از بزرگان بزرگی بیاموزیم
96148
سلسله درس‌های کریس!
07 آذر 1402 10:16
باورکردنش برای هواداران فوتبال تقریبا غیرممکن است. مگر می شود پنالتی تقدیمی داور در دقیقه 2 بازی را به این راحتی پس زد و در حالی به ضرر تیم خودی رای داد که با گل شدن این توپ ممکن بود که پرونده بازی در همان دقایق اول دیدار بسته بشود؟ مگر نه اینکه همه این نمایش های زشت و زیبا اجرا می شوند تا این کره چهل تکه وارد قفس توری شود و امتیازی و مانوری پولی و چرخش اقتصادی و .....؟ پس چگونه ممکن است در اوج حرفه ای‌گری به هدف حرفه ای‌گری پشت پا زد و آماتورگونه دست بالا گرفت که «هیچ خطایی روی من انجام نشد» و داور را مجاب به تغییر نظر خودش علیه تیم خودی کرد؟

روزنامه گل

شاهین طهرانی - باورکردنش برای هواداران فوتبال تقریبا غیرممکن است. مگر می شود پنالتی تقدیمی داور در دقیقه 2 بازی را به این راحتی پس زد و در حالی به ضرر تیم خودی رای داد که با گل شدن این توپ ممکن بود که پرونده بازی در همان دقایق اول دیدار بسته بشود؟ مگر نه اینکه همه این نمایش های زشت و زیبا اجرا می شوند تا این کره چهل تکه وارد قفس توری شود و امتیازی و مانوری پولی و چرخش اقتصادی و .....؟ پس چگونه ممکن است در اوج حرفه ای‌گری به هدف حرفه ای‌گری پشت پا زد و آماتورگونه دست بالا گرفت که «هیچ خطایی روی من انجام نشد» و داور را مجاب به تغییر نظر خودش علیه تیم خودی کرد؟

واقعیت این است که رونالدوی کبیر در دو رویارویی باشگاهی با ایرانی ها، درسی بزرگ به ما داد. او با در آغوش گرفتن معصومانه هنرمند معلول کشورمان که تصویرش را عاشقانه بر بوم حک کرده بود،ثابت کرد در خارج از مستطیل سبز یلی است قابل و دیشب در دقیقه دوم بازی با پرسپولیس نشان داد که حالا در سن 38 سالگی آن قدر بزرگ شده که در داخل زمین هم یک الگوی اخلاقی باشد و پهلوانی را به فوتبال را ضمیمه کند.

کریس در دو پرده نمایش زیبا، به ما آموخت و به این ترتیب اخلاقا از زیر دین استقبال شگفت‌انگیزی که در ایران دید خارج شد. حالا این ماییم و حق انتخاب!می‌توانیم انتخاب کنیم که از او پهلوانی را بیاموزیم یا آن چنان بر طبل این فوتبال پوچ بکوبیم که برای بردن به هر روش ناجوانمردانه ای متوسل شویم!

تکمله: سال‌ها قبل در یکی از دیدارهای پرسپولیس وقتی بازیکن حریف با خطای محمد دادکان روی زمین افتاد و داور- به اشتباه- نقطه کرنر را نشان داد، بازیکنان حریف باب اعتراض گشودند و البته این محمد دادکان بود که همراه با آنان نزد داور رفت و گفت که خطا کرده است و پنالتی صحیح است!دم تمام لوطی‌های عالم گرم....

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس #رونالدو #کریستین رونالدو #شاهین طهرانی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها