نظر خوش یحیی به کامبک برانکو
96659
تواضع و احترام یا مدیریت و هوشمندی ؟!
20 آذر 1402 10:40
با وجود آنکه شاهد کمی کمرنگ شدن فشار ناشی از حواشی جنجالی یک بازی تلخ آسیایی با پیروزی به موقع مقابل (تیم) هوادار برای تسکین دل هوادار،  پیش از دربی حساس بودیم اما یک نکته ظریف و قابل تامل دیگر هم علاوه بر این برد تسکین دهنده اخیر در لیگ در کنترل (تقریبی) تنش ناشی از داستان بازی مقابل دحیل بی تاثیر نبود و آنهم مصاحبه‌ سرمربی سرخپوشان با این مضمون است که؛ به نظرم بهترین گزینه برای جانشینی من، برانکو است!  با کمال میل از وی استقبال می‌کنم ولی او فعلاً با تیم ملی عمان قرارداد دارد و درگیر جام ملت‌های پیش رو است .

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - با وجود آنکه شاهد کمی کمرنگ شدن فشار ناشی از حواشی جنجالی یک بازی تلخ آسیایی با پیروزی به موقع مقابل (تیم) هوادار برای تسکین دل هوادار، پیش از دربی حساس بودیم اما یک نکته ظریف و قابل تامل دیگر هم علاوه بر این برد تسکین دهنده اخیر در لیگ در کنترل (تقریبی) تنش ناشی از داستان بازی مقابل دحیل بی تاثیر نبود و آنهم مصاحبه‌ سرمربی سرخپوشان با این مضمون است که؛ به نظرم بهترین گزینه برای جانشینی من، برانکو است! با کمال میل از وی استقبال می‌کنم ولی او فعلاً با تیم ملی عمان قرارداد دارد و درگیر جام ملت‌های پیش رو است ....

می‌توان برداشت چند بعدی از این مصاحبه خاص داشت و بهتر بگوییم که صحبتهای یحیی حکم یک تیر و چند نشان موثر را در جهت منافع تیمش و خود داشت:

اول اینکه با توجه به جو سنگین موجود و برهم خوردن آرامش و تمرکز کادر فنی و تیم یحیی با این حرکت، سیگنالی را به مخالفان و منتقدان پیرامونش فرستاد که اولاً هیچ حساسیتی برای خداحافظی با نیمکت و برگشت برانکو ندارد و به هر قیمتی دنبال ماندن روی نیمکت باشگاه محبوبش نیست و برای خواسته دل هواداران و مصلحت باشگاه احترام قائل است و با این کار هوشمندانه جو سنگین اخیر را کمی تلطیف کرد و به علاوه بازیکنان را هم بیشتر شیفته رفتار و اخلاق خود کرد و باعث شد به طور اتوماتیک وار با وی متحدتر از قبل شوند و بیشتر از قبل خواهان ادامه کار با یحیی باشند.

پس به این شکل فشار را تا حدی از روی دوش خود برداشت در وهله بعدی او تواضع و احترام بالایش برای برانکو (سرمربی سابق خود) را به رخ کشید و خواست بگوید شخصیت و اخلاق و احترام به مربیان سابق حتی در این مقطع خاص، به مراتب مهمتر از پست و جایگاه های مهم اینچنینی است.

کما اینکه به موازات آن شاهد مصاحبه دلگرم کننده و حمایت گونه پیشکسوت سرشناس و محبوب پرسپولیس(علی پروین) بودیم که حمایت جانانه‌ای از یحیی داشت مبنی بر اینکه؛ مربی موفق را اصلا و ابدا کنار نمی‌گذارند و بهترین گزینه یحیی است که همین مصاحبه هم در بهبود شرایط سخت و تلخ فعلی برای گل محمدی موثر بود.در پایان با همه این احوال، به این مهم باید اذعان داشت از همه این مسائل مهمتر، وجود یک کلید طلایی مشکل گشاست ! یک شاه کلید برای باز کردن قفل بحران اخیر و پاک شدن تمام و کمال کدورت هوادار و.... با کادر فنی و تیم، در دل موفقیت دربی فوق حساس نهفته شده است و قطعاً مهمترین دغدغه یحیی و کادرش پیدا کردن یک پازل تاکتیک موثر و نتیجه بخش برای فتح دربی در پیش است که البته در سالهای اخیر در آنها سربلند هم بوده.

چرا که برد یحیی و تیمش در دربی علاوه بر گارانتی ماندن وی روی نیمکت برای ادامه مسیر، باعث بالا رفتن روحیه و شانس پرسپولیس برای قهرمانی و برگشتن آرامش به تیم و البته آشتی هواداران دل شکسته با کادرفنی (راس آن یحیی) و تیم است و همه ما می‌دانیم که در حالت عادی پیروزی در دربی چقدر مهم و دلچسب است ، حال در این شرایط که برای یحیی و تیمش مهمتر و حیاتی‌تر از همیشه است.باید منتظر ماند و دید داستان دربی و نتیجه بعد از آن و سرنوشت کادر فنی و البته مدیریت باشگاه به کجا خواهد رسید.

#پیج رسمی روزنامه گل #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها