نگاهی متفاوت به جدالی پرماجرا از رقابت دور برگشت سپاهان با الاتحاد
96361
جدال عجیبی که هیچگاه دور رفت نداشت!
13 آذر 1402 10:01
سپاهان در آستانه یک رقابت حساس از دور برگشت بازی‌ها قهرمانان آسیاست. جدالی تا حدودی جنجالی و خاص؛ از دلایل این ادعا می‌توان به برگزار نشدن دور رفت بازی‌ها اشاره کرد که با حواشی عجیبی مواجه شد و نهایتاً هم این بازیکنان سپاهان بودند که با وجود آمادگی مقابل حریف عربی در خانه خود دستشان از میزبانی بازی و کسب سه امتیاز احتمالی  این رقابت کوتاه ماند.

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - سپاهان در آستانه یک رقابت حساس از دور برگشت بازی‌ها قهرمانان آسیاست. جدالی تا حدودی جنجالی و خاص؛ از دلایل این ادعا می‌توان به برگزار نشدن دور رفت بازی‌ها اشاره کرد که با حواشی عجیبی مواجه شد و نهایتاً هم این بازیکنان سپاهان بودند که با وجود آمادگی مقابل حریف عربی در خانه خود دستشان از میزبانی بازی و کسب سه امتیاز احتمالی این رقابت کوتاه ماند و البته همین انگیزه مضاعفی برای طلایی پوشان است که در دور برگشت و در خاک عربستان جبران مافاتی تحمیل شده را بکنند، از آنجور ناکامی ها که خودشان در دور رفت باعث و بانی آن نبودند! اما نکات جالب توجه و البته کمتر شنیده شده در این متن درباره این دیدار خاص وجود دارد که شما را از خواندن آن بی‌نصیب نمی‌گذاریم ...

سپاهان ایران در دیدار برگشتی که خاص هم هست، با لباسی غیرمتعارف و (مطابق با بازی پیش روی خود)، خاص سفید رنگش مقابل میزبان زرد پوشش ظاهر میشود.تنها نماینده ایرانی که اتحادی‌ها را در خانه خودشان برده همین سپاهان است که با این رزومه امیدوار است خاطره آن دیدار را زنده کند.حال باید دید در جدال پیش رو می‌توانند خاطره برد سال ۲۰۰۸ در بازی چهارم گروهی را تکرار کنند، البته هرچه برد در خانه حریف برایشان شیرین بود اما با بدشانسی‌های که آن سال آوردند نهایتاً کامشان به دلیل عدم صعود از مرحله گروهی در همان رقابت‌ها تلخ شد. جالب اینکه در همان سال‌ها مربی وقت اتحاد عربستان، یک چهره آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی بود؛ سکاندار سابق پرسپولیس تهران یعنی گابریل کالدرون آرژانتینی که در دور رفت با نتیجه دو بر یک مغلوب سپاهان در اصفهان شد (با گل‌های عقیلی و سید صالحی) و در دور برگشت هم در زمین خود مقابل همین سپاهان مغلوب شد.

الاتحادی‌ها ۲۳ بار با نمایندگان ایرانی پیکار کردند که ۱۱ برد، ۴ تساوی و ۸ شکست سهم شان است؛ سه بار از این هشت شکستی که تجربه کردند را همین سپاهانی‌ها به آنها تحمیل کرده. (پرسپولیس دو بار آنها را برده و ذوب آهن و تراکتور و استقلال هر کدام یک برد داشتند.)

به مانند دیدار رفت برگزار نشده دو تیم ! که کریم بنزما به اصفهان سفر نکرد و به دلیل مصدومیت غایب بود در دیدار برگشت هم باز به دلیل مصدومیت (غیبت ۱۰ روزه دارد) از غایبان بزرگ این دیدار است و انگار هیچ وقت قرار نیست مقابل نماینده ای از ایران کریم بنزما را ببینیم!

هرچه این دیدار برای سپاهان ایران حائز اهمیت است اما برای حریف عربی اش حساسیتی در بر ندارد، چرا که آنها صعودشان را قطعی کرده‌اند و از همین حالا به رقابت هفته آینده در دیدار افتتاحیه مقابل اوکلند سیتی (قهرمان اقیانوسیه) می‌اندیشد و قطعاً از الان اولویت اصلی آنها همان دیدار است.

آن سوی میدان سپاهان در صورت پیروزی در خاک عربستان به عنوان صدرنشین می‌تواند جشن صعود از گروه را بگیرد.

برخلاف پرسپولیس ایران که با مشکلات عجیبی در راه رسیدن به ریاض مواجه شد و با تاخیر به این کشور سفر کرد اما کاروان سپاهان بدون مشکل و مانعی به عربستان رسید و جالب اینکه با وجود حواشی عجیبی که در دور رفت ایجاد شد اما سپاهانی ها در جده با استقبال گرمی از سوی سران التحادی‌ مواجه شد.

آل کثیر هم آماده بازی شده است و میتواند در جو سنگین استادیوم الاتحاد روزهای نه چندان موفقش در سپاهان را با گلزنی در این دیدار ویژه، تا حدی جبران کند.

سپاهان با دو تغییر اجباری و ناخواسته مواجه شده است: هادی محمدی و حسین نژاد در این دیدار حساس محرومند و به همین دلیل شنیده می‌شود دستیار سابق مورینیو یعنی مورایس قرار است انقلابی را در ترکیب اصلی به پا کند و محمد کریمی را به جای رامین رضاییان در دفاع راست بگذارد و رامین را در پست وینگر راست قرار دهد، باید دید چقدر این تغییر موثر واقع می‌شود.

اما در طرف مقابل به غیر از کریم بنزما ، آنگولو کانته و رومارینیو از مصدومان بزرگ شاگردان گایاردو به شمار می‌روند

ناگفته نماند نباید چندان به غیبت کانته توجه جدی داشت و اگر در روز مسابقه در درون زمین آنها را دیدید تعجب نکنید چرا که همان تاکتیکی که اعراب برای رونالدو و احتمال غیبتش در دور برگشت مقابل پرسپولیس پیاده کردند این بار مقابل سپاهان احتمالاً اعمال خواهند کرد!

با همه این تفاسیر، میتوان گفت مورایس و سربازانش از الان به دو موضوع کلیدی توجه ویژه باید داشته باشند؛ اول اینکه با وجود جو سنگین استادیوم حریف ، می‌توانند نهایت بهره را از این جدال نفسگیر ببرند چرا که تلافی کردن داستان دور رفت آنهم در زمین حریف خود، انگیزه های مضاعف ایجاد میکند و دلیل دوم هم همان کم انگیزگی بازیکنان حریف ( به خاطر صعود قطعی شان) است که میشود ضربه نهایی را وارد کرد و نهایت استفاده را از این شرایط مطلوب برد.

#پیج رسمی روزنامه گل #سپاهان #الاتحاد عربستان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها