منتظر سه شنبه سرخ به یاد ماندنی در آزادی
96422
جشن صعود دراماتیک ، نه یک داستان تراژیک!
14 آذر 1402 11:14
بالاخره کار به خان آخر این رقابت معتبر آسیایی رسید و سرنوشت صعود پرسپولیس ایران به بازی مقابل دوحیل قطر که خودش شانسی برای صعود ندارد  گره خورده است و البته با اینکه شانسی ندارد اما قطعاً کادر فنی پرسپولیس و در راس آن  یحیی که همیشه هوشمندانه رفتار می‌کند کاملاً این مهم را در تیم جا می‌اندازد که اگر چه حریف حذف شده اما انگیزه‌های پنهانی دیگری دارد.

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - بالاخره کار به خان آخر این رقابت معتبر آسیایی رسید و سرنوشت صعود پرسپولیس ایران به بازی مقابل دوحیل قطر که خودش شانسی برای صعود ندارد گره خورده است و البته با اینکه شانسی ندارد اما قطعاً کادر فنی پرسپولیس و در راس آن یحیی که همیشه هوشمندانه رفتار می‌کند کاملاً این مهم را در تیم جا می‌اندازد که اگر چه حریف حذف شده اما انگیزه‌های پنهانی دیگری دارد: یکی اینکه زخم کاری دور رفت در زمین خودش که از همین پرسپولیس خورد را به همراه دارد و در فکر التیام با یک انتقام است و بعدی اینکه برای دیگر نماینده قطری کشورشان (السد) بطور غیر مستقیم می‌جنگد تا بتواند برای تیم قطری دیگر که از شانس کمی برخوردار است ولی هنوز امیدهایی دارد، مفید واقع شود و پرچم لیگ ستارگانشان (لیگ قطر) کامل پایین نیاید.

با اینهمه ، خبرهای امیدوار کننده برای پرسپولیس اینکه: اولاً مزیت بزرگی که در روز مسابقه بزرگ خود دارد آن است که سرخپوشان ایران از وضعیت سایر رقبا و شرایط امتیازی تیم‌های دوم دیگر گروه‌ها با خبر می‌شود ( تکلیف سپاهان و شارجه و غیره هم از روز قبل مشخص شده است) و خبر خوب دیگر رسیدن بازیکنان موثر و کارسازش به این دیدار است ؛ صادقی( که کسالتش برطرف شده است و برخلاف بازی قبلی سرحال‌تر می‌تواند بازی کند) ، سرلک هم بالاخره به این بازی رسیده و عمری هم در شرایط مسابقه قرار دارد

از طرف دیگر خود یحیی هم پخته عمل کرده و بدون توجه به مشکلات امروزی باشگاه تمام تمرکز و فکرش برای صعود از گروه است و علاوه بر بار فنی ، مشکلات دیگر را هم تحمل کرده و به دوش کشیده حالا می‌خواهد بار سنگین صعود را به دوش بکشد و به نتیجه برساند.

بنابراین از دروازه‌بان آماده‌ای به نام بیرو که باز هم رونالدو را ناکام گذاشت و کلین شیت کرد تا خط منسجم دفاعی که سردمدارشان همین کنعانی‌زادگان است که سابقه گلزنی به الدحیل را هم دارد و خط هافبک که مهره های آماده‌ای را به خود می‌بیند: بهترین گلزن خود در این دوره بازی‌ها یعنی صادقی و ترابی که استاد پاس گل و حتی گل زنی است و امید عالیشاه که عالی بوده، همه امیدوارکننده نشان میدهند.

اما تنها دغدغه پرسپولیسی‌ها و هوادارانش خط آتش تیم است که انتظار شعله‌ها و حرارت‌های بالاتر از این‌ها از آن می‌رود و در راس آن شهاب زاهدی است که در لیگ قهرمانان آسیا گلی را نزده و این بهترین فرصت برای اوست تا با گلزنی مقابل حریف قطری یک شروع دوباره و دلخوش کننده را داشته باشد.

نکته جالب دیگر بازی این است که پرسپولیسی‌ها خاطره خوشی از همین حریف قطری در آزادی دارند و یک بار با عبور جانانه از آنها با رهبری برانکو که دستانش خالی بود تا فینال آسیا هم پیش رفت و حالا باید دید حالا هم منتظریم تا خاطره‌ها را زنده کنند..

البته پرسپولیس با سرمربی پرافتخار ایرانی خود یعنی یحیی دو صعود مقتدرانه را تجربه کرده؛ یکی فصل ۲۰۲۰ در شرایط کرونایی با ۱۰ امتیاز صدرنشین شد و تا فینال هم پیش رفت و فصل بعد هم با ۱۵ امتیاز بالاترین امتیاز ممکن را کسب کرد و تا یک چهارم نهایی هم صعود کردند و در مجموع با همین یحیی گل محمدی هم عملکرد قابل قبولی را داشت.

از وقتی مسابقات به عنوان لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود پرسپولیس فقط دو بار در مرحله گروهی از صعود ناکام شده یک بار با در سال ۲۰۱۱ با علی دایی که فقط ۱۵ امتیاز گرفت و یک بار دیگر هم با برانکو که با بدشانسی اسیر نادآوری شدند، با ۷ امتیاز از صعود بازماند.

سهم یحیی هم که دو صعود بوده است و این بار در فکر هتریک است و بعد از دو صعود با پرسپولیس منتظر صعود سوم است و در مجموع حالا پرسپولیس برای هشتمین صعود خود در تاریخ لیگ قهرمانان خیز برداشته است .

اما میشود گفت این صعود رنگ و بوی دیگری دارد و به نقل از خود یحیی، حکم رسیدن به فینال را دارد چرا که پرسپولیس قرار است از گروه مرگ به سلامت عبور کند.

با در نظر گرفتن النصر پرستاره و البته داشتن فوق ستاره‌ای به نام رونالدو که خود حکایتی است و تیم دوحیل تا دندان مسلح از مهره ( سرآمد ستارگانشان کوتینیو) و تیم چغر و سخت‌کوش تاجیکستانی این ادعای سرمربی سرخ‌ها راجع به صعود از این گروه پر بیراه نیست.

اما در طرف مقابل میدان الدحیل قطر که به گفته سرمربی خود (گالتیه) با تمام توان بازی می‌کنند هر چند که سه ستاره مهم خود را به ایران نیاورده است (کوتینیو و ادمیلسون جونیور به دلیل آسیب دیدگی و سمدو بدلیل محرومیت اما یادمان نرود که جایگزین‌های خطرناکی دارد چون اولانگا که به النصر هم گلزنی کرد و شم گلزنی بالایی دارد معز علی و ایساک فرانسوی که هر کدامشان کمتر از آن سه ستاره نیستند نشان میدهد که پرسپولیسی‌ها قطعاً نباید در باد غیبت سه ستاره مشهور بخوابند.

نکته پایانی و قابل تامل اینکه این بازی علاوه بر موفقیت بزرگ فوتبالی در صورت صعود ، منفعت بالای مالی برای سرخپوشان دارد که اصلاً نمی‌توان به سادگی از آن گذشت بخشش جریمه ۱۰ درصدی به اضافه پاداش afc که مجموعاً چیزی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان است : یعنی برد در بازی فردا ۵۰ هزار دلار مخصوص به خود را دارد و پاداش ۶۰ هزار دلاری برای صعود که مجموعاً ۱۱۰ هزار دلار می‌شود معادل پنج و نیم میلیارد تومان.

در آخر اینکه قطعاً مهره‌های پرسپولیس به این مهم واقفند که از همه این مبالغ بالاتر پرستیژ باشگاه مردمی به عنوان موفق‌ترین تیم رقابت‌هاست که باید در حفظ و سربلندی آن کوشا باشند، تیمی که در ۶ سال گذشته دو بار به فینال رسیده و یک بار در نیمه نهایی و یک بار دیگر هم تا یک چهارم نهایی پیش رفته این بار هم باید صعود جانانه‌ای از این گروه سخت داشته باشد تا ثابت کند همچنان نماینده شایسته ایران است و جز مقتدران و بهترین‌های آسیاست.

هواداران عاشق منتظر یک جشن صعود به رنگ سرخ هستند و چشم امید دارند به ساق پای ستارگان ارتش سرخ تا آنها یک صعود دراماتیک را رقم بزنند و داستان حذف تراژیک را در نطفه خفه کنند....

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها