96693
به دنبال اعاده حیثت
20 آذر 1402 19:54
منچستریونایتد فردا به مصاف بایرن مونیخ ‌می‌رود. 

روزنامه گل

مصطفی پیچکا - فردا برای منچستریونایتد زمانی برای اعاده حیثیت است. پرافتخارترین تیم لیگ برتر انگلستان امروز در جایگاهی است که در خطر حذف از لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد؛ آن هم در گروهی که تنها تیم قدرتمند آن بایرن مونیخ است و لاغیر. اما شاگردان اریک تن هاخ مانند عملکرد این فصل خود در لیگ برتر، در اروپا نیز آنقدر پر فراز و نشیب و متزلزل ظاهر شده اند که برای صعود از مرحله گروهی راهی به جز برتری مقابل بایرن ندارند؛ راهی که البته تنها شرط صعود شیاطین سرخ به مرحله بعدی نیز نخواهد بود.

منچستریونایتد

تیره روزی های یونایتد از آغاز فصل شروع شده و به نظر نمی رسد با توجه به روند فعلی آن ها فعلا امیدی به رفع آن باشد. شیاطین سرخ پس از ۷۷ سال برای اولین بار در تاریخ در اولدترافورد به بورنموث باختند تا بعد از ۱۶ هفته اکنون از تمام تیم های نیمه اول جدول لیگ برتر باخت بیشتری ثبت کرده باشند. پس از برد روحیه بخش هفته گذشته برابر چلسی به نظر می رسید منچستر فرم خود را بازیافته اما داستان آن ها در تمام طول فصل یک نمودار سینوسی بوده و هیچ وقت رنگ آرامش را به خود ندیده اند. البته چند برد متوالی در جزیره اندکی آرامش را به اردوی قرمزها بازگرداند اما باخت های یکی در میان مقابل نیوکاسل و بورنموث عیار یونایتد در این فصل را مشخص کرد. روالی که در اروپا هم ادامه داشته و حتی در صورت برتری برابر بایرن هم باید امیدوار به تساوی دیدار دیگر گروه باشند تا بتوانند به مرحله حذفی صعود کنند. آنچه که عیان است اینست که منچستریونایتد با این بازیکنان افت کرده و بی انگیزه هر موفقیتی هم که کسب کند کوتاه مدت خواهد بود و این تیم نیاز شدیدی به یک پوست اندازی اساسی - بخصوص در این خط حمله آشفته- دارد.

بایرن مونیخ

اوضاع باواریایی ها هم با وجود صعود مقتدرانه به مرحله بعد چندان شفاف نیست. آن ها این هفته سنگین ترین باخت قرن بیست و یکم را تجربه کردند تا توماس توخل در آستانه دیدار آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سردرگم باشد. قطعا اوضاع بایرن به اسفناکی رقیب امشب خود نیست اما اگر نتایج بایرن از زمان حضور توخل روی نیمکت این تیم را نگاه کنیم درمیابیم آن ها نیز در طول حدود یکسال گذشته چندان موفق عمل نکرده اند. از قهرمانی لحظه آخری در فصل گذشته که به لطف لغزش دورتموند به دست آمد تا باخت سوپرجام در ابتدای فصل و حذف از جام حذفی؛ همه نتایجی بودند که مدعی اول فوتبال آلمان از زمان حضور توخل کسب کرده است. در لیگ هم با توجه به فرم فوق العاده بایرلورکوزن آن ها در رده دوم جدول قرار دارند و چه بسا با ادامه همین روند پس از بیش از یک دهه حکمرانی مطلق در بوندس لیگا؛ آخرین سنگر خود را نیز بر باد رفته ببینند. البته آن ها هنوز در اروپا وضعیت خوبی دارند و مقتدرانه به نرحله بعدی صعود کرده اند اما مطمئنا توقعات از تیم توخل بسیار بیشتر از این است؛ بخصوص که برای اولین بار در تاریخ باواریایی ها آن ها خریدی بیش از ۱۰۰ میلیون داشته اند و برای سرمربی خود سنگ تمام گذاشتند.

ترکیب احتمالی

منچستریونایتد: اونانا، شاو، واران، مگوایر، دالو، آمرابات، مک‌تومینای، گارناچو، فرناندز، آنتونی، هویلند.

بایرن مونیخ: نویر، لایمر، اوپامکانو، کیم، دیویس، کیمیش، گورتزکا، سانه، مولر، کومان، کین.

#منچستر یونایتد
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها