پرسپولیس از دروازه تا نوک حمله منسجم است
96414
محصص: به نتیجه بازی امشب بسیار خوشبین هستم
14 آذر 1402 11:02
با مرتضی محصص کارشناس مطرح فوتبال کشورمان مصاحبه ای ترتیب دادیم و از تیم ملی نوجوانان گرفته تا رقابت حساس آسیایی پرسپولیس و تیم ملی بزرگسال با وی به گفتگو نشستیم.

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - با مرتضی محصص کارشناس مطرح فوتبال کشورمان مصاحبه ای ترتیب دادیم و از تیم ملی نوجوانان گرفته تا رقابت حساس آسیایی پرسپولیس و تیم ملی بزرگسال با وی به گفتگو نشستیم ، شما را به خواندن این گفتگو دعوت می‌کنیم؛

به عنوان اولین سوال تحلیلتان از عملکرد تیم ملی نوجوانان در جام جهانی چیست و علل اصلی این موفقیت را چه عواملی میدانید؟

ببینید در چند سال گذشته ۶ بار از طرف فیفا مسئول آنالیز بازی‌ها بودم و یک بار هم در زمان آقای چمنیان برای زیر ۱۷ سال که سرمربی وقت تیم نوجوانان بود، مسئولیت داشتم بنابراین با آگاهی کامل به این موضوع صحبت می‌کنم؛ به نظرم نمایش قابل قبول داشتیم و تیم حسین عبدی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با جمیع جهات می‌شود گفت که اداره کردن این تیم‌های پایه بسیار سخت است و من تبریک صمیمانه‌ای به عبدی و کادرش می‌گویم. به نظرم برای ادامه موفقیت‌ها باید به فکر حفظ و نگهداری این کادر فنی بود اگر موفقیت بیشتری می‌خواهیم باید کادر فنی برنده مان را حفظ کنیم، ضمناً اگر کمی خوش شانس بودیم می‌توانستیم تا مراحل بالا و حتی تا پای فینال هم پیش برویم. نکته مهم اینست که به غیر از استعدادیابی و پیدا کردن بازیکنان مستعد، بر سر کار آمدن مربیان با دانش و لایق برای تیم‌های پایه عملی بسیار مهمتر و حساس‌تر است.

به سراغ بازی فوق العاده حساس پرسپولیس با دوحیل قطر برویم، شرایط این مسابقه حساس را چطور می‌بینید و اینکه چقدر شانس برد آن هم با گل‌های زیاد را داریم؟

اولاً یحیی توانایی بسیار بالایی در سازگاری با شرایط موجود دارد و قابلیت انعطاف داشته است. روزهای ناخوشایندی را بدون بازیکنان موثر خود یعنی امیری که آچار فرانسه تیم است و سلمانی و مخصوصاً پورعلی گنجی داشته است که نبودنشان تاثیرگذار است و استرس‌زا، بنابراین با این شرایط تا همین جا هم عالی بودند و یحیی با شرایط سخت قابلیت‌هایش را نشان داده که من به شخصه برای او احترام زیادی قائلم .

در مورد بازی هم که پرسیدید بسیار خوشبین هستم و برای بازی مقابل نماینده قطر می‌توانیم موفق باشیم و حتی با گل‌های زیاد پیروز میدان باشیم. پرسپولیس تیمی است که در آسیا بزرگی کرده و این توانایی را داشته که با یحیی تا فینال برسد. یادمان نرود که برنامه‌های تاکتیکی یحیی گل محمدی قابل تحسین است و برای همه لحظات برنامه دارد از دروازه تا نوک حمله تیم قدرتمندی نشان داده و این جوانگرایی های یحیی گل محمدی در کنار برنامه‌های تاکتیکی منسجمش هم قابل ستایش است. پدیده او هم که میلاد سورگی بوده است و او عالی نشان داده.... بنابراین نه تنها به پیروزی بازی فردا بلکه به صعود و حتی حضور در مراحل بالاتر تیم پرسپولیس هم خوشبین هستم.

این روزها همه از ضعف نسبی خط حمله پرسپولیس می‌گویند، نظر شما راجع به خط حمله پرسپولیس چیست؟ آیا تزریق یک مهاجم شش دانگ برای نیم فصل و تغییرات در حمله ضروری است؟

اولاً تیم پرسپولیس از دروازه تا نوک حمله منسجم است و همه در خدمت تیم هستند و مهره‌های قدرتمندی دارند اما تیم‌های هستند که پولدار هستند و تکنیکی و تیم‌هایی هم هستند که وضع مالی بسیار عالی ندارند و به اصطلاح تاکتیکی هستند و با کادر فنی خوبی که دارند و هوش و درایت بچه‌هایشان، با کمک تاکتیک تیمی به موفقیت می‌رسند تا مهاجمان آنچنانی و تکنیکی در خط حمله.

ما نباید از کسی مثل شهاب زاهدی انتظار گلزنی در هر بازی را داشته باشیم ، هرچند که بازی با دحیل می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای شهاب زاهدی و شروعی دوباره برای او باشد.

می‌گویند زمزمه‌هایی برای خرید مهاجم جدید مخصوصاً لوکادیا در نیم فصل وجود دارد. به نظر شما اگر قرار بر تزریق مهاجم به تیم است چه نوع مهاجمی برای تیم کارساز است؛ داخلی یا خارجی؟

فوتبال هر سال رو به تکامل است و کدام یک از ما فکر می‌کردیم مثلاً رونالدو به النصر بیاید بنابراین چیزی در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و احتمال تزریق هر مهاجم جدیدی هست. اما اعتقاد شخصی ام این است که اگر قرار بر تزریق مهاجم خارجی به تیم است، این مهاجم باید با فرهنگ تیمی و به ویژه با شرابط تیم بزرگ پرسپولیس و فرهنگ تیم منطبق باشد. در یک کلام اگر قرار است پرسپولیس مهاجم خارجی به ترکیبش اضافه کند بهتر است یک مهاجم خارجی با رزومه قوی باشد و کارنامه دار، وگرنه که مهاجمان داخلی بهتری نسبت به خارجی‌های گمنام داریم...

پیش بینی‌تان از ستارگان احتمالی بازی حساس پرسپولیس مقابل دحیلی ها چیست؟ رقابت امروز ، روز کدام ها میتواند باشد؟

به نظرم مهدی ترابی که بازیکن شاخصی است و با تکنیک خوبی که دارد از هر مدافعی عبور می‌کند و با کلاس بالای بازی ای که در وجودش دارد می‌تواند بازیکن شاخص فردا باشد و در کنار او به نظرم شهاب زاهدی هم می‌تواند مهره موثری برای پرسپولیس باشد.

سوال پایانی در مورد داستان لیگ قهرمانان؛ با وجود تیم های عربی که فوق ستاره باران هستند! تیم‌های ایرانی چقدر شانس موفقیت برای حضور در مراحل بالا و مخصوصاً تا فینال آسیا را دارند؟

مسلماً تیم‌هایی که بازیکنان شاخص‌تر و بزرگتر ، با مربیان با تجربه‌تر و با کارنامه موفق‌تر دارند شانس بیشتری برای موفقیت و حتی قهرمانی دارند‌. ولی به تیم‌های ایرانی مان هم امیدوار هستیم و ما نمایندگان خوبی را در این بازی‌ها داریم که من با موفقیتشان حتی تا مراحل بالاتر و فینالیست شدنشان خوشبینم.

و اما سوال پایانی مان را در مورد تیم ملی فوتبال ایران است، با شرایط فعلی و دیداری که مقابل تیم ملی ازبکستان متوقف شدیم، چقدر شانس موفقیت جام ملت‌های آسیا و رسیدن به فینال این بازی‌ها را داریم؟

همیشه وقتی تیم‌های ملی مان نتیجه میگیرند آرامش برقرار بوده اما با یک نتیجه نامطلوب دوستانه و حتی مساوی یا یک شکست موج انتقادات شروع می‌شود ...

همین ازبکستان قبلاً سابقه پیروزی مقابل ما را داشته و تیمی سختکوش است پس نباید از یک تساوی تعجب کنیم ما در مجموع مهره‌های توانایی داریم و اگر در فرم خوب و شرایط خوبمان باشیم در جام ملت‌ها می‌توانیم موفق بشویم و میشود به فکر فینالیست بودن و قهرمانی بازی‌ها باشیم

هر چند تیم‌های قدرتمند دیگری مثل ژاپن و استرالیا و کره و حتی عربستان حضور دارند اما یادمان باشد در جام ملتها قدرت مطلق نداریم و همین حضور ژاپن و کره باعث می‌شود تیم خودمان با انگیزه بیشتر و کار بیشتر ، سطحش را بالاتر ببرد . اگر در شرایط روحی و خوبی باشیم و روز خوبمان باشد ما هم جز مدعیان اصلی قهرمانی هستیم پس نباید ناامید شد..

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها