تصویر سقوط
96552
به عبده و خسروانی فحش بدهید!
18 آذر 1402 09:37
نیم‌قرن پیش تیمسار خسروانی بابت ثبت اولین پیروزی پرسپولیس در دربی تهران یک تاج گل بزرگ به دفتر علی عبده فرستاد و همان سال‌ها نشریه ارگان تاج هم قهرمانی سرخپوشان در جام تحت جمشید را تبریک گفت.

روزنامه گل

مهرداد شیری - نیم‌قرن پیش تیمسار خسروانی بابت ثبت اولین پیروزی پرسپولیس در دربی تهران یک تاج گل بزرگ به دفتر علی عبده فرستاد و همان سال‌ها نشریه ارگان تاج هم قهرمانی سرخپوشان در جام تحت جمشید را تبریک گفت. جمله معناداری هم گوشه آن جلد تاریخی و ماندگار را تزیین کرده بود: «بدون واقع‌بینی هرگز موفقیت به دست نمی‌آید.» غم‌انگیز است که حالا خسروانی و عبده فحش‌خور ادمین‌های کم‌سال فضای مجازی شده‌اند و در عوض همین‌ها برای مدیران و پیشکسوتان بی‌پرنسیپ امروزی هورا می‌کشند. چرا؟ چون چیپ‌تر و سخیف‌تر برای تیم رقیب کری می‌خوانند.

در کشاکش این سقوط اخلاقی، دیگر عجیب نیست که باشگاه سپاهان هم به بهانه برگزاری یک بازی در رده بانوان، پوستر حمله نظامی به تهران و ویرانی پایتخت را طراحی می‌کند. وقتی نگاه رسمی یک باشگاه به رقابت ورزشی اینقدر ترسناک است، چرا باید تعجب کنیم از هوادار عامی که به سمت اتوبوس تیم رقیب نارنجک پرت می‌کند یا برای یک عمر، نور دیده یک سرباز بی‌گناه را از او می‌گیرد؟ پست اینستاگرامی باشگاه پرسپولیس را هم فراموش نکنید؛ همان که بازی با گوا را با لشکرکشی نادرشاه افشار به هندوستان مقایسه کرد و موجب محرومیت هزاران هواداران پرسپولیس از تماشای کریس رونالدو شد.

نیم‌قرن؟ نه رفقا، شوربختانه باید گفت ما از گذشته نزدیک‌تر خودمان هم فرسنگ‌ها عقبیم. بیست سال پیش هفتاد هزار پرسپولیسی و استقلالی در کمال آزادی و امنیت دربی تهران را در تبریز دیدند. چقدر فکر می‌کنید امروز امکان تکرار همان اتفاق وجود داشته باشد؟

#استقلال #پرسپولیس #پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها