شک نکنید که اگر بیرانوند نبود 5 گل می‌خوردیم
96557
شاه محمدی: دفاع که نقطه قوت تیم بود، حالا شده پاشنه آشیل
18 آذر 1402 09:48
آرش  جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، این خیلی مشکل دارد و خود یحیی بهترین کسی است که می تواند این مشکلات را حل کند.جمشید شاه‌محمدی مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس ابتدا در خصوص شکست پرسپولیس مقابل الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا و حذف از این رقابت ها گفت: متاسفانه در مجموع بازی خوبی از پرسپولیس ندیدیم  در 15 دقیقه نیمه اول پرسپولیس به واسطه امتیاز میزبانی حمله کرد اما در ادامه سرخپوشان بدون برنامه‌ای مشخص قصد داشتند از تک گل‌شان محافظت کنند و برنامه‌ خاصی برای تکرار گلزنی و افزایش اندوخته‌ها نداشتند.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، این خیلی مشکل دارد و خود یحیی بهترین کسی است که می تواند این مشکلات را حل کند.جمشید شاه‌محمدی مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس ابتدا در خصوص شکست پرسپولیس مقابل الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا و حذف از این رقابت ها گفت: متاسفانه در مجموع بازی خوبی از پرسپولیس ندیدیم در 15 دقیقه نیمه اول پرسپولیس به واسطه امتیاز میزبانی حمله کرد اما در ادامه سرخپوشان بدون برنامه‌ای مشخص قصد داشتند از تک گل‌شان محافظت کنند و برنامه‌ خاصی برای تکرار گلزنی و افزایش اندوخته‌ها نداشتند. در دقایق پایانی نیمه اول هم توپ و میدان در دست الدحیل بود. تقریباً همین روند در نیمه دوم تکرار شد با این تفاوت که الدحیل در ضد حملات موقعیت‌های گل خیلی خطرناکی پیدا کرد. پرسپولیس شانس آورد که بیشتر از این گل نخورد.

شاه محمدی که از نتیجه خیلی ناراحت بود در ادامه گفت: حیف از تماشاگرانی که به استادیوم آمدند و میلیون‌ها آدمی که این بازی را از تلویزیون دیدند. حالا شاید من حرف بزنم بعضی از پیشکسوتان و حتی خود یحیی و همینطورعلی‌ پروین ناراحت شود که چرا انتقاد می کنیم اما باور کند انتقاد ما فنی است و دلمان می سوزد. شما نگاه کنید مگر می شود می‌شود که 10 کاشته داشته باشیم و هر 10 کاشته را ترابی بد ارسال کند؟ یعنی در این تیم کسی نبود که بهتر سانتر کند؟ یعنی کادر فنی تیم این مسئله را نمی‌بینند؟ همه جای دنیا روی ضربات ایستگاهی به گل می‌رسند اما در پرسپولیس دریغ از یک بازیکن خلاق که بتواند گره‌گشا باشد.

شاه محمدی در ادامه به ضعف خط دفاع پرسپولیس اشاره کرد و گفت: متاسفانه خط دفاع که یک زمان نقطه قوت تیم به شمار می رفت حالابه پاشنه آشیل تیم تبدیل شده است. متاسفانه دفاع پرسپولیس مقابل الدحیل کاملاً باز بود و با یک فوتبال احساسی نتیجه بدی رقم زدند. بازیکنان الدحیل با شعور فوتبال بازی کردند هرچند که اگر آن پنالتی گل می‌شد شاید این حرف‌ها هم نبود.

شاه محمدی در ادامهدر مورد تغییرات در کادر فنی پرسپولس و اینکه یحیی برود یا نه گفت:فکر نمی‌کنم الان وقت تغییرات باشد اما پرسپولیس مشکل دارد. یحیی باید بماند و مشکل تیم را حل کند چون خودش بهتر از دیگرانم یداند در تیم چه خبر است. من عقیده دارم یحیی بماند و برای نیم فصل دوم تیم را تقویت کند تا بتوانند در لیگ نتیجه لازم را بگیرند.

مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص خط حمله و از دست دادن مهاجمانی مثل عبدی و حتی آل کثیر و نیز بازیکنان جدیدی که به جای آن ها خریده اند گفت: اگر یحیی گل‌محمدی این بازیکنان را رد کرده که باید جوابگو باشد و اگر رضا درویش این کار را کرده او هم باید پاسخگوی این اتفاقات باشد. مگر می‌شود بازیکنانی مثل عیسی آل‌کثیر یا مهدی عبدی را راحت از دست بدهیم؟ این ایراد است و هر کسی که باعث آن شده باید پاسخگوی این مسئله باشد. متأسفانه پرسپولیس چیزی به نام ساختار ندارد و هر کسی هم که می‌خواهد حرف درستی بزند او را فراری می‌دهند. تعریفی مهاجمان جدید هم که اصلا تعریف ندارند درواقع پرسپولیس تیم بدون مهاجم است. ببینید من بدون تعارف می گویم خیلی از بازیکنانی که در پرسپولیس هستند در حدواندازه‌های این تیم نیستند. یک زمان به رختکن پرسپولیس که می‌رفتیم اینقدر ستاره داشت که کیف می‌کردیم. اما الان هر کسی از خانه‌اش قهر می‌کند به پرسپولیس می‌آید! شهاب زاهدی بازیکن خود من در امیدهای پرسپولیس بود اما او به درد مهاجم نوک نمی‌خورد. به نظر من محمدعمری با اینکه جثه کوچک‌تری دارد برای سانترفوروارد مناسب‌تر از زاهدی است چون شهاب بازیکن شش دانگی نیست. در نیمکت پرسپولیس به جز سیدجلال حسینی بقیه چه کمکی به گل‌محمدی می‌کنند؟ باز هم خدا پدر و مادر بیرانوند را بیامرزد که چند تک به تک گرفت وگرنه شاید 5 گل می‌خوردیم.

شاه‌محمدی در مورد شعارهایی که هواداران پرسپولیس علیه درویش و گل‌محمدی دادند، گفت: اول اینکه من با این شعار ها موافق نیستم بالاخره در 3 سال گذشته یحیی کلی جام برای این تیم آورده و نیز همینطور کادر مدیریتی هم در این موفقیت ها به اندازه خودش سهیم بوده است. اما در عین حال اگر آقایان می‌بینند که نمی‌توانند به پرسپولیس کمک کنند بهتر است که بروند. یک زمان علی دایی به پرسپولیس آمد و من به امیر عابدینی گفتم که او جوان است و بهتر است که من بروم. وقتی می‌بینید که نمی‌توانید کمک کنید پس بروید. فکر می‌کنم کف‌گیر آقایان به ته دیگ خورده و بهتر است با یک عذرخواهی از پرسپولیس بروند. وقتی نمی‌توانند کمک کنند وجود عذرخواهی و خداحافظی داشته باشند. وقتی می‌بینید همه ناراضی هستند باید بروید.اگر پرسپولیس به استقلال ببازد واویلا می‌شود و دیگر نمی‌توان این تیم را جمع کرد. به نظرم بهتر است آقای درویش استعفا بدهند تا مردم آرامش بگیرند. چون اگر به استقلال ببازیم دیگر شعارها به حیا کن رها کن ختم نمی‌شود. والا به ما بگویند جایی نیا تا 100 سال هم آنجا نمی‌رویم.

شاه محمدی درمورد بازی امروز مقابل هوادار گفت: بازی سختی است پرسپولیس برای جبران مافات باید این بازی را ببرد. البته شاگردان یحیی این توان رادارند که از سد هوادار بگذرند ولی در عین حال نباید حریف را دستکم بگیرند. پرسپولیس با پیروزی در این بازی می تواند ضمن دور زدن بحران با یک روحیه خوب برای دربی آماده شود.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها