97091
مرگ و زندگی
01 دی 1402 16:20
حساس‌ترین دیدار این هفته جزیره نبرد صدرنشینان خواهد بود. 

روزنامه گل

مصطفی پیچکا - حساس ترین دیدار این هفته لیگ برتر تقابل تیم های اول و دوم جدول رده بندی است و لیورپول امروز و در آنفیلد به مصاف صدرنشین جزیره یعنی آرسنال می‌رود. تقابلی سنتی که این هفته چاشنی صدرنشینی را نیز با خود به همراه دارد. در روزهای افت منچسترسیتی و نمایش های ناامید کننده منچستریونایتد، تاتنهام و البته چلسی، این دو تیم به آرامی در حال ایجاد فاصله با دیگر مدعیان هستند و پیروزی در این دیدار یعنی صدرنشینی در پایان سال و یک کریسمس خاطره انگیز.

لیورپول

لیورپول در حالی ‌که هفته گذشته به صدر جدول رسیده بود مقابل منچستر یونایتد قرار گرفت و با تساوی مقابل این تیم و پیروزی آرسنال، صدر جدول خیلی زود از دست آنها پرید. حالا شاگردان یورگن کلوپ با پیروزی ۵ بر یک مقابل وستهم در جام اتحادیه به روند پیروزی برگشته‌اند و آماده رویارویی با آرسنال آماده این روزها هستند، اگرچه یک مشکل بزرگ برای این بازی وجود دارد؛ یعنی تعداد زیاد مصدومان قرمزها. یکی از این مصدومان رایان گراونبرخ است. وضعیت او برای بازی با آرسنال نامشخص است اما پیش از بازی برابر وستهام، اخبار مثبتی درباره وضعیت مصدومیت همسترینگ او منتشر شد و بعید نیست بتواند لیورپول را در بازی با آرسنال همراهی کند. طبق اعلام رسانه‌ها گراونبرخ در تمرینات تیم حضور دارد اما باید با احتیاط در این مورد تصمیم‌گیری شود که مصدومیتش عود نکند؛ موردی که البته درباره مک‌آلیستر صدق نمی‌کند. طبق اعتراف کلوپ، مصدومیت این بازیکن شدیدتر از چیزی بوده که انتظار داشته‌اند و او را تا ژانویه از میادین دور خواهد کرد. هرچند با وجود واتارو اندو، کرتیس جونز، هاروی الیوت، دومنیک سوبوزلای و رایان گراونبرخ، نگرانی‌ها درباره جای خالی هافبک آرژانتینی کمتر شده است. دیگر مصدوم لک‌لک‌ها دیوگو ژوتا است از زمان تساوی برابر منچستر سیتی از میادین دور بوده و هنوز خیلی زود است که بشود حضور یا عدم حضور او در بازی برابر آرسنال را تایید کرد. مابقی مصدومان لیورپول برای این بازی عبارتند از: جوئل ماتیپ، اندی رابرتسون، بن دوک، تیاگو آلکانتارا و استفان بایچتیچ. این یعنی کلوپ که به نظر می‌رسد تیمش پس از یک فصل اسفناک دوباره خود را پیدا کرده با توجه به تعداد غایبین خود کار سختی مقابل توپچی های لندنی دارد.

آرسنال

آرسنال به جز تومیاسو، جورجینیو و پارتی مصدوم شاخص دیگری ندارد و البته غیبت هیچکدام از این بازیکنان نیز نتوانسته خللی در روند تیم میکل آرتتا بوجود بیاورد. آرسنال به عنوان تنها رقیب منچسترسیتی برای کسب عنوان قهرمانی در فصل گذشته؛ این فصل نیز به نتایج خوب خود ادامه داده و می توان گفت یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جزیره پس از قریب به ۲۰ سال است. آن ها در لیگ قهرمانان نیز به راحتی از گروه خود صعود کردند و رقیب پورتو در مرحله حذفی خواهند بود. هرچند نمایش دلپذیر لندنی ها تا بدین جای فصل با لغزش‌هایی نیز همراه بوده اما نتایج سینوسی دیگر رقبا باعث شده که آن ها صدرنشین انگلستان لقب بگیرند. آرسنال مانند رقیب امشب خود با ۱۵ گل خورده برترین آمار دفاعی جزیره را به ثبت رسانده و در خط حمله هم با ۳۵ گل زده، تنها یک گل از لیورپول کمتر دارد. تمام این اعداد و ارقام نشان از یک دیدار نزدیک و تماشایی خواهد داشت. البته اگر هردو تیم فوتبال هجومی طول فصل خود را به نمایش بگذارند.

ترکیب احتمالی

لیورپول: بکر، سیمیکاس، فن‌دایک، کوناته، الکساندر آرنولد، جونز، اندوی، سوبوزلای، خاکپو، نونیز، صلاح.

آرسنال: رایا، زینچنکو، گابریل، سالیبا، وایت، هاورتز، رایس، اودگارد، مارتینلی، ژسوس، ساکا.

#لیورپول
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها