پارادوکس‌های دربی 102
96828
ضم شبه مدح یا مساوی شبه برد!
25 آذر 1402 10:30
تناقض عجیب رفتاری، گفتاری در مربیان و بازیکنان و مدیر تیم مساوی‌کننده دربی پنجشنبه به قدری عجیب بود که تا چند ساعتی فکر می‌کردیم این یک روایت موازی در یک ورزشگاه دیگر است. «راشومون» ساخته آکیرا کوروساوا فیلمساز فقید ژاپنی پیش این روایت‌های موازی روسفید شد!

روزنامه گل

علیرضا مجمع - تناقض عجیب رفتاری، گفتاری در مربیان و بازیکنان و مدیر تیم مساوی‌کننده دربی پنجشنبه به قدری عجیب بود که تا چند ساعتی فکر می‌کردیم این یک روایت موازی در یک ورزشگاه دیگر است. «راشومون» ساخته آکیرا کوروساوا فیلمساز فقید ژاپنی پیش این روایت‌های موازی روسفید شد!

دیده شد: نیمه اول استقلال به ندرت از نیمه زمین عبور کرد. نیمه دوم هم تا دقایقی توپ دستش بود و اما به دروازه بیرانوند نتوانست نزدیک شود.

گفته شد: ما نسبت به پرسپولیس سر بودیم و باید بازی را می‌بردیم!(روزبه چشمی)

دیده شد: استقلال 70 دقیقه از 90 دقیقه بازی در زمین خودی 11 نفره دفاع می‌کرد و حتی فیلم مربی آبی‌ها که به حسینی دستور خوابیدن برای تلف کردن وفت می‌دهد درآمد.

گفته شد: بازی با کیفیتی رو از استقلال شاهد بودیم و باید بازی رو می‌بردیم(علی خطیر)

دیده شد: بعد از گل مساوی استقلال سرمربی و مربی‌ها و بازیکنان چنان خوشحال بودند گویی با این مساوی دقایقی دیگر جام قهرمانی لیگ برتر را می‌گیرند.

گفته شد: من الان از رختکن تیم میام. همه از مساوی ناراحت بودند (علی خطیر)

همه بچه‌ها بسیار ناراحتند برای اینکه بازی مساوی شد (جواد نکونام)

دیده شد: حامدی‌فر مچ پای شهاب زاهدی را داشت خرد شدن بود جوری که هیچکدام از بازیکنان و سرمربی و مربیان حریف از خجالت اصلا درباره‌اش حرفی نزدند و انگار این اتفاق در زمین بازی رخ نداده است.

گفته شد: تاثیر وی ای آر را دیدید؟ اگر وی ای آر نبود باز هم پنالتی ما گرفته نمی‌شد(علی سامره)

***

هر چه بود دربی 102 هم به تاریخ پیوست، با یک تفاوت و آن هم وجود کمک‌داور ویدئویی برای برقراری عدالت بیشتر در بازی. اینکه آیا کار درستی بود آوردن وی‌ای‌آر برای این تک بازی( و احتمالا بازی برگشت این مسابقه) به دلیل اینکه نتیجه این بازی در کل روی بقیه بازی‌ها و تیم‌های لیگ تاثیر دارد و در نهایت اگر قرار به آوردن این تکنولوژی بود باید از ابتدای فصل بعد برای تمامی مسابقات لیگ برتر به کار گرفته می‌شد. با این وصف با این تک بازی مشخص شد که این تکنولوژی که قرار است به کمک فوتبال بیاید در صورتی که قبلش فرهنگ بازیکن و مربی و تماشاگر بالا نرود و او یاد نگیرد برای هر توپ معمولی‌ای اعتراض نکند و سر داور نریزد و او را تحت تاثیر قرار ندهد آمدن صرف این ابزار هیچ فرقی برای فوتبال ندارد.پنجشنبه رفتار‌هایی دیدیم که به سادگی می‌شد فهمید این زمین، زمین فوتبال نیست. اینکه "باید وی ای آر بیاید تا حق ما گرفته شود" می‌شود عین صحنه‌ای که پنالتی گرفته شد و معلوم نیست پنالتی بود یا تمارض. چیزی که مشخص است این است که هنوز سم کی‌روش در فوتبال ما هست و تیمی برای اینکه فقط نتیجه بگیرد 11 بازیکنش را در باکس جریمه‌اش می‌گذارد و اسمش را می‌گذارد تاکتیک تیمی. این شیوه اگر هم تاکتیک باشد، در بازی باشگاهی قطعا جواب نمی‌دهد. همین تیم‌ بالانشینی که این روش را برای خودش انتخاب کرده آخر فصل از همین داوری و سقف بودجه و هزار چیز دیگر می‌نالد. انگار نه انگار که حتی وی ای آر هم به نفعش رای داده است.

#پیج رسمی روزنامه گل #دربی #استقلال #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها