عملکرد ضعیف خط دفاع بیرانوند را ستاره تیم کرده است
96661
فتح‌آبادی: پرسپولیس دربی را ببازد، بین یحیی و درویش یکی می‌رود!
20 آذر 1402 10:47
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد این تیم بیشتر از استقلال به برد در دربی احتیاج دارد ولی درعین‌حال هر دوتیم بااحتیاط قدم به میدان می‌گذارند.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد این تیم بیشتر از استقلال به برد در دربی احتیاج دارد ولی درعین‌حال هر دوتیم بااحتیاط قدم به میدان می‌گذارند.

غلام فتح‌آبادی مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس بعد از پیروزی این تیم مقابل هوادار و کسب 3 امتیاز مهم این بازی گفت: بازی بدی نبود و باید بگویم چنگی به دل نزد، اما با توجه با بازی الدحیل و باخت مقابل 60 هزارهوادار که هضم آن برای همه سخت بود، یحیی موفق شد در مدت کوتاهی تیمش را که شرایط روحی روانی مناسب نداشت ریکاوری و جمع و جور کند و در ادامه یک پیروزی بسیار حائز اهمیت را کسب کند. 3 امتیاز این دیدار برای پرسپولیس قبل دربی خیلی مهم بود برای همین نمی‌توان در مورد نکات فنی بازی زیاد صحبت کرد.

غلام فتح‌آبادی در ادامه در مورد خط دفاع پرسپولیس که این روزها به پاشنه آشیل تیم تبدیل‌شده است گفت: یکی از عوامل موفقیت‌های پرسپولیس در این سال‌ها داشتن یک خط دفاع مقتدر بود. اما متأسفانه در این فصل از آن خط دفاع مقتدر خبری نیست. متأسفانه مصدوم شدن پورعلی گنجی ضربه بدی به پیکره خط دفاع پرسپولیس زد. پورعلی گنجی نه‌تنها در دفاع موفق بود بلکه به‌خوبی از خط دفاع بازی‌سازی را انجام می‌داد. اما در حال حاضر بااینکه هم کنعانی زادگان دفاع خوبی است و هم گولسیانی اما نتوانسته‌اند باهم زوج خوبی را تشکیل دهند متأسفانه بسیار بافاصله باهم بازی می‌کنند و نمی‌توانند به‌خوبی همدیگر را پوشش دهند. البته پرسپولیس فقط در دفاع میانی مشکل ندارد بلکه دو دفاع کناری این تیم هم مشکل‌دارند. هم اسماعیلی فر و هم نعمتی در تهاجم و دفاع مشکل‌دارند اصلاً در حمله و دفاع توازن ندارند و شما اگر دقت کرده باشید خیلی تیم‌ها از این نقطه‌ضعف استفاده می‌کنند و از پشت فضای این دو نفر نفوذ می‌کنند و بر روی دروازه توپ‌های خطرناک ارسال می‌کنند. من عقیده دارم یحیی باید خط دفاعش را سروسامان دهد چون در بازی‌های بزرگ این خط دفاع آسیب‌پذیر خواهد بود.

فتح‌آبادی در ادامه بحث خط دفاعی گفت: شما نگاه کنید در این چند بازی خصوصاً در بازی با استقلال تاجیکستان بیرانوند می‌شود ستاره زمین!‌ دروازه‌بان وقتی ستاره زمین می‌شود که خط دفاعش مشکل دارد. بیرانوند گلر بسیار خوبی است و شکی در آن نیست اما او در چند بازی پشت سر هم بهترین بازیکن پرسپولیس می‌شود. او در هر بازی حداقل 5 الی 6 سیو عالی و تک‌به‌تک دارد و این به دلیل فضایی است که خط دفاع مهاجمان تیم حریف می‌دهد.

فتح‌آبادی در ادامه در مورد نبیل باهویی گفت: نبیل در بازی با هوادار نشان داد فوتبال بلد است اما هنوز اعتمادبه‌نفس لازم را ندارد. به عقیده من او مهاجم تاپی نیست اما می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. نبیل باید بیشتر بازی کند و متعاقباً یحیی هم باید بیشتر به او اعتماد کند و به قولی او زمان بیشتری بدهیم. مطمنا او در بازی‌های بعدی بهتر خواهد شد.

فتح‌آبادی یک گله از سرمربی پرسپولیس دارد و درعین‌حال یک پیشنهاد هم به یحیی در خصوص خط حمله دارد. او می‌گوید : متأسفانه یحیی در تقسیم بازی بین شهاب زاهدی و نبیل مشکل دارد. شهاب تا پایش به گلزنی باز شد و موفق شد در دو بازی 4 گل بزند و درواقع اعتمادبه‌نفس لازم را پیدا کرد او را به‌یک‌باره نیمکت نشین کرد بعد به نبیل بازی داد بعد از 2 بازی به‌یک‌باره نبیل را نیمکت نشین کرد. این نیمکت نشینی ها اعتمادبه‌نفس بازیکن را می‌گیرد. یحیی نباید این کار را با مهاجمانش انجام دهد. من به یحیی پیشنهاد می‌کنم هم‌زمان شهاب و نبیل را باهم بازی دهد. در مقابل بازیکنی مثل عمری را که ذاتاً سرعتی است را به‌عنوان مهاجم کاذب پشت دو مهاجم اصلی بازی دهد. عمری پا به توپ است و می‌تواند با سرعتی که دارد از چپ و راست به تو بزند و برای دو مهاجم تیم موقعیت‌سازی کند و یا خودش گل بزند. با بازی کردن این 3 نفر به‌صورت هم‌زمان قدرت تهاجمی تیم بیشتر می‌شود. زمان ما هم علی پروین این کار رو انجام می‌داد یا در تیم ملی ناصر ابراهیم با قرار دادن حمید علی دوستی این کار رو انجام می‌داد.

فتح‌آبادی در ادامه در مورد کار تماشاچی‌ها بعد از باخت مقابل الدحیل گفت: من این کار را تائید نمی‌کنم اما از تماشاچی هم نمی‌توان ایراد گرفت. متأسفانه قهر و آشتی‌های مدیریت و کادرفنی ، بیانیه نویسی ها و موضع گرفتن بازیکنان علیه مدیریت و .... همه و همه دست‌به‌دست هم داد تا هوادار از دست مدیرعامل تا بازیکن و مربی شاکی باشد و بعد از باخت با این حرکت اعتراض خود را نشان دادند و این حرکت‌ها را عامل باخت دانستند. درواقع تماشاگر با این کار خودش را تخلیه کرد متأسفانه مردم این روزها خیلی مشکل‌دارند و فشار اقتصادی زیادی را تحمل می‌کنند برای همین وقتی به ورزشگاه می‌آیند می‌خواهند این فشار را از روی دوش خود بردارند و به‌نوعی خود را تخلیه روانی کنند. وقتی تیمشان نتیجه نگیرد عصبانی می‌شوند و این اعتراض باعث تخلیه شدنشان می‌شوند.

فتح‌آبادی در خصوص دربی و اینکه پرسپولیس می‌تواند برنده دربی باشد یا نه گفت: این بازی برای پرسپولیس خیلی مهم است، حتی مهم‌تر از بازی با الدحیل است. البته برای نکونام و استقلال هم مهم است برای همین نمی‌خواهند بازنده این دیدار بزرگ باشند. از سوی دیگر این اولین دربی نکونام در قامت سرمربی است و نمی‌خواهد بازنده باشد. برای همین من عقیده دارم هر دو مربی بااحتیاط بازی خواهند کرد. ابتدا هر دوتیم می‌خواهند گل نخورند تا بازنده نباشند و بعد به دنبال گل زدن برای بردن هستند. پرسپولیس بیشتر از استقلال به پیروزی در این دیار احتیاج دارد و اگر برنده شود خیلی از مشکلات به فراموشی سپرده می‌شود و تیم روحیه مضاعفی می‌گیرد اما در مقابل اگر پرسپولیس بازنده بازی باشد من فکر می‌کنم تا روز شنبه یکی از بین یحیی و درویش از این تیم خواهند رفت.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #غلامرضا فتح آبادی #پرسپولیس #یحیی گل محمدی #علیرضا بیرانوند
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها