96213
حلالی: پرسپولیس عبدی و آل‌کثیر را راحت از دست داد/ باهویی حتی نمی‌تواند به خودش کمک کند چه برسد به پرسپولیس
08 آذر 1402 16:55
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس مهاجمانی را از دست داد که از فوروادهای جذب شده، بهتر بودند.

روزنامه گل

اسماعیل حلالی ، درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل النصر عربستان اظهار داشت: پرسپولیس از قبل شرایطی داشت و اتفاقاتی هم در بازی افتاد، اما بازیکنان مقابل النصر عملکرد قابل قبولی داشتند. روی کاغذ گرفتن این مساوی خوب بود و اگر در بازی آخر هم برابر الدحیل به پیروزی برسد، به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهد کرد.

وی افزود: پرسپولیس مقابل النصر با تمرکز بازی کرد. زمانی که بازیکن النصر اخراج شد، پرسپولیس نقشه موفقی نداشت تا از یک یار کمتر حریف به بهترین شکل استفاده کند. باید النصر را از جلو پرس می‌کرد و راحت به نتیجه مدنظر برسد، اما کادر فنی پرسپولیس زیاد ریسک نکرد.

*پرسپولیس با النصر قابل قیاس نیست

کارشناس فوتبال در مورد اینکه پرسپولیس تیمی یک دست شده است، عنوان کرد: النصر ستاره‌های زیادی دارد و از نظر سطح نفرات با پرسپولیس قابل قیاس نیست. شاید پرسپولیس ستاره‌های چشم‌نوازی نداشته باشد، اما در سال‌های اخیر به تیمی کامل و یکدست تبدیل شده است. چون به صورت تیمی بازی می‌کند، زور بعضی از تیم‌ها به پرسپولیس نمی‌رسد. اگر این تیم حواشی را کنار بگذارد و تمرکز داشته باشد، هیچ تیمی نمی‌تواند آسیبی و اذیتی به آن برساند.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه پرسپولیس با کمبود مهاجم مواجه است، یادآور شد: از ابتدای فصل یحیی گل‌محمدی تاکید داشت که مهاجم نیاز دارد، چون تیم فوروارد ششدانگ نداشت. به نظرم پرسپولیس مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر را راحت از دست داد که کیفیت‌شان از این مهاجمان جذب شده، خیلی بهتر بود. اگر بازیکن باکیفیتی را از دست بدهید، باید برای گرفتن بازیکن خوب دیگری مبالغ سنگینی پرداخت کنید.

*فوتبال ایران زیاد به بحث پایه اهمیت نمی‌دهد

وی ادامه داد: پرسپولیس بدهی‌های سرسام‌آوری دارد و هر روز شرایط سختی را سپری می‌کند، پس به خاطر همین نمی‌تواند مهاجم خوب خارجی چند میلیون دلاری جذب کند. در نتیجه مجبور است فوروارد‌های ۴۰۰-۵۰۰ هزار دلاری بگیرد که می‌شود نبیل باهویی. این بازیکن حتی نمی‌تواند به خودش کمک کند چه برسد به تیم.

حلالی با اشاره به اینکه باید به آکادمی باشگاه‌ها بیشتر اهمیت داده شود، تصریح کرد: اگر پرسپولیس پول کافی ندارد باید فوتبالیست‌هایی بیاورد که سن کمی داشته باشند و سرمربی بازیکن‌ساز باید از توانایی این بازیکنان به نحو احسن بهره ببرد تا به تیم کمک کند. الان وقت آوردن بازیکنان زیر ۱۷ سال به باشگاهاست تا چند سال در تیم‌های پایه بازی کنند و زیر نظر سرمربی نکات و موارد بیشتری را یاد بگیرند و تجربه‌اندوزی کنند تا سپس به تیم بزرگسالان اضافه بشوند. فوتبال ایران زیاد به بحث پایه اهمیت نمی‌دهد.

*چرا باید غذا نداشتن بازیکنان به بیرون از باشگاه درز پیدا کند؟

کارشناس فوتبال درباره اختلافات بین گل‌محمدی و درویش گفت: اختلافات آنقدر بزرگ نبود، اما برخی‌ها به آن دامن زدند تا به بازیکنان هم سرایت کرد. همه منتظر هستند تا پرسپولیس مشکل کوچکی داشته باشد تا آن را بزرگ کنند و به تیم صدمه بزنند. قطعاً اختلافات سرمربی و مدیریت باشگاه روی عملکرد تیم تأثیر منفی دارد، اما باید با یکدیگر صحبت کنند و نباید مسائل مطرح شده بین این دو نفر به بیرون از باشگاه درز پیدا کند. نهایتاً پس از برطرف کردن مشکلات، باعث شود تا تیم شرایط خوبش را داشته باشد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از درز خبر نداشتن غذا برای بازیکنان به بیرون از باشگاه، ادامه داد: مدت‌هاست که غذای تیم فوتبال پرسپولیس از بیرون از باشگاه تهیه می‌شود. امکان دارد به هر دلیلی، یک روز غذا تهیه نشده باشد. چرا باید غذا نداشتن بازیکنان به بیرون از باشگاه درز پیدا کند؟ چرا بازیکنان اجازه دادند این خبر نشر پیدا کند؟ آیا در یک خانواده هر روز در خانه‌شان غذا وجود دارد؟ امکان دارد به خاطر بروز اتفاقی، یک روز غذا آماده نشده باشد! آیا اعضای خانواده، نداشتن غذا در خانه‌شان را به بیرون از خانه جار می‌زنند؟ من توقع داشتم این بازیکنانی که پول‌های زیادی می‌گیرند، اگر باشگاه یک روز غذا نفرستاد، از جیب مبارک‌شان و بدون اینکه کسی بفهمد، غذا تهیه می‌کردند و بزرگی خودشان را به باشگاه نشان می‌دادند و مشکلات را در بوق و کرنا نمی‌کردند. پرسپولیس هم اکنون با این مشکلات دست به گریبان است و اگر دوست داریم باشگاه‌مان موفق شود باید باشگاه را به همراه مشکلاتش دوست داشته باشیم. نه اینکه تا اتفاقی افتاد سعی کنیم آن را بزرگ جلوه بدهیم.

*پرسپولیس مشکلات فنی دارد

حلالی در مورد مشکلات فنی پرسپولیس خاطرنشان کرد: با اینکه پرسپولیس عملکرد خوبی دارد، اما یک سری مشکلات فنی در تیم وجود دارد. انتقال توپ از دفاع به خط جلو به سختی انجام می‌شود. کوتاه، کوتاه و با یک پلن و نقشه بازی می‌کند. پاس‌های در عرض و رو به عقب خیلی زیاد است. در برخی از بازی‌ها بازیکنان بلد نیستند توپ را با ارسال به سمت دیگر زمین انتقال بدهند و بازی مستقیم ندارد. در نتیجه سرمربیان حریف با آنالیز، نقاط قوت تیم فوتبال پرسپولیس را شناسایی می‌کنند و با آن مقابله خواهند کرد. تیم‌مان باید با رفع این مشکلات روز به روز بهتر بازی کند.

#پیشکسوت پرسپولیس #پرسپولیس #اسماعیل حلالی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها