحیی بسیار متعجب است و عقیده دارد همین تفکرات پی‌درپی باعث می‌شود تیم نتیجه لازم را نگیرد.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس از تغییر تاکتیک ناگهانی یحیی بسیار متعجب است و عقیده دارد همین تفکرات پی‌درپی باعث می‌شود تیم نتیجه لازم را نگیرد. غلام فتح‌آبادی مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس در خصوص وضعیت این روزهای پرسپولیس گفت: متأسفانه حال‌وروز پرسپولیس خوب نیست . 9 بازی یک برد برای تیمی مثل پرسپولیس اصلاً خوب نیست. در 9 بازی فقط موفق شدند تیم هوادار را با یک گل که مدافع حریف هم در آن تأثیر داشت برنده شد. برای همین این پرسپولیس برای عبور از بحران به شوک احتیاج دارد. پرسپولیس یکشنبه در تهران میزبان تیم فوتبال شمس آذر است که باید بگویم تیم بسیار خوبی تاکنون نشان داده است. برای همین یحیی و شاگردانش کار سختی در مقابل این تیم دارند. اگر پرسپولیس در این بازی نتواند نتیجه بگیرد خصوصاً اینکه اگر در نیمه اول گل نزنند بازهم کار به‌مراتب سخت‌تر خواهد شد. بازهم تأکید می‌کنم این تیم احتیاج به شوک دارد . من علاقه وافری به یحیی گل‌محمدی دارم و آقای درویش از هم دوستان گذشته من است ولی برای اینکه پرسپولیس بیشتر ضربه نخورد باید یکی از این دو نفر برود تا شاید با شوک رفتن یکی از این دو نفر تیم از بحران عبور کند.

فتح‌آبادی که از اوضاع پرسپولیس ناراحت است می‌گوید . سپاهان در اصل 8 امتیاز جلوتر است. اگر آن 4 امتیاز از سپاهان کمی نمی‌شد رسیدن به این محال بود. سپاهان خیلی خوب کارکرده است و به هیچ تیمی رحم نمی‌کند. برای من می‌گویم پرسپولیس اگر در پایان نیم‌فصل اول نتواند امتیاز لازم را جمع کند کارش در ادامه خیلی سخت‌تر می‌شود و دیگر به سپاهان نخواهد رسید.

فتح‌آبادی در ادامه با گله از تغییرات تاکتیکی به یکباره یحیی گل‌محمدی در بازی با استقلال خوزستان گفت: من از کار و تغییر تاکتیک یحیی در بازی با استقلال خوزستان خیلی متعجبم ! نمی‌دارم چرا او به یکباره دفاع تینم را 3 نفره کرد درحالی‌که پرسپولیس همیشه با دفاع 4 نفره بازی می‌کرد. نیمکت نشینی گولسیانی و یا بازی دادن فیکس عمری که اصلاً این روزها آماده نیست از دیگر کارهای عجیب یحیی بود. از سوی دیگر تیم به لحاظ بدنی کم می‌آورد و یحیی در پاسخ به این موضوع سفرهای متعدد تیم و سرما خردگی بازیکنان را بهانه می‌کند. سایر تیم‌ها در همین ایران زندگی می‌کنند و شرایطی مشابه دارند. بنابراین نمی‌تواند بهانه درستی باشد.

مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس در ادامه در خصوص بازی با استقلال خوزستان و اینکه چرا نتوانست برنده بازی باشد گفت: استقلال خوزستان بااینکه در انتهای جدول قرار داشت تیم خوبی است و کمتر به تیم باج می‌دهد. از سوی دیگر باید بگویم از سال 53 و 54 که من به یاد دارم پرسپولیس همیشه در بازی با تیم‌های خوزستانی در اهواز مشکل داشت و با مکافات برنده می‌شد. الان هم همین‌طور است. استقلال خوزستان خیلی انگیز داشت و نمی‌خواست در خانه امتیاز از دست بدهد برای همین دو برابر پرسپولیس تلاش کردند. البته پرسپولیس هم خوب بود و بازی مالکانه‌ای انجام داد اما بازی مالکانه دلیل برنده‌شده نیست. از فرصت‌ها خوب استفاده نکردند و درنهایت هم به‌تساوی راضی شدند. حتی باید این را هم اضافه کنم اگر داور آن پنالتی را برای پرسپولیس نمی‌گرفت کار خیلی سخت‌تر می‌شد و چه‌بسا شاید بازنده بازی می‌شدیم.

فتح‌آبادی در ادامه در مورد بازی نبیل باهویی و گل که به ثمر رساند گفت: من فکر می‌کنم این بازیکن رفته‌رفته بهتر شود. ببینید او فوتبال را به‌خوبی بلد است اما بازیکن خیلی تاپی نیست. از سوی دیگر او باید با تیم هماهنگ‌تر شود. موضوع دیگری که باید به آن اشاره‌کنم رسیدن توپ به او است که خیلی اهمیت دارد. متأسفانه با توجه به حضور شهاب زاهدی و همین‌طور نبیل باهویی که قدبلند و سر زن هستند باید از جناحین برای آن‌ها توپ ارسال شود، نه اینکه توپ‌ها را به‌صورت مستقیم بر روی دروازه ارسال کنند. وقتی به بازی مستقیم روی می‌آورید مدافعان حریف به‌راحتی توپ‌های شمارا می‌زنند. اما اگر از جناحین سانتر شود این مهاجم است که از مدافع بهتر عمل می‌کند.

غلام فتح‌آبادی در ادامه در مورد اینکه پرسپولیس در ادامه راه به جدول و کورس قهرمانی برمی‌گردد یا نه گفت: پرسپولیس 3 بازی در پیش‌رو دارد. پرسپولیس 2 بازی در تهران دارد و یک بازی هم باید به شهرستان برود. بنابراین از 9 امتیاز ممکنه بتواند 7 امتیاز بگیرد و متقابلاً سپاهان و استقلال هم امتیاز از دست بدهند شما مطمئن باشید بازیکنان انگیزه اشان چند برابر می‌شود و به کورس قهرمانی برمی‌گردند. الان فاصله کم است برای همین پرسپولیس باید از همین بازی با شمس آذر استارت عبور از بحران را بزند.

فتح‌آبادی در خصوص تقویت تیم در نیم‌فصل دوم گفت: پرسپولیس برای اینکه بتواند در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری بگیرد باید یک مهاجم شش‌دانگ جذب کند. به‌غیراز مهاجم، یک هافبک بازی‌ساز هم احتیاج دارد. پرسپولیس اگر بتواند چنین بازیکنانی را جذب کند در نیم‌فصل دوم می‌تواند نتایج بهتری بگیرد. البته به غیر جذب بازیکن بازیکنان باید تلاش بیشتری به خرج دهند و بدن‌های آماده‌تری داشته باشند.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #استقلال #پرسپولیس #یحیی گل محمدی #شهاب زاهدی #نبیل باهویی
تازه ترین خبرها