تکرار تاریخ یک دهه پیش برای پرسپولیس
96191
گل محمدی خاطرات شهریار را تکرار کرد!
08 آذر 1402 09:44
سرخ‌پوشان که فصل گذشته در لیگ برتر و جام حذفی توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و براساس قوانین سازمان لیگ، عنوان قهرمانی سوپرجام هم به آن‌ها رسید تا فصل 02-1401 را با فتح 3 جام از 3 جام ممکن به پایان برسانند، روزگار پرنوسانی را در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی پشت سر می‌گذارند.

روزنامه گل

سرخ‌پوشان که فصل گذشته در لیگ برتر و جام حذفی توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و براساس قوانین سازمان لیگ، عنوان قهرمانی سوپرجام هم به آن‌ها رسید تا فصل 02-1401 را با فتح 3 جام از 3 جام ممکن به پایان برسانند، روزگار پرنوسانی را در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی پشت سر می‌گذارند. آن‌ها در لیگ برتر از کورس مدعیان فاصله گرفته‌اند و با انجام یک بازی کمتر نسبت به استقلالِ صدرنشین، در فاصله 6 امتیازی این تیم در رتبه ششم جدول هستند و در لیگ قهرمانان آسیا هم کارشان برای صعود از مرحله گروهی به روز پایانی کشیده است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در این فصل نسبت به مسائل مالی و مشکلات مدیریتی تیم‌شان بارها اعتراض داشته‌اند و به نظر می‌رسد که این اعتراضات و ناآرام بودن جو رختکن سرخ‌پوشان روی عملکرد فنی این تیم هم موثر بوده است؛ به‌طوری‌که در هفته‌های گذشته سرخ‌پوشان از شرایط آرمانی خود فاصله گرفته و نتوانسته برابر رقبای‌شان امتیازات لازم را کسب کنند و آنچه در کارنامه پرسپولیسی‌ها نمایان است، اینکه بیش از یک ماه از آخرین پیروزی‌شان می‌گذرد!

نبردن، اتفاقی که پرسپولیسی‌ها به آن عادت ندارند!

پرسپولیسی‌ها در آخرین‌بار در یک دوئل رسمی توانستند روز دوم آبان‌ماه در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، با 2 گل مقابل استقلال تاجیکستان به پیروزی برسند و بعد از آن، خبری از کسب برد در اردوی سرخ‌ها نبوده است؛ به‌طوری‌که شاگردان یحیی گل‌محمدی مقابل ملوان بندرانزلی و صنعت‌نفت در لیگ برتر و استقلال تاجیکستان در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا متوقف شدند و برابر سپاهان شکستی یک‌گله را در لیگ بیست‌وسوم پذیرفتند. سریال ناکامی‌های پرسپولیس در مسیر رسیدن به پیروزی مقابل النصرِ 10 نفره ادامه پیدا کرد و در ریاض به تساوی بدون گل رضایت دادند تا برای پنجمین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی باشند.

سرخ‌ها در سالیان گذشته همواره در کورس مدعیان بوده‌اند و در طول 7 فصل اخیر، 6 بار توانسته‌اند در لیگ برتر عنوان قهرمانی را کسب کنند و برای هواداران آن‌ها، ناکامی در کسب پیروزی در 5 برد پیاپی دور از انتظار است. نگاهی به کارنامه پرسپولیسی‌ها در سالیان گذشته نشان می‌دهد که در طول 9 سال گذشته هیچ‌گاه پرسپولیس در 5 بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی نبوده و آخرین‌بار این شرایط برای سرخ‌ها نزدیک به 10 سال قبل رخ داده و حالا بعد از نزدیک به یک دهه، مجدداً این ناکامی را شاگردان یحیی گل‌محمدی تکرار کردند.

شاگردان یحیی خاطرات تلخِ تیم دایی را تکرار کردند!

پرسپولیس حدود 9 سال و 10 ماه پیش و در فصل 93-1392 با هدایت علی دایی بعد از آنکه در هفته بیستم موفق به کسب پیروزی برابر ملوان بندرانزلی شد، به تساوی بدون گل مقابل نفت تهران رضایت داد و بعد از آن، سرخ‌پوشان در اهواز برابر فولاد با نتیجه 2 بر یک مغلوب شدند. آن‌ها در دربی استان تهران مقابل استقلال با تساوی بدون گل متوقف شدند و بعد از آن‌هم با یک گل در تبریز در جدال با گسترش‌فولاد شکست خوردند. شاگردان علی دایی بعد از این شکست، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با نتیجه 4 بر یک در جدال با فولاد خوزستان بازنده شدند تا در 5 بازی پیاپی، 3 شکست و 2 تساوی در کارنامه سرخ‌پوشان به‌ثبت برسد و بعد از این 5 مسابقه پیاپی ناکامی در کسب پیروزی، سرخ‌ها توانستند سپاهان را در ورزشگاه آزادی با 2 گل شکست بدهند و طلسم‌شکنی کردند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی از حیث نتیجه‌گیری در 5 دیدار اخیر نسبت به پرسپولیسِ لیگ سیزدهم عملکرد بهتری داشته‌اند و تنها یک‌بار در طول 5 مسابقه قبلی شکست خورده‌اند و 4 تساوی در کارنامه‌شان به چشم می‌آید اما باید دید در دیدار بعدی که مقابل الدحیل قطر در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است، آیا سرخ‌پوشان موفق به طلسم‌شکنی می‌شوند و سناریو لیگِ سیزدهم تکرار خواهد شد یا سریال نبردن‌های پرسپولیس تمدید می‌شود و روزهای بحرانی‌تر در انتظار شاگردان یحیی گل‌محمدی است.

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس #یحیی گل محمدی #علی دایی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها