هدیه یک امتیازی عربستانی ها به ایران
96485
فاجعه زشت!
15 آذر 1402 15:53
با برگزاری هفته آخر دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24-2023 تکلیف صعودکنندگان به مرحله بعد مشخص شد. فارغ از نام صعودکنندگان مهمترین نکته عملکرد نمایندگان کشورمان در این مسابقات مقابل حریفان عربستانی بود. یک کارنامه فاجعه بار که نشان دادیم در مقابل پروژه تقویت و شکوفایی فوتبال باشگاهی در این کشور با جذب ستارگان اسم و رسم دار همچون رونالدو، نیمار و بنزما در یک سال اخیر باید انتظار افقی روشنتر از فوتبال این کشور داشت.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی – با برگزاری هفته آخر دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24-2023 تکلیف صعودکنندگان به مرحله بعد مشخص شد. فارغ از نام صعودکنندگان مهمترین نکته عملکرد نمایندگان کشورمان در این مسابقات مقابل حریفان عربستانی بود. یک کارنامه فاجعه بار که نشان دادیم در مقابل پروژه تقویت و شکوفایی فوتبال باشگاهی در این کشور با جذب ستارگان اسم و رسم دار همچون رونالدو، نیمار و بنزما در یک سال اخیر باید انتظار افقی روشنتر از فوتبال این کشور داشت.

آسان نبودن کار ما مقابل نمایندگان عربستانی اتفاق جدیدی نبوده و در دوره های قبل هم شاهد این سختی در سال های مختلف از سوی تیم های ایرانی حتی در سال هایی که در کشور ثالث بازی ها انجام می شد، بوده ایم. اوضاعی که بعد از بهبود روابط سیاسی کشور و بعد برگزاری بازی های رقت و برگشت بین دو کشور هم نتوانست کلید حل این معضل فوتبال ما مقابل نمایندگان عربستانی باشد که حالا بعد از صعود هم این نگرانی بابت حذف زودرس و نرسیدن به مراحل بالاتر وجود دارد. به همین بهانه نگاهی داریم به کارنامه نمایندگان کشورمان یعنی پرسپولیس، سپاهان و نساجی مقابل رقبای عربستانی که نشان می دهد به جای پیشرفت همچنان مقابل این نمایندگان این کشور در مسیر پسرفت هستیم.

برد یاران کریس در غوغای حضور رونالدو در ایران

پرسپولیس و النصر اولین نمایندگان ایران و عربستان بودند که در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برابر هم به میدان رفتند. بعد از حواشی سفر تاریخی کریستیانو رونالدو به تهران، نبرد دو تیم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به دلیل محرومیت سرخ‌پوشان از حضور هواداران، برگزار شد و در شب کم‌فروغ کریستیانو رونالدو، النصری‌ها توانستند بردی 2گله را به‌دست آورند و برنده اولین نبرد تیم‌های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 بودند.

آزادی و بدشانسی تیم رحمتی مقابل یاران نیمار

نساجی ایران در اولین مسابقه خانگی‌اش در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران پذیرای الهلال عربستان بود؛ تیمی که با همه فوق‌ستاره‌هایش از جمله نیمار به تهران سفر کرده بود. شاگردان مهدی رحمتی در نبرد با حریف عربستانی، باختی 3گله را پذیرفتند و نتوانستند دروازه پرافتخارترین تیم قاره آسیا را باز کنند تا در 2 بازی پیاپی، نمایندگان ایران بدون گل زده و با دریافت 5 گل و تحمل 2 شکست کار خود را برابر نمایندگان عربستانی به پایان ببرند.

گاف سپاهان برای الاتحادی ها خوش شانسی داشت

سپاهان هم در نخستین میزبانی‌اش در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا قرار بود در هفته دوم رقابت‌ها برابر الاتحاد عربستان قرار گیرد. با وجود سفر تیم عربستانی به اصفهان و حضور آن‌ها در ورزشگاه اما الاتحادی‌ها وارد زمین مسابقه نشدند و با دستور ناظر مسابقه، نبرد دو تیم برگزار نشد و بعد از عدم برگزاری این دیدار، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی به برتری 3 بر صفر نماینده عربستان داد تا دور رفت با ثبت 3 شکست در کارنامه فوتبال باشگاهی ایران برابر حریفان عربستانی به پایان برسد!

کار سخت پرسپولیس در عربستان با جواب داد

پرسپولیسی‌ها در هفته گذشته عازم عربستان شدند تا برابر النصر قرار گیرند و برای تثبیت جایگاه دومی خود در گروه پنجم رقابت‌ها و حفظ شانس صعود به مرحله حذفی، نیازمند کسب امتیاز در جدال با النصر بودند که توانستند به خواسته مهم خود برسند و شاگردان لوئیس کاسترو را در خانه خود متوقف کردند تا اولین امتیاز نمایندگان ایران در جدال با حریفان عربستانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به‌ثبت برسد. هر چند که همچنان عدد صفر در مقابل شمار گل‌های زده تیم‌های ایرانی بعد از انجام 4 مسابقه به چشم می‌آمد!

سپاهان و نساجی در شب آخر هم حفظ آبرو نکردند

نآن‌هم در حالی‌که نساجی در ریاض میهمان الهلال بود و سپاهان هم در مکه برابر الاتحاد به میدان رفت. فرجام تلاش شاگردان مهدی رحمتی و ژوزه مورایس، پذیرش 2 شکست مشابه با نتیجه 2 بر یک بود و آن‌ها نتوانستند طلسم نبردن‌های نمایندگان برابر حریفان عربستانی را بشکنند تا در حالی مرحله گروهی به نقطه پایان کارش برسد که در جدال تیم‌های ایرانی و عربستانی، 5 برد در کارنامه نمایندگان عربستان به‌ثبت برسد و از مجموع 18 امتیاز ممکن تنها یک امتیاز نصیب فوتبال ایران شود! در 6 رویارویی (با احتساب حکم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا)، 12 گل خورده و تنها 2 گل زده در کارنامه نمایندگان ایران دیده می‌شود که آماری ناامیدکننده است و باید دید در صورت مسجل‌شدن صعود سپاهان و پرسپولیس به مرحله حذفی و رویارویی با حریفان عربستانی، آیا آن‌ها می‌توانند جبران‌مافات کنند یا آمار به‌ثبت رسیده به سود عربستانی‌ها ارتقا پیدا می‌کند.

ما خوابیم و عربستانی ها بیدار

فوتبال ایران و عربستان به عنوان دو قدرت اصلی منطقه غرب آسیا، رقابت نزدیکی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند. تا پایان لیگ قهرمانان آسیا 2020 تیم‌های ایرانی مقابل عربستانی‌ها به ۴۵ پیروزی رسیده بودند و در سمت مقابل عربستانی‌ها ۴۴ بار نمایندگان ایران را مغلوب کرده بودند ولی پس از آن ورق کاملاً به نفع تیم‌های عربستانی برگشت و تیم‌های ایرانی و عربستانی ۱۷ بار با یکدیگر دیدار داشتند که ۲ پیروزی سهم نمایندگان ایران بوده و ۱۱ برد برای تیم‌های عربستانی تا عربستانی‌های ۵۵ به ۴۷ از ایرانی‌ها پیش بیفتند. عربستانی‌ها در ۷ تقابل آخر با ایران ۶ بار به پیروزی رسیده‌اند و آخرین پیروزی یک تیم ایرانی برابر یک تیم عربستانی، برتری فولاد مقابل تیم لیگ یکی الفصیلی عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود. به این ترتیب نشان می دهد که فوتبال ما در خوابی است که برعکس آن حریف به شدت بیدار شده و با یک خانه تکانی در فوتبال کشورش به دنبال اهداف بزرگتری است.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #پرسپولیس #سپاهان #نساجی مازندران
تازه ترین خبرها