خواندنی‌تر از متن
96824
به جا مانده از دربی ۱۰۲
25 آذر 1402 10:22
در همان حوالی استادیوم و نرسیده به آن، مشکلات جای پارک خودروهای طرفداران کاملاً محسوس بود و اکثراً برای پارک کردن وسیله نقلیه شان به مشکل خورده بودند و باید با کیلومترها فاصله از استادیوم پارک میکردند و حتی با این وضع باید به فکر پیدا کردن تاکسی برای رسیدن به مقصد بودند!

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - این شما و این حاشیه هایی خواندنی از دربی102:

پباز هم مشکل ناخوشایند پارکینگ و پارک

در همان حوالی استادیوم و نرسیده به آن، مشکلات جای پارک خودروهای طرفداران کاملاً محسوس بود و اکثراً برای پارک کردن وسیله نقلیه شان به مشکل خورده بودند و باید با کیلومترها فاصله از استادیوم پارک میکردند و حتی با این وضع باید به فکر پیدا کردن تاکسی برای رسیدن به مقصد بودند!

خاکستری شدن بازار سیاه بلیط !

کسادی بازار سیاه بلیط و کمرنگ شدن سیاهی بازارش از نکات جالب قبل از شروع دیدار بود و این اتفاق امیدوار کننده را باید به فال نیک گرفت ناگفته نماند در برخی از موارد هم که بلیط فروشی هایی صورت میگرفت نرخ بلیط ها مثل قبل آنچنان نجومی نبودند!

شور و حال و گرمی ناشی از تماشاگران غالب بر هوای سرد روز دربی

انقدر درجه حرارت و شوق هواداران به خاطر شروع بازی بالا بود که خیلی‌ها سردی هوای استادیوم آزادی را فراموش کرده بودند و غرق حال و هوای شهرآورد بودند جالب اینکه ناگفته نماند شرایط جوی هم تعامل خوبی با جدال پنجشنبه داشت و دمای هوا انقدرها هم بی‌رحمانه سرد نبود و حتی بارش باران هم قبل از شروع بازی قطع شد و مجموعا شرایط جوی، مطلوب بود.

شوق بی‌حد و حصر بانوان 'دربی اولی'

در طبقه دوم استادیوم بانوان پرشور با بالابردن بادکنک‌ها و پرچم‌هایشان از دقیقه اول (به طور مداوم) و تشویقهای بی وقفه تا اواخر بازی نشان دادند که چه شور و ذوقی را از حضور در دربی ۱۰۲ دارند که برایشان هم حال و هوای تازه ای داشت.

شعارهای منشوری کمرنگ شده در دربی ولی همچنان پابرجا !

حضور بانوان در استادیوم آن هم در این دربی حساس باعث شده بود که خیلی‌ها به کمرنگ شدن یا حتی از بین رفتن شعارهای منشوری و توهین آمیز هواداران دو تیم امیدوار باشند اما با اینکه این گونه شعارها کمتر از قبل شده بود اما در دقایقی به قوت خود باقی بود و از بین نرفته بود!

نیمه اولی سردتر از سوز پاییزی استادیوم!

وقتی بنیادی فر سوت پایان نیمه اول را زد در قسمت‌های مختلف سکوها، تماشاگران گله‌مند از نیمه اول کسالت بار بازی بودند و انتظارشان در این روز سرد بالاتر از این‌ها بود چرا که نیمه اول حتی از هوای سرد پاییزی حاکم بر استادیوم آزاردهنده تر و سردتر بود اما برعکس آن، با شروع نیمه دوم ورق برگشت و روند بهتری را شاهد بودیم.

بیرو ناجی بازیکنان هر دو تیم در اتفاق تلخ تکراری پرتاب اشیا!

هنگام خروج بازیکنان از زمین به رختکن در بین دو نیمه ، شاهد صحنه‌های ناپسند از سوی تماشاگران هر دو تیم بودیم؛ آنها به سمت بازیکنان اشیا پرتاب می‌کردند که بلافاصله این ماجرا با عکس‌العمل بیرو مقابل عده ای از هواداران مواجه شد و با حساسیت خاصی از آنها درخواست تمام کردن این حرکات را داشت و در نتیجه آنهم بازیکنان راحت‌تر به داخل رختکن رفتند.

باز هم مدافع گرجی، منجی شد ولی هواداران همچنان شاکی!

از نکات قابل توجه رقابت دیروز دلخوری ادامه‌دار هواداران پرسپولیس از گولسیانی بود و وقتی در یکی از صحنه‌های ارسال توپ در نیمه اول با بیرانوند به طور ناخواسته دچار ناهماهنگی شد بهانه ای شد تا اعتراض طرفداران به او، به اوج خود برسد (همچنان هواداران در حسرت پنالتی تلخ دحیل بودند) هرچند در یکی از صحنه‌های بسیار حساس همین گولسیانی ، وقتی توپ از بیرو رد شد مانع ورود توپ به دروازه شد و آن را با ضربه سر از روی خط دور کرد تا شاید با این نجات بموقع، مقدمات آشتی آنها با خود را فراهم سازد و مرهم دل هواداران باشد البته شاید!

سوپرگل عالیشاه؛ سکوت آبی ها، انفجار سرخ روی سکوها و کارت زرد شیرین امید!

وقتی که عالیشاه وارد زمین شد مورد استقبال گرم هواداران پرشور پرسپولیس قرار گرفت اما وقتی شوت کارسازش به هدف نشست و اولین گل دربی ۱۰۲ رقم خورد سکوهای سرخ تا مرز انفجار پیش رفت و حتی وقتی بازی مجدداً شروع شد هواداران به آن کم توجه بودند و همچنان مشغول خوشحالی و حرکات موزون در استادیوم بودند البته ناگفته نماند که اینبار هم عالیشاه ترک عادت نکرد و در هنگام شادی پس از گل، با درآوردن پیراهنش کارت زرد را به جان خرید ؛ یکی از شیرین ترین کارتهای زرد عمر فوتبالی اش !

جنجالهای ناتمام داوری دربی و این وار آتش بیار!

اما جنجالی‌ترین صحنه‌های دربی در دقایق واپسین و وقتهای طولانی اضافی رقم خورد که هواداران قرمز استادیوم آماده جشن پیروزی بودند و ترک کردن ورزشگاه، که به یکباره برخوردی پرسوژه در محوطه جریمه قرمزپوشان ایجاد شد و با اعلام وار و مراجعه چندباره بنیادی فر به آن نهایتا بعد از وقفه طولانی و اعلام پنالتی، هواداران بهت زده به زمین نگاه می‌کردند و بلبشوی عجیبی چه در روی سکوها و چه در درون زمین شکل گرفت!

خوشحالی در حد قهرمانی لالیگا از جواد آبی ها!

بعد از آنکه پنالتی گل شد و گل تساوی و البته بحث برانگیر استقلال رقم خورد، اینبار قسمت آبی ورزشگاه منفجر شد و سخت مشغول شادی بعد از گل شدند و برخلاف گذشته که پرسپولیسی‌ها به خوشحالی ناشی از سکوهای حریف (آبی ها) واکنشهایی نشان می‌دادند اما این بار به دلیل حرکات خوشحالی بیش از حد نکونام که بخاطر گریز از شکست ؛ شبیه فتح یک جام نمود کرده بود! موضع گرفتند و شاکیانه شعارهایی سر می‌دادند...در آخر هم این هواداران پرسپولیس بودند که برعکس استقلالی‌های راضی از مساوی به خاطر عوض شدن بردشان با تساوی و یک پنالتی بحث برانگیز و بدموقع با دلخوری و نارضایتی استادیوم را ترک کردند و حسرت جشن فتح دربی را داشتند.

#پیج رسمی روزنامه گل #دربی #استقلال #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها