در پایان یک سوم ابتدایی مسیر لیگ یک
96150
مدعیان صعود راه خود را ازسایر تیم ها جدا کردند
07 آذر 1402 10:19
آرش جعفری - لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران بیش از یک سوم از مسیر خود در فصل جدید را طی کرده است وباید گفت تقریبا چهره تیم های مدعی برای صعود به لیگ برتر شناخته شده اند.

روزنامه گل

آرش جعفری - لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران بیش از یک سوم از مسیر خود در فصل جدید را طی کرده است وباید گفت تقریبا چهره تیم های مدعی برای صعود به لیگ برتر شناخته شده اند.

13 هفته از لیگ دسته یک گذشته است و در پایان هفته سیزدهم تیم چادرملو با توجه به توقف سایر مدعیان دوباره به صدر برگشت تا کماکان این تیم از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر باشد. اما چادرملو تنها تیم مدعی برای صعود به لیگ برتر نیست چرا که 5 تیم دیگر شانه به شانه این تیم در بالای جدول حرکت می کنند و هر لحظه مترصد این هستند تا جای این تیم را در صدر جدول بگیرند کمااینکه از میان این 6 تیم 4 تیم صدرنشینی را در طول این 13 هفته گذشته تجربه کرده اند.

فجر سپاسی، خیبر خرم آباد، نفت مسجد سلیمان ، سایپا و نفت و گاز گچساران 5 تیمی هستند که به ترتیب رده دوم تا ششم را به خود اختصاص داده اند و نیز همراه چادرملو اردکان از ابتدای فصل همیشه در بالای جدول بودند و هدفشان صعود به لیگ برتر است و فاصله تیم ششم که نفت و گاز گچساران باشد با منطقه صعود فقط 5 امتیاز است که در دوبازی قابل جبران است.

3تیم از 6 تیم مدعی بالای جدول ، سابقه حضور در لیگ برتر را دارند. فجر سپاسی، نفت مسجد سلیمان و سایپا 3 تیم هستند که در لیگ برتر حضور داشتند و می خواهند که دوباره به سطح اول فوتبال ایران برگردند اما برای برگشت نبرد سختی با تیم های چادرملو، خیبرخرم آباد و نقت و گاز گچساران دارند.

از جمع مدعیان که بگذریم 6 تیم هم در میانه جدول باهم رقابت دارند که آن ها شانه به شانه هم حرکت می کنند. البته این 6 تیم هم دوست دارند که به لیگ برتر برسند اما نتایج سینوسی وار این تیم ها باعث شده که در میانه جدول قرا بگیرند. این 6 تیم طی 13 هفته گذشته هرگز ثبات نداشتند و همین علت اصلی درجا زدن این تیم ها در میانه جدول است. هرچند که دراین میان تیم هایی مثل پارس جنوبی و شهر راز شیراز شروع خوبی داشتند امادر ادامه، عدم ثبات در نتیجه گیری باعث شد که از صدر جدول دور شوند.

شهرراز شیراز، مس کرمان، استقلال ملاثانی، مس سونگون ،شهرداری آستارا و پارس جنوبی 6 تیم هستند که رتبه هفتم تا دوازدهم را به خود اختصاص داده اند.

همانطور که گفتیم عدم ثبات در نتیجه گیری باعث شده که این تیم ها در میانه جدول قرار بگیرند. به طور مثل دو تیم مس سونگون و پارس جنوبی تا هفته چهارم به هیچ تیمی نباخته بودند و حتی مس سونگون با 12 امتیاز یعنی کل امتیاز ممکنه از 4 هفته ابتدایی، در صدر جدول قرارداشت اما به یک باره این تیم افت کرد. همینطور پارس جنوبی اما در مقابل چنین تیم هایی که مفق بودند و بعد افت کردند، تیمی هم مثل کرمان که شروع بدی داشت با تغییراتی در کادرفنی خود رفته رفته با کسب نتایج خوب از ته جدول جدا شد و حالا در رتبه هشتم قراردارد. 3تیم دیگر یعنی استقلال ملاثانی ، شهر راز شیراز و شهرداری آستارا نه در میان بالا جدولی هاقرار داشتند ونه در جمع میان پایین جدولی ها بودند چرا که از همان ابتدا میانه جدول را برگزیدند. البته همانطور که گفتیم بدشان نمی آید شانس خود را برای صعود امتحان کنند اما زور لازم و ثبات را برای رسیدن به بالای جدول ندارند مگر اینکه در دوسوم باقیمانده لیگ نوع و شیوه بازی خود را عوض کنند.

اما در قسمت سوم و پایین جدول که 6 تیم باقی مانده لیگ قراردارند رقابت برای بقا بسیار گرم و حساس دنبال می شود. مس شهر بابک، آریو اسلامشهر، خوشه طلایی ساوه، داماش گیلان، دریای بابل و خلیج فارس ماهشهر 6 تیمی هستند که به ترتیب رتبه سیزدهم تا هجدهم را به خود اختصاص داده اند. در این میان 3 تیم داماش گیلان، دریای بابل و خیلج فارس ماهشهر که قعر نشین لیگ است در منطقه سقوط قرار دارند و 3 تیم بالاسری آن ها هم خطر سقوط تهدیدشان می کند برای همین سخت در رقابت هستند که به لیگ دسته دوم سقوط نکند. این 6 تیم هم در دو سوم باقی مانده لیگ فرصت دارند با تغییر شیوه بازی های خود به بقا امیدوار شوند.

#پیج رسمی روزنامه گل #لیگ بیست و یکم #چادرملو اردکان #فوتبال ایران
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها