تماشاگرنماها از بیرون هدایت شده بودند تا به یحیی توهین کنند
96717
شیری: طالب لو قسمم داد چیپ نزم تا در دربی آبرویش نرود! / عادل کلاه کج یک گل دربی دارد که مدیون ضربه بد من است / پرسپولیس آرامش داشته باشند برنده دربی است
21 آذر 1402 10:24
آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد تیم برنده دربی می شود که تمرکز و آرامش داشته باشد .مهدی شیری هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس که سابق بازی دردربی را دارد می گوید پرسپولیس بعد از رد مقابل هوادار روحیه و انگیز خوبی پیدا کرده است و اگر تا قبل از بازی مقابلاستقلال بازیکنان آرامش داشته باشند و تمرکزشان را فقط بر روی بازی بگذارند مطمن باشید برنده بازی خواهند بود چون از استقلال خیلی بهتر هستند.     

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد تیم برنده دربی می شود که تمرکز و آرامش داشته باشد .مهدی شیری هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس که سابق بازی دردربی را دارد می گوید پرسپولیس بعد از رد مقابل هوادار روحیه و انگیز خوبی پیدا کرده است و اگر تا قبل از بازی مقابلاستقلال بازیکنان آرامش داشته باشند و تمرکزشان را فقط بر روی بازی بگذارند مطمن باشید برنده بازی خواهند بود چون از استقلال خیلی بهتر هستند.

اوضاع این روزهای پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنی ؟

این چند هفته پرسپولیس اوضاع نرمالی نداشت وحتی همین هفته مقابل هوادار بازی ایده الی از این تیم ندیدیم ولی باز خدا را شکر بازی را برد و 3 امتیاز مهم گرفت تا بالای جدول و در کورس قهرمانی باقی بماند وبا روحیه خوب به استقبال دربی برود. دربی هم بازی مهمی است خصوصا اینکه با شرایط جدول باید ببریم. متاسفانه در چند هفته گذشته حواشی به وجود آمد، صحبت هایی بین کادر فنی و مدیریت پیش آمد، کسر امتیاز و استرسی که در آسیا وجود داشت، نشد نتیجه مطلوب بگیریم. اما با برد مقابل هوادار روحیه و انگیزه برای حضور در دربی به تیم برگشت.

بعضی از پیشکسوت هاعقیده دارند اختلاف نظر بین درویش یحیی و نیز بیانیه بازیکنان به تیم ضربه زد و باعث شد پرسپولیس نتیجه نگیرد نظر تو چیست ؟

من با یحیی هم تیمی بودم روحیه و اخلاقیاتش را به خوبی می دانم او سعی می کند مشکلاتی که با مدیریت دارد را به تیم نیاورد اما به هر حال این موضوعات تاثیر خودش را بر روی تیم می گذارد. متاسفانه همانطور که گفتم در این چند هفته تیم شرایط خوبی نداشت برای همین یحیی در تصمیم گیری ها و تصمیماتی که در حین بازی باید می گرفت مثل تعویض ها که نتوانست تصمیم درست بگیرد که اگر می گرفت و تعویض های بهتر داشت و یا خودش تمرکز داشت می توانست به تیم بهتر کمک کند و در نهایت دربعضی بازی ها برنده شود. حالا خدارا شکر الان فکر میکنم شرایط بعد از برد مقابل هوادار بهتر شد.

نظرت درمورد اختلاف بین درویش و یحیی چیست مدیرعامل چقدر می تواند در کار تیم دخالت کند ؟

متاسفانه من هم این اختالافات را شنیدم. صحبت هایی در مورد جذب بازیکن توسط مدیرعامل می شود . قرارداد بستن بدون اجازه یحیی اشباه است و متاسفانه این به این اختلافات بیشتر دامن زده است و تا جایی که من شنیدم باید بگویم مدیرعامل اگر بازیکن بگیرد نرمال نیست. مربی باید بازیکن را انتخاب کند. چون باید بداند فاکتور لازم را برای تیمش دارد یا نه چون مدیر عامل از تفکر مربی خبر ندارد. بالاخره اختلافی به وجود امده و امیدوارم حل شود

نبیل باهویی بازیکنی بوده که درویش جذب کرده نظرت درباره این بازیکن چیست او را تا الان چطور دیدی ؟

بازیکن خارجی که به ایران می آید ابتدا باید با فرهنگ ما آشنایی پیدا کند و برای این آشنایی به زمان احتیاج دارد.اما با تمام این اوصاف من او را بازیکن خوبی دیدم می تواند کمک کند بازیکن ها هم باید به او کمک کنند و یحیی هم به او بیشتر کمک کند تا درتیم جا بیافتد.

خط هافبک پرسپولیس را چطور می بینی بعضی ها اعتقاد دارند پرسپولیس یک پلی میکر همه فن حریف احتیاج دارد نظر تو چیست؟

پرسپولیس خط هافک خوبی دراین سال ها داشته و الان هم خط هافبک خوب است. اما در مورد پلی میکر باید بگویم به نظر من سروش الان بهترین پلی میکر ایران است. این حرف من نیست بلکه خیلی از کارشناسان هم این نظر را دارند. اما با این اوصاف باید ببینیم نظر یحیی چیست. در کل باید بگویم به جز اینکه از نظر خط هافبک تیمی قوی هستیم باید این را هم اضافه کنم از خط دروازه تا دفاع همه خوب هستند.اما خط حمله کمی لنگ می زند و برای همین باید بیشتر به مهاجمان توپ برسانند تا مشکل گلزنی هم حل شود. مهاجمان حال حاضر گلزن هستند اما باید دید چگونه باید آن ها را در موقعیت قراردارد و نیز نوع بازی و تاکتیک تیم چیست برای همین باید توپ به مهاجمان برسد تا بهتر عمل کنند .

خیلی ها می گویند یحیی نباید آل کثیر و عبدی را رد می کردآن هم در حالی که مهاجم نداریم و بازیکن خوب هم نگرفتند ؟ نظر تو چیست ؟

باید ببینیم قرارداد بازیکنانی که رفتند چطور بوده است. شاید یحیی این بازیکنان را می خواسته اما شرایط مالی بلاشگاه به صورتی بوده که نمی شد این بازیکنان را نگه داشت. مطمن باشید اگر امکان ماندن بود یحیی بازیکن خوب خودش را رد نمی کرد. قطعا اینگونه نبوده که یحیی بگوید این ها را نمی خواهم.

خط دفاع پرسپولیس در این سال ها که قهرمان شده است خیلی تاثیر گذار بوده و بهترین خط دفاع لیگ بوده است و درواقع نقطه قوت تیم بوده اما امسال این خط دفاع پاشنه آشیل تیم شده نظر تو چیست ؟

به نظر من به لحاظ نفرات پرسپولیس بازیکنان خوبی در خط دفاع دارد. برای همین من فکر می کنم در تاکتیک دفاعی و اینکه دفاع تیمی مشکل داریم. یحیی خودش مدافع بوده و به خوبی می تواند این مشکل را حل کند. ببینید کنعانی زادگان سرعت خوبی دارد و گولسیانی هم در پوشش خوب عمل می کند اما من فکر می کنم خط هافبک به دفاع کمتر کمک می کند و همین به خط دفاع فشار مضاعف وارد می کند. البته این را هم باید اضافه کنم بعد از مصدومیت پور علی گنچی، گولسیانی که در ابتدای فصل نیمکت نشین بود تازه دارد فیکس بازی می کند و برای همین شاید با کنعانی هماهنگ نشده و همین باعث شده بین این دو فاصله باشد که مطمنا در بازی های بعدی این مشکل هم برطرف خواهد شد.

درباره گولسیانی صحبت کردی حالا در مورد پنالتی که در بازی با الدحیل زد بگو . فکر میکنی چرا آن پنالتی حساس را از دست داد ؟

فشار بازی ، استرس صعود نکردن و نتیجه نگرفتن باعث شد او نتواند پنالتی اش را خوب بزند. و بعد دیدید بر روی صحنه گل هم مبتدی عمل کرد در حالیکه او بازیکن خوبی است.

آخر بازی با الدحیل هواداران رفتار بدی با یحیی و بازیکنان داشتند در این باره صحبت کن.

حرکت زشتی بود.آنها تماشاگر نما بودند و به نظرمن دیگر نباید این تماشاگر نما ها به ورزشگاه بیایند. یحیی و بازیکنان در این 4 سال برای این تیم 6 جام آوردند. این تماشگران 7 ماه پیش بعد از کسب 3 سه گانه دغدغه شون این بود که یحیی بماند، اما حالا این کار را می کنند. برای همین عقیده دارم این حرکت نرمال نیست و حتی می توانم بگویم این تماشگر نماها از بیرون هدایت شدند تا این کار را در آستانه دربی انجام دهند تا تیم و یحیی را به حاشیه ببرند.

البته این تماشاگران خواستار رفتن درویش هم بودند نظر تو درباره تغییر مدیریت در پرسپولیس چیست ؟

به نظر من یک نفر را مقصر بدانیم اشتباه است . هم یحیی و هم درویش برای تیم زحمت کشیده اند . هر دو نفر باید بمانند و رفتن هر دو به ضرر تیم است.

دربی 102 به یکی از حساس ترین دربی ها تبدیل شده خصوصا با شرایطی که پیش آمده نظرت درباره این بازی چیست ؟

دربی شرایط خودش را دارد و به بازی قبلی دو تیم هیچ ربطی ندارد. این بازی حساسیت خاص خودش را دارد . تیمی که تمرکز و آرامش بیشتری داشته باشد می تواند برنده باشد.

تو خودت در دربی بازی کردی مسائل روحی روانی و یا فنی کدام مهمتر است و چقدر تاثیردارد ؟

مسائل روحی روانی تاثیر مهمی دارد .شما روحی روانی آماده باشی می توانید به لحاظ فنی هم خوب بازی کنید اگر شرایط روحی روانی بازیکن خوب نباشد فنی هم هیچ کاری نمیتوانید انجام دهید. بنابراین باید تمرکز و و آرامش داشته باشید و حس جنگ جویانه داشته باشید، تا برنده شوید.

می گویند این بازی دربی باز می خواهد نظرت چیست ؟

دربی باز اصطلاحی که در مورد 2 یا 3 نفر می شود به کار برد. آن هایی که مثل یک بازیکن خوب در خط دفاع یا یک مهاجم که می توانند کار دربیاورد. وگرنه بقیه بازیکن هم با تمرکز می شود همان دربی باز می شوند.

فشار تماشاچی چقدر بر روی بازیکنان تاثیردارد خودت این فشار را تجربه کردی ؟

با توجه به سیستم بازی من، تماشاچی تاثیر زیای بر روی من نداشت. بازیکن نباید به حواشی و تماشاچی دقت کند حتی نباید به صحبت های قبل از بازی حتی دو روز قبل توجه کند تا بتوانند تمرکز داشته باشد و با آرامش بازی خوبی انجام دهد.

با حمید درخشان درباره دربی صحبت می کردم او عقیده داشت تماشاگر در طول فصل دوچیز از بازیکنان و تیم می خواهد اول اینکه برنده دربی باشی و اگر نتوانستی برنده دربی باشی باید قهرمان شوید. این یعنی دربی به اندازه قهرمانی ارزش دارد نظرت در این مورد چیست ؟

با نظر ایشون موافق هستم.با توجه به شرایط جدول دربی را ببریم می تواینم قهرمانی را هم کسب کنیم . شما این را بدانید ما این بازی را ببریم تا هفته ها بر روی تیم تاثیر مثبت دارد و شما بهتر بازی می کنید.

تو در دربی یک پنالتی از دست دادی اما در ریباند کلاه کج گل زد ؟ از آن بازی و پنالتی بگو.

بله متاسفانه ضربه را بد زدم اما کلاه کج توپ را در ریباند گل کرد. آن موقع من پنالتی زن تیم بودم. استقلالی ها روی مرحوم هادی نوروزی خطای پنالتی انجام دادند و من پشت توپ ایستادم . قبل از ضربه وحید طالب لو به سمت من و توپ آمد. من فکر کردم می خواهد مثل بقیه گلر ها که می آیند توپ را بر می دارند تا با روحیه زننده پنالتی بازی کنند، این کار را بکنند اما بعد به من گفت و قسم داد که من ضربه چیپ نزنم و گفت فکر آبروی من باش (با خنده) گفتم خیالت راحت من اهل چیپ زدن نیستم. البته من می خواستم چیپ بزنم ولی در لحظه آخر نظرم را عوض کردم و ضربه ساده اما محکم زدم که متاسفانه در جهت طالب لو قرارگرفت وشانس آوردم که ریباند شد و بعد عادل آن را گل کرد. عادل هم یک گل دربی دارد که مدیون ضربه بد من است (با خنده)

تو پرسپولیس بودی چه شد که ابتدا به استقلال رفتی ؟

من آن موقع بازیکن استقلال اهواز بودم و آقای شفیع زاده رضایت من را برای پرسپولیس نداد و قرضی من را به استقلال تهران داد. جالب است بگویم که من از استقلال تهران پول نمی گرفتم . پول قراداد من را استقلال اهواز می داد. اما بعدش به پرسپولیس آمدم.

دربازی قشقایی و پرسپولیس پنالتی ات را مقابل پرسپولیس گل کردی ؟

بازی با قشقایی برانکو من را انالیز کرده بود چون در تیم ملی شاگرد ایشان بودم. از سوی دیگر آقا کریم هم من را خوب می شناخت و به رادو گفت که من چیپ می زنم و وسط بایست و تکان نخور و بعد من پنالتی را گوشه بالا زدم و رادو هم تکان نخورد و پنالتی من هم گل شد.

نتیجه دربی را چطور می بینی ؟پرسپولیس می تواند برنده این بازی باشد؟

من عقیده دارم پرسپولیس برنده بازی خواهد بود. پرسپولیس تمرکز و آرامش داشته باشد راحت میتواند برنده باشد. بعد از برد مقابل هوادار تیم روحیه خوبی گرفته است. ایت دو روز باقی مانده هم آرامش داشته باشند می توانند بهترین بازی خود را انجام دهند.

برنامه فوتبالی برای آینده داری ؟

من یکی دو سال از فوتبال دور بودم اما الان هم می خواهم در کلاس مربیکری B شرکت کنم و علاوه بر این یکی دو پیشنهاد دارم که بعد از برسی آن ها به عنوان مربی با یک تیم کارم را شرع خواهم کرد.

#پرسپولیس #پیج رسمی روزنامه گل #مهدی شیری #دربی #یحیی گل محمدی #آرش جعفری #استقلال #وحید طالب لو
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها