بازگشت نکوی خاطره ساز اهواز به فولاد آرنا
96556
سرمربی سابق یا فعلی؟
18 آذر 1402 09:45
قرمزهای فولادی در حالی در تئاتر رویاها میزبان آبی‌های استقلالی هستند که میتوان با نگاه ویژه ای به استقبال این بازی رفت؛ چرا که این بازی برای خود حکایت‌های خاصی دارد...فولاد خوزستان ۴ فصل با سرمربی سابق و رقیب فعلی شان در این جدال، موفق ظاهر شد: دو قهرمانی در ایران، دو صعود به ‏acl و صعود به جمع ۴ تیم غرب آسیا حاصل همکاری شان با نکونام بوده و همان روزها بود که لقب فولاد آسیایی را به خود گرفتند.یکی از چندین نکات جالب این بازی آن است که همین نکونام سه بار در قامت مربی فولاد در خوزستان مقابل آبی‌ها قرار گرفت که حاصل آن دو برد و یک باخت بود (تساوی در کار نبود)؛ حال  بماند که ۱۴ سال است این دو تیم به تساوی بدون گل دست نیافتند! 

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - قرمزهای فولادی در حالی در تئاتر رویاها میزبان آبی‌های استقلالی هستند که میتوان با نگاه ویژه ای به استقبال این بازی رفت؛ چرا که این بازی برای خود حکایت‌های خاصی دارد...فولاد خوزستان ۴ فصل با سرمربی سابق و رقیب فعلی شان در این جدال، موفق ظاهر شد: دو قهرمانی در ایران، دو صعود به ‏acl و صعود به جمع ۴ تیم غرب آسیا حاصل همکاری شان با نکونام بوده و همان روزها بود که لقب فولاد آسیایی را به خود گرفتند.یکی از چندین نکات جالب این بازی آن است که همین نکونام سه بار در قامت مربی فولاد در خوزستان مقابل آبی‌ها قرار گرفت که حاصل آن دو برد و یک باخت بود (تساوی در کار نبود)؛ حال بماند که ۱۴ سال است این دو تیم به تساوی بدون گل دست نیافتند!

اما این دو باشگاه در فواصل جاده تهران تا خوزستان، مسیر پر ترافیکی را هم داشته‌اند! چرا که مردان مشترکی چون غفوری، طالب لو، کاوه رضایی، مومن‌زاده، جانواریو، مبعلی ، منتظری ، بختیاری زاده و... تا همین منشای این روزهای فولادی‌ها از مردان مشترک دو تیم بوده اند.از طرف دیگر بازیکنان آبی‌پوشی هستند که سابقه پوشیدن لباس قرمز فولاد را دارند شاگردان فعلی نکونام همچون رضاوند، حردانی، نیک نفس این تجربه را داشتند.با اینکه رقابت بین صدر نشین و تیم چهاردهم جدول است اما حقیقتاً جدال پیش رو برخلاف فاصله جدولی شان میتواند بسیار نزدیک و نفسگیر رقم بخورد.جدای از اینکه مثل اکثر رقابت‌هایشان اینبار هم احتمالا شاهد یک مسابقه داغ (مثل هوای اکثر اوقات اهواز) در اینروزهای سرد پاییزی خواهیم بود،ضمنا همه نگاه ها در فولاد آرنا به نحوه برخورد خوزستانی های فولاد با سکاندار سابق شان است.اما رقابت دو تیم حال و هوای اسپانیایی خاصی هم به خود گرفته از یک طرف جواد نکونام که سابقه حضور در لالیگای اسپانیا را دارد و با فوتبال اسپانیایی آشنایی دارد و طرف مقابل هم یک مربی اسپانیایی به نام ایگناسیو روی نیمکت فولاد نشسته است که انصافاً فولاد با این مربی متحول شده است و در چند دیدار اخیر نتایج خوبی گرفته است و ظاهراً این ایگناسیو فرشته نجات شان شده است. به خاطر همین انگیزه‌های زیادی دارند تا همین روند را پیش بگیرند و خود را از منطقه خطر دور کنند البته مقابل صدر نشین لیگ هم خودنمایی کنند و آنها را متوقف کنند.

در پایان میتوان نبرد شنبه را اینگونه تعبیر کرد که خوزستانی‌ها بعد از یک استقبال گرم از سرمربی سابقشان، خواهان حفظ ۳ امتیاز در پایان بازی و قبل از بدرقه نکونام به تهران هستند و همچنان میخواهند از ملاقات وی خاطره خوشی به همراه داشته باشند! آیا استقلال همچنان با گرفتن ۳ امتیاز این دیدار حساس در صدر می‌ماند؟ یا فولادی‌ها هستند که مانع مربی خاطره سازشان می‌شوند و باز هم مثل گذشته (اینبار بطور ناخواسته) جواد، اهوازی ها را میکند شاد! تا صدرنشینی اش در استادیوم سابقا خوش یمن وی به خطر افتد که نهایتا فولاد خود را از قعر جدول در پایان این بازی پرسوژه نجات دهد.تا سوت آغاز بازی چیزی نمانده و منتظر خواهیم بود...

#پیج رسمی روزنامه گل #جواد نکونام #فولاد #استقلال #فولاد خوزستان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها