پرسپولیس خودش باشد با پیروزی پرگل می‌تواند صعود کند
96359
درخشان: به جای باهویی به جوانان میدان دهید!
13 آذر 1402 09:39
آرش جعفری - سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد این تیم می تواند با شکست الدحیل به مرحله بعد صعود کند اما اگر تمرکز لازم راداشته باشد و به دور از احساسات منطقی بازی کند.

روزنامه گل

آرش جعفری - سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد این تیم می تواند با شکست الدحیل به مرحله بعد صعود کند اما اگر تمرکز لازم راداشته باشد و به دور از احساسات منطقی بازی کند. حمید درخشان که خودش در لیگ قهرمانان آسیا سابقه هدایت پرسپولیس مقابل این تیم را دارد در خصوص بازی حساس پرسپولیس و الدحیل گفت: پرسپولیس با اینکه در خانه میزبان است اما بازی سختی رادر پیش دارد. الدحیل در دور برگشت سرمربی خود را عوض کرده است و از سوی دیگر بعد از برگزاری 5 بازی تیم ها شناخت خوبی هم از هم دارند برای همین الدحیل به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده است. اما از این موضوع هم نگذریم که در تهران بازی کردن برای هر تیمی سخت است. بازی مقابل بیش از 70 الی 80 هزار تماشاچی به لحاظ روحی روانی برای هر تیم خصوصا تیم های عربی که تماشاگر زیادی ندارند خیلی سخت خواهد بود و این یک پوئن مثبت برای پرسپولیس است تا با استفاده از آن برنده شود.

درخشان در ادامه با توجه به وضعیت گروه های حاضر در منطقه غرب آسیا در خصوص شرایط صعود پرسپولیس گفت: پرسپولیس برای صعود از گروه خودش به عنوان بهترین تیم دوم فقط یک راه دارد و آن هم برنده شدن است، آن هم با تعداد گل بالا چون بهترین تیم دوم به دور بعد می رود. برای همین این بازی بسیار حائز اهمیت است البته باید این را هم بگویم که پرسپولیس نباید به سایر نتایج و بازی ها نگاه ویا فکر کند . شاگردان یحیی باد درزمین فقط و فقط به بازی خودشان و بردن با تعداد گل بالا فکر کنند.شما اگر یادتان باشد یک سال درلیگ قهرمانان آسیادر تهران باید با اختلاف 3 گل برنده می شدیم اما ما مقابل حریف ازبک 5 گل زدیم و صعود کردیم. بنابراین در این بازی هم می توانیم یک نتیجه خوب را رقم بزنیم.

در خشان در ادامه درخصوص راه پیروز شدن مقابل الدحیل گفت: پرسپولیس باید با آرامش ذهنی بالا بازی کند. آنچه را که در وجود دارن در زمین پیاده کنند تا یک نتیجه خوب به دست بیاورند. ما نباید احساسی بازی کنیم بلکه باید منطقی بازی کنیم. تیمی که با برنامه و منطقی باشد به گل هم می رسد. برای همین من عقیده دارم بازیکنان پرسپولیس این توانایی رادارند که منطقی بازی کنند و نتیجه خوب هم بگیرند تا هواداران و ما خوشحال شویم.

درخشان با توضیح بیشتر در این خصوص گفت: پرسپولیس می توانست در عربستان مقابل النصر برنده باش اما نشد ما در قطر مقابل همین تیم در دور رفت برنده شدیم پس بازهم می توانیم در تهران هم برنده شویم. احساسات را کنار بگذاریم و فقط به برد فکرکنیم

درخشان در ادامه در مورد مشکل گلزنی پرسپولیس و اینکه همین مشکل باعث شده تا تیم نتیجه لازم را بگیرد گفت:از اول فصل به عنوان یک کارشناس ، یک پیشکسوت و حتی یک دلسوز تیم بارها نه تنها بلکه خیلی ها گفتند تیم یک مهاجم شش دانگ لازم دارد که بتواند با حضور در باکس با گلزنی به پرسپولیس کمک کنهد اما متاسفانه تا کنون به هر شکلی که بوده این اتفاق نیفتاده و پرسپولیس مهاجم خوب ندارد. دلیل این موضوع را نمی دانم و متاسفانه این موضوع تا کنون نقطه مبهم و کلیدی خط حمله پرسپولیس است که به تیم خیلی ضربه زده است. شما نگاه کنید اگر پرسپولیس جلوی النصر ویا حتی در لیگ مهاجم گلزن داشت خیلی از بازی ها را بدون مشکل برنده بود. اما تا به الان این اشکال برطرف نشده و حتی جابه جایی هایی هم که کادر فنی در بیشتر بازی ها داشته و هافبک به خط حمله اضافه کردند یا شهاب را نیمکت نشین کردند و باهویی بازی کرد ویا برعکس تا الان جواب نداده است.

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص عملکرد باهویی در پرسولیس گفت: من تا کنون از نبیل باهویی چیزی ندیدم . این بازیکن مهاجم طراز اول نیست. بازیکن خارجی که به ایران می آید باید 20 کلاس بالاتر از بازیکن داخلی باشد. ما در ایران بازیکنان و مهاجمان جوان خیلی خوبی داریم که از نبیل باهویی بهتر هستند. برای همین به عقیده من کادر فنی باید از جوانان بیشتر استفاده کن و به آن ها میدان دهد. برای پرسپولیس خیلی بد است که حتی از بازیکنان جوان خودش استفاده نمی کند.

پرسپولیس اگر می خواهد موفق باشد باید در نیم فصل دوم حتما مهاجم بخرد. شما مطمن باشید در نیم فصل دوم کار سخت تر می شود و با این مهاجمان به مشکل می خوریم. تیم تلاش می کند که در هر بازی به برتری برسد و برای این برتری مهاجم می خواهد و امیدوارم هرچه زود تر مهاجم خوب بخرند.

درخشان اشاره ای هم به اختلاف درون تیمی خصوصا درویش و یحیی گل محمدی دارد و در این خصوص می گوید: اختلافات درون باشگاه خصوصا بین مدیر و مربی ضربه بدی به تیم می زند. متاسفانه تاثیر خیلی بدی بر روی روند تیم دارد برای همین باید این حواشی را کنار بگذارند، چون 50 درصد ذهن شما را درگیر می کند و دیگر نمی توانید کیفیت خوبی ارائه کنید . شما نگاه کنید از بازی با ملوان تا به الان ما افت کرده ایم و بیشتر این افت ببه خاطر اختلافات درونی و عدم تمرکز لازم در زمان بازی است. بنابراین نباید این مشکلات باشد و متقابلا باید تمرکز کادر فنی و بازیکنان بر روی بازی باشد در بازی با فردا هم مقابل الدحیل باید همینطور باشد چون اگر تمرکز لازم را نداشته باشیم برنده نمی شویم. امیدوارم مقابل الدحیل مشکلات به حداقل رسیده باشد و تیم با دست پر میدان راترک کند .

#پیج رسمی روزنامه گل #نبیل باهویی #آرش جعفری #پرسپولیس #حمید درخشان #یحیی گل محمدی
تازه ترین خبرها