نگاهی به عملکرد مهاجم آرژانتینی در استقلال
96941
بلانکو شبیه فرهاد؟ این کجا و آن کجا!
28 آذر 1402 10:19
یکی از محل دعواهای این روزهای استقلال و پرسپولیس و شکایت قرمزهای پایتخت از آبی‌نشینان تهرانی درخصوص گوستاوو بلانکو است. بازیکنی که پرسپولیس مدعی است در ابتدا آنها خواهان جذب این بازیکن بودند اما قیمت بالای او این امکان را فراهم نکرد پس حالا استقلال این پول را به این بازیکن داده و در سقف بودجه خود تخلف داشته است. این اتفاق و این پیگیری ها بعد از دربی 102 که فقط حاشیه داشت و هیچ بار فنی در آن دیده نشد، به اوج خود رسیده است.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی – یکی از محل دعواهای این روزهای استقلال و پرسپولیس و شکایت قرمزهای پایتخت از آبی‌نشینان تهرانی درخصوص گوستاوو بلانکو است. بازیکنی که پرسپولیس مدعی است در ابتدا آنها خواهان جذب این بازیکن بودند اما قیمت بالای او این امکان را فراهم نکرد پس حالا استقلال این پول را به این بازیکن داده و در سقف بودجه خود تخلف داشته است. این اتفاق و این پیگیری ها بعد از دربی 102 که فقط حاشیه داشت و هیچ بار فنی در آن دیده نشد، به اوج خود رسیده است.

به همین بهانه نگاهی به عملکرد این بازیکن که خیلی ها سبک بازی و حرکات او را در زمین شبیه به فرهاد مجیدی می دانند، داریم که در اولین تجربه خودش در دربی پایتخت هم نتوانست کاری از پیش ببرد و دست خالی این مهاجم آرژانتینی زمین را ترک کرد. مهاجمی که با حضورش خیلی از مهره‌های تاثیرگذار از جمله ارسلان دربی باز را مدت‌ها نیمکت نشین کرده و در مقابل شاهد این ادعا هستیم که این آرژانتینی همان آرمان رمضانی است و چرا این همه پول استقلال برای جذب او هزینه کرده است.

آرمان ثابت قدم تر از بلانکو

استقلال به جز سه بازی، در الباقی دیدارهایش با 2 مهاجم کار را آغاز کرد. امیر ارسلان مطهری، آرمان رمضانی و گوستاوو بلانکو سه مهاجمی هستند که فرم بازی تقریبا شبیهی دارند و وظایف مشترکی به عهده آن‌ها بوده است. در سه مسابقه نخست، مطهری حضور فیکس داشت اما در ادامه این رمضانی بود که به مدت پنج بازی از ابتدا در زمین حضور داشت. حالا هم بلانکو در چهار دوئل اخیر آبی‌ها به عنوان مهاجم اصلی روانه میدان شده است. ارسلان در حضور فیکسش موفق به زدن یک گل شد و استقلال صاحب 2 پیروزی شد و تنها شکست خود در این فصل را مقابل سپاهان تجربه کرد. آرمان بهترین آمار را از آن خود کرد. او توانست 2 بار برای تیمش گلزنی کند و تیم پایتخت‌نشین در آن برهه 4 پیروزی و یک تساوی عایدش شد. گوستاوو اما حضور فیکسش خوش‌یمن نبوده و یک برد و سه تساوی نتایجی بوده که برای تیم تحت هدایت جواد نکونام به ثبت رسیده است. مهاجم آرژانتینی در این مدت توانست یک مرتبه دروازه رقبا را باز کند که این اتفاق مقابل تراکتور رخ داد.

نکونام گوستاوو را دوست دارد

همان‌طور که اشاره شد، بلانکو جایگاه ویژه‌ای نزد جواد نکونام دارد. بعد از حل شدن مشکلش و امکان بازی کردنش برای استقلال، شاهد دوخته شدن ارسلان مطهری به نیمکت و همچنین تبعید این بازیکن به سکوها بودیم. آرمان رمضانی هم علی‌رغم فرم خوبی که داشت، بعد از 2 گلی که برابر آلومینیوم و شمس آذر زد، خیلی زود و در دقایق 59 و 64 جای خود را به مهاجم آرژانتینی داد و سپس موقعیت خود در ترکیب اصلی را از دست داد. گوستاوو برابر تراکتور تا دقیقه 78 در زمین حضور داشت و یک گل به تبریزی‌ها زد و در سه مسابقه بعدی دیگر تعویض نشد و علی‌رغم ناکامی در باز کردن دروازه حریفان با دیگر مهاجمان تعویض نشد و بازیکنانی چون آرمان رمضانی و پیمان بابایی به جای دیگر نفرات به میدان آمدند.

گرفتن جای گلزن کم فروغ همچنان سخت است

زمان زیادی از حضور این مهاجم 32 ساله و 190 سانتی‌متری در فوتبال ایران و ترکیب استقلال نگذشته است. او نسبت به اوایل حضورش از نظر بدنی شرایط بهتری پیدا کرده و نشان داده پتانسیل قابل قبولی برای بازی دارد. با این وجود فرم بازی مهره سابق تیم‌های ایبار، مالاگا، رئال اوویدو، شاختار دونیتسک و ... به گونه‌ای نبوده که بتوان او را یک بازیکن در قواره مامه بابا تیام، شیخ دیاباته و دیگر مهاجمان خارجی موفق استقلال خطاب کرد. استقلال سه مهاجم دیگر هم در ترکیب خود دارد که آماده به میدان رفتن هستند ولی با وجود بلانکو و باور جالب توجه نکونام به او، کارشان برای رسیدن به ترکیب اصلی سخت به نظر می‌رسد. در این میان شاید بیش‌ترین ناراحتی متوجه آرمان رمضانی باشد. بازیکنی که عملکرد خوبی را بر جای می‌گذاشت و در 2 بازی متوالی گل زده بود اما ناگهان به نیمکت فرستاده شد و حالا در هر مسابقه تنها چند دقیقه فرصت خودنمایی پیدا می‌کند.

حال باید دید در آینده گوستاوو بلانکو چه عملکردی خواهد داشت. آیا او می‌تواند در مسیر گلزنی قرار بگیرد و پاسخ اعتماد نکونام را بدهد یا قرار است بازهم شاهد ناکامی او در گلزنی باشیم. روندی که اگر بخواهد طولانی باشد، ممکن است آقای سرمربی را مجبور کند تا به دیگر بازیکنان خط حمله بیش‌تر میدان بدهد. فعلا مهاجم بلندبالای آبی‌ها در بیش از 400 دقیقه حضور در زمین فقط یک گل به‌ثمر رسانده است؛ آماری ضعیف‌تر نسبت به رمضانی و شبیه به ارسلان مطهری.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #گوستاو بلانکو #فرهاد مجیدی #جواد نکونام #استقلال #دربی #امیر ارسلان مطهری
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها