پرسپولیس برنده دربی است چون انگیزه بیشتری دارد
96756
کرمانی مقدم: نبیل باهویی بهترشده اما هنوز کاردارد
22 آذر 1402 12:49
    آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس بعد از شکست مقابل الدحیل انگیزه زیادی دارد تا در یک بازی بزرگ جبران مافات کند، برای همین این انگیزه باعث می شود تا در دربی برنده باشند.

روزنامه گل

مرتضی کرمانی‌مقدم هافبک ملی پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس ابتدا درباره پیروزی پرسپولیس مقابل هوادار گفت: پس از حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و در آستانه دربی، بازی با هوادار بسیار اهمیت داشت تا با کسب سه امتیاز و پیروزی به استقبال بازی با استقلال برود. پرسپولیس در چند بازی قبلی‌اش هم در ورزشگاه آزادی نتوانسته بود هوادار را ببرد و از این حیث هم این بازی مهم بود. البته پرسپولیس مقابل هوادار زیاد خوب بازی نکرد اما 3 امتیاز مهمی را کسب کرد. البته این خوب بازی نکردن هم طبیعی بود. بازیکنان زیر بار فشار روحی روانی زیادی بودند اما با برد مقابل هوادار این فشار خیلی کم شده و حالابازیکنان انگیزه و روحیه بالایی دارند و متعاقبا با این برد شاگردان گل‌محمدی می‌توانند با روحیه و انگیزه بیشتری به مصاف استقلال در دربی بروند. من فکر می کنم برد مقابل هوادار خیلی مهم بود چون اگر پرسپولیس، هوادار را شکست نمی‌داد، حاشیه‌های تیم بیشتر می‌شد وبرای همین در بهترین زمان پرسپولیس موفق به کسب سه امتیاز شد.

مرتضی کرمانی مقدم در ادامه درباره دربی و اینکه پیش‌بینی‌اش از دربی 102چیست، گفت: ببینید دربی همیشه شرایط و فضای خاص خودش را دارد و به هیچ وجه نمی‌توانیم نتایج بازی‌های قبل دو تیم را ملاک قرار دهیم، اما در این شرایط به نظر من پرسپولیس دربی را می‌برد چون انگیزه بیشتری برای کسب سه امتیاز دارد تا هم علاوه بر شکست رقیب سنتی خود، حذف از لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل را جبران کند و به نوعی از بحران ناخواسته خارج شود و هواداران را دوباره با تیم آشتی دهد.

کرمانی مقدم در مورد اینکه کدام بازیکنان در این بازی نقش پر رنگ تری خواهند داشت گفت: همه بازیکنان باید دردربی نقش پر رنگی داشته باشند تا برنده شود. اما بازیکنانی مثل بیرانوند، ترابی، سرلک حتی سروش رفیعی و اگر عالیشاه بازی کند نقش کیلیدی تری نسبت به بقیه دارند.

هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس درادامه در خصوص بحران ناخواسته ای که به وجود آمده و اینکه گل محمدی چگونه می تواند تیمش را مدیرت و از این حاشیه دور کند گفت: ببیند این موضوع فقط مربوط به یک نفر نمی شود از مدیریت گرفته تا بازیکنان و سرمربی همه باید باهم متحد شوند تا این حواشی و بحران به طورکامل از بین برود. از سوی دیگر باید بگویم یحیی گل‌محمدی و بازیکنان وظیفه سنگین تری دارند. اما در کل با توجه به شناختی که از یحیی دارم او به خوبی راه فرار از این فضا و بحران ناخواسته‌ای را که پیش آمده است، می‌داند تا دوباره در مسیر موفقیت قرار بگیرند. اگر یادتان باشد پرسپولیسی ها فصل گذشته هم چنین شرایطی را تجربه کردند، اما به یکباره ورق را برگرداندند و سه جام کسب کردند. برای همین بازهم به صحبت های قبلی خودم اشاره می کنم که الان دربالا گفتم. پرسپولیس سه امتیاز مهم و حساس را در دیدار مقابل هوادار در بهترین زمان به دست آورد و همین باعث شد آرامش به تیم برگردد. الان کادر فنی و بازیکنان با تمرکز بیشتری فقط به بازی با استقلال و سه امتیاز این دیدار فکر می‌کنند و به نوعی همدل شدند تا بار دیگر هواداران را شاد کنند.

مرتضی کرمانی مقدم در خصوص اینکه پرسپولیس برای نیم‌فصل نیاز به تقویت دارد یا خیر، گفت: پرسپولیس به نظر من خیلی مشکل خاصی به لحاظ بازیکن ندارد. بزرگترین ایراد تیم ضعف در گلزنی است. مدیران تیم اگر در نیم‌فصل بتوانند یک مهاجم خوب جذب کنند مشکل حل خواهد شد. شما وقتی بازی‌های پرسپولیس را نگاه می‌کنید از خط دروازه تا هجده قدم حریف همه چیز خوب پیش می‌رود، اما آنجا کمبود یک تمام‌کننده و مهاجم گلزن دیده می‌شود ، برای همین عقیده دارم باشگاه باید طبق درخواست و نظر یحیی یک مهاجم خوب را جذب کند. البته این را هم اضافه کنم بیرانوند یک ذخیره خوب هم احتیاج دارد اگر یک روز او3 اخطاره یا مصدوم شود مطمنا به مشکل می خوریم.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد عملکرد نبیل باهویی در مقابل هوادار گفت: نبیل باهویی نسبت به هفته‌های گذشته شرایط بهتری پیدا کره است، او یک گل زد که داور قبول نکرد. در نیمه اول یک چرخش خوب و بعد شوت خوبی زد که به تیرک دروازه برخورد کرد. در نیمه دوم هم به غیر از گل در صحنه تک به تک به خوبی توپ را از حقیقی رد کرد اما ضربه اش آرام بود ودفاع حریف نگذاشت گل شود. برای همین باید بگویم او فوتبال را بلد است و در کل مهاجم خوبی است که با تمرین و هماهنگی بیشتر می تواند به تیم کمک کند.

کرمانی در ادامه در مورد اینکه شهاب زاهدی توانسته انتظارات را برآورده کند یا نه گفت: شهاب بازیکن خوبی است که مانند نبیل باهویی دارد بهتر می شود. البته او از نبیل خیلی زودتر آماده شد چونزودتر به تیم آمده بود و اینکه با جو پرسپولیس بیشتر آشنا است. اما برای بهتر شدن بازهم کار دارد. حال با تمام این اوصاف بازهم تاکید دارم در کنار این دو مهاجم، پرسپولیس حتماً به یک فوروارد ششدانگ نیاز دارد.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد وضعیت سپیدرود رشت گفت: خداراشکر وضعیت تیم بسیار خوب است و با دو برد پی درپی تیم به صدر جدول رسیده است. هواداران رشتی به خوبی از تیم حمایت می کنند. مدیریت باشگاه هم کمال همکاری را با کادر فنی و بازیکنان دارد. لیگ دوسخت تر و فرسایشی تر از لیگ یک است. همین موضع باعث می شود کار سخت تر باشد. من فکر می کنم تیم ما درادامه راه بهتراز این هم می شود و این توان را داریم که با قدرت به لیگ دسته یک صعود کنیم تا دل هواداران و مردم خوب رشت شاد شود.

#نبیل باهویی #پرسپولیس #آرش جعفری #اختصاصی گل #دربی #پیشکسوت پرسپولیس #مرتضی کرمانی مقدم #مصاحبه
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها