96395
انتقام سخت
13 آذر 1402 19:41
ژوائو فلیکس مقابل تیم سابقش خوش درخشید. 

روزنامه گل

از مصاحبه‌های قبل از بازی بارسلونا برابر اتلتیکو مادرید و آنچه گریزمان و سیمئونه درباره ژوائو فلیکس گفته بودند و البته واکنشی که وینگر پرتغالی بارسا به صحب‌های گریزمان نشان داده بود می‌شد حدس زد دوئل فلیکس با تیم سابق خود پرتنش و پراتفاق باشد. فلیکس از ابتدای این مسابقه روحیه و انگیزه عجیب و غریبی داشت و به‌شدت آماده به نظر می‌رسید تا جایی که هم به زیباترین شکل ممکن و در یک موقعیت دشوار با ضربه چیپ موفق به گلزنی شد هم اینکه بارها مدافعان حریف را آزار داد تا جایی که بازیکنان اتلتی مجبور به خطا و متوقف کردنش بودند که در چند مورد منجر به گرفتن اخطار برای بازیکنان حریف شد. جالب اینکه در گفت‌وگوی دو بازیکن اتلتی هم مشخص شده آن‌ها با در نظر گرفتن اینکه فلیکس می‌خواهد از تیم سابقش اخراجی بگیرد به نوبت روی او خطا می‌کردند و بالاخره موفق شدند بدون تلفات باعث مصدومیت و تعویض ستاره بارسا در این بازی شوند. فلیکس بعد از گلزني مقابل اتلتی شادی منحصر بفردی داشت و انگار می‌خواست پیامی را به سیمئونه و اتلتی مخابره کند و بگوید او که در این تیم یک مهره تضعیف شده و به نوعی رانده شده از کانون توجه سرمربی بود حالا ستاره‌ای است که می‌تواند در یک بازی بزرگ نقش آفرینی کند. ستاره پرتغالی بارسا بعد از بازی به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد و تا زمانی که در زمین بود اتلتی جسارت حمله به دروازه بارسا را پیدا نکرد چرا که فلیکس تهدیدی دائمی مقابل دروازه حریف بود. او بعد از بازی به جشن انفرادی و شادی گل خاصش اشاره کرد و گفت این یک حرکت خودجوش بوده تا احساسش را نشان دهد و البته گل خود را تقدیم خانواده‌اش کرده است. بازیکنان اتلتی و سیمئونه واکنشی به این شادی گل نداشتند اما ژاوی از حرکت ژوائو به نوعی دفاع کرد و این اتفاق را یک حرکت طبیعی دانست و گفت او می‌خواسته احساساتش را بروز بدهد. بازیکنان بارسا مثل آرائوخو و پدری نیز از فلیکس حمایت کردند و با اشاره به این‌که او در بارسا و خوشحال و راضی است خواستار ماندن این ستاره حالا احیا شده در تیم‌شان شدند. فلیکس همچنین اعلام کرد با تمام بازیکنان اتلتی رابطه خوب و دوستانه‌ای دارد اما با سیمئونه حرف نزده تا مشخص شود فضای بین آن‌ها کاملا ابری است و این درخشش و آن شادی گل برای سرمربی سابقش یک پیام زجرآور داشته تا جایی که ال چولو بعد از بازی به خبرنگاران گفت اصلا دوست ندارد درباره فلیکس صحبت کند.

مرد بازنده

در طرف دیگر میدان مربی ای قرار داشت که برای حضور در کورس قهرمانی و اثبات توانایی هایش نیاز به برد داشت اما دیگو سیمئونه یک‌بار دیگر در زمین بارسلونا از کسب پیروزی بازماند. مربی‌ای که از دسامبر 2011 روی نیمکت اتلتیکو حضور دارد و هرگز نتوانسته در دیداری به میزبانی بارسا برنده شود. نه در نوکمپ و نه حالا در مونتجوئیک. اتلتیکو با سیمئونه مثل 17 مصاف قبلی‌اش در خانه بارسا این بار هم از کسب امتیازات کامل باز ماند. معمولا شکست پشت شکست نصیب تیم سیمئونه شده و بهترین خاطره او در زمین بارسا تساوی یک بر یک هفته پایانی فصل 14-2013 برمی‌گردد که با گل دیگو گودین اتلتیکو قهرمان لالیگا شد. اما یکشنبه شب برای سیمئونه به تلخی تمام سپری شد. تیمش با یک گل باخت و زننده گل نیز ژوائو فلیکس بود؛ گران‌ترین بازیکن تاریخ اتلتیکو که زیر دست سیمئونه استعدادش هدر رفت و در نهایت تصمیم گرفت این فصل قرضی به بارسا برود. این بازی دیشب بهترین فرصت ممکن برای اثبات توانایی‌ها به سیمئونه بود و ژوائو نیز قدرش را به خوبی دانست. ژوائو بارها با خطای بازیکنان اتلتیکو نقش بر زمین شد و عامل اصلی اخطار گرفتن هم تیمی‌هایش سابق بود. حتی چیزی نمانده بود سزار آسپلیکوئتا به‌خاطر خطاهای متوالی روی فلیکس اخراج شود. در یک صحنه سیمئونه پس از خطای آسپلیکوئتا روی ژوائو با دست به داور اشاره کرد که او شیرجه زده و تمارض کرده است. او یک‌بار دیگر نیز معتقد بود ژوائو بی‌جهت خودش را به زمین می‌زند.سیمئونه که طاقت شکست تیمش با گل ژوائو را نداشت، در نشست خبری پس از بازی نیز سعی کرد اهمیت کار ستاره پرتغالی را کم کند. او گفت از ژوائو حرف نمی‌زند و اصرار داشت که تیمش با وجود شکست، نمایشی سزاوارانه داشت. ال چولو در نشست خبری قبل از بازی نیز گفته بود ژوائو بازیکن بزرگی نیست چون ثبات لازم در بازی‌های او دیده نمی‌شود. اظهارنظری که قطعا انگیزه‌های ژوائو را بیشتر کرد. تمام این ها نشان از بی بازگشت بودن حضور قرضی فلیکس در بارسا است.

در مسیر پیشرفت

فلیکس در دو بازی مقابل پورتو و اتلتی دو گل مهم برای بارسا به ثمر رساند. او شروع خوبی در بارسا داشت اما چند هفته افت کرد و حالا دوباره اوج گرفته و یک بازیکن تاثیرگذار برای ژاوی است. همین درخشش و احساس رضایت از حضور در تیمی که از کودکی عاشقش بوده باعث شد تا فلیکس در مصاحبه بعد از بازی با اتلتی برای اولین‌بار صراحتا از مسئولان باشگاه بارسلونا بخواهد او را به‌صورت دائمی به خدمت بگیرند. ژاوی هم با ابراز رضایت کامل از شرایط فنی فلیکس و البته ذکر این نکته مهم که او در رختکن هم بازیکنی آرام و بی‌حاشیه است برای جذب او چراغ سبز نشان داد اما تصمیم را به عهده مدیر ورزشی باشگاه سپرد. جایی که مناسبات مالی و شرایط باشگاه در تابستان پیش‌رو می‌تواند برای این انتقال مهم تاثیر گذار باشد هر چند با شرایطی که پیش آمده حتی در صورت منتفی شدن حضور او در بارسلونا بازگشت او به اتلتی بعید خواهد بود.

#بارسلونا
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها