پرسپولیس به خودش و استرسی که داشت باخت نه الدحیل
96507
درخشان: الان وقت حمایت از یحیی است نه رفتن او
17 آذر 1402 10:02
آرش جعفری -سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد پرسپولیس به خود باخت نه به الدحیل و علت این باخت هم استرس بیش از اندازه بود که در نهایت هم کار دست شاگردان یحیی گل محمدی داد.  

روزنامه گل

آرش جعفری -سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد پرسپولیس به خود باخت نه به الدحیل و علت این باخت هم استرس بیش از اندازه بود که در نهایت هم کار دست شاگردان یحیی گل محمدی داد.

حمید درخشان سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس بعد از شکست پرسپولیس در تهران مقابل الدحیل و حذف از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس بازی را بسیار خوب شروع کرد و شما دیدید خیلی زود هم به گل رسید در ادامه بعد از دریافت گل هم بازی خوبی را به نمایش گذاشت و موقعیت های خوبی را بر روی دروازه الدحیل خلق کرد اما نمی توانست این موقعیت ها را به گل تبدیل کند که اشکال کار هم همینجا بود. متاسفانه تیم از لحاظ روحی روانی در شرایط خوبی نبود و برای همین استرس بالایی داشتند و همین استرس کار دست تیم داد و اوج استرس هم در زمان زدن ضربه پنالتی بود که خودش را نشان داد. من عقیده دارم الحیل پرسپولیس را شکست نداد بلکه این اضطراب و استرس بودند که پرسپولیس را شکست دادند. متاسفانه بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند چون اگر داشتند در زدن ضربات آخر بیشتر دقت می کردند و به گل می رسیدند. شما نگاه کنید استرس آنقدر زیاد است که بهترین موقعیت را گل نمی کنید و بعد در ادامه روی یک ضد حمله خیلی ساده توپ بر روی دروازه ما می آید و بدون اینکه خطایی رخ دهد گل می خوریم.

حمید درخشان در ادامه در مورد نقطه قوت پرسپولیس یعنی خط دفاع که این روزها به نقطه ضعف پرسپولیس تبدیل شده گفت: متاسفانه در خط دفاع مشکلات زیادی داریم. در این سال ها خط دفاع پرسپولیس نقطه قوت تیم بود و برای همین چندین قهرمانی متوالی را به دست آوردیم. اما حالا به نقطه ضعف تیم تبدیل شده است. متاسفانه دو دفاع میانی تیم بسیار گشاد بازی می کنند ودر سرعت هم کم می آورند و همین کندی کار دست تیم می دهد.

سرمربی سابق تیم پرسپولیس در پاسخ به این سوال که خط دفاع تیم پرسپولیس ملی پوش هستند گفت: دلیل نمی شود که هر ملی پوشی کامل باشد. گولسیانی و کنعانی زادگان مثل فصل قبل سرحال و عالی نیستند و همین کاردست پرسپولیس داده است.

درخشان نبود پور علی گنجی را موثر می داند اما می گوید : نبود پورعلی گنجی تاثیر دارد اما نه اینکه بخواهیم بگوییم اگر او بود مشکل حل می شد. متاسفانه امسال در دفاع تیمی مشکل داریم. من عقیده دارم یحیی باید خط دفاع تمیش را ترمیم کند تا در ادامه راه به مشکل نخوریم. تیم سخت گل می زند اما حداقل راحت گل نخوریم.

درخشان در مورد عملکرد شهاب زاهدی و خط حمله پرسپولیس در این بازی گفت: شهاب خوب بازی کرد اما می توانست بهتر از این هم باشد. همانطور که گفتم کل تیم مشکل استرس از باخت و حذف داشت و همین باعث شده بود که تمرکز لازم را نداشته باشند وشهاب زاهدی هم مستثنی از این قاعده نبود.او یک گل زد ولی چند موقعیت خوب را هم از دست داد.

حمید درخشان درمورد حرکت زشت هواداران در پایان بازی در قبال بازیکنان، سرمربی و مدیرعامل باشگاه با شعارحیا کن رهاکن و نیز پرتاب بطری آب گفت: کارهواداران واقعا زشت بود. من قبول دارم که آن ها نارحت بودند اما همین بازیکنان و سرمربی در فصل گذشته که هنوز چیزی از آن نگذشته 3 جام آوردند. کم وکاستی های این فصل وجود دارد و هیچ مربی و بازیکنی نمی خواهد ببازد و نتیجه نگیرد اما فوتبال است و پیش می آید و شما همیشه برنده نیستید. هوادار باید صبور تر باشد و به تیم خودش احترام بگذارد.

درخشان در مورد اینکه بیانیه ها و اختلافات بین کادرفنی و بازیکنان با مدیریت در این باخت چقدر تاثیر داشته است، گفت: بیند اختلافات در یک بازی نمایان نمی شود بلکه ادامه دار شدن اختلافات باعث می شود تیم شما ذره ذره ضربه بخورد و بعد در یک جا به بدترین شکل خودش را نشان دهد. من عقیده دارم اختلافات باعث می شود شما تمرکز لازم را نداشته باشید و به قولی یک جور خودزنی است و در نهایت این می شود که شما در حساس ترین مقطع شکست بخورید و بعد هوادار هم علیه شما اینگونه موضع بگیرد. درویش در پایان بازی فحش خورد ، سرمربی تیم و بازیکنان هم از فحش خوردن درامان نبودند وعلت آن اختلافاتی است که رسانه ای می شود و حالا بعد از باخت هوادار همه را به یک چشم می بیند چرا که از همه برای موفقیت تیمش توقع دارد.

درخشان درمورد رفتن یحیی گفت: الان وقت رفتن یحیی نیست. هوادار عصبانی بوده و بر اساس احساسات یک چیزی گفته است. الان همه داغ هستند و می خواهند یک چیزی گفته باشند. یحیی باید بماند و با قدرت به کارش ادامه دهد.

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص مطرح شدن اسم برانکو گفت: این هم اشتباه است. اول اینکه برانکو سرمربی تیم ملی عمان است و با این تیم تا جام جهانی قرارداد دارد. برای همین اصلا او به ایران نمی آید درثانی مطرح شدن اسم هر مربی بدتر به تیم ضربه می زند. باشگاه باید در برابر این شایعات بسیار هوشیارانه عمل کند و متعاقبا از یحیی برای ادامه کار حمایت کند تا بتواند نتایج بهتری بگیرد واز بحران خارج شود.

درخشان در ادامه در خصوص تقویت تیم در نیم فصل دوم و اینکه پرسپولیس می تواند در لیگ موفق عمل کند یا نه گفت: الان که تیم از آسیا حذف شده است باید تمام تمرکز ش را بر روی مسابقات لیگ و جام حذفی بگذارد. از سوی دیگر اگر می خواهند بهتر نتیجه بگیرند باید در نیم فصل دوم تیم را تقویت کنند. این تیم هم به مهاجم احتیاج دارد و هم باید یک هافبک طراح و گلر دوم خوب جذب کند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها