هر 140 دقیقه یک گل از طارمی
96104
پورتو، عین پرسپولیس
06 آذر 1402 11:02
تردیدی نیست که مهدی طارمی به‌طور کلی عملکرد خوبی در فوتبال اروپا داشته است. او در ریوآوه تا مرز آقای گلی لیگ پرتغال پیش رفت و سپس این عنوان را در پورتو از آن خود کرد. حتی افول فصل جاری مهاجم ایرانی هم باعث نشده آمار او به‌طور کلی از نفس بیفتد.

روزنامه گل

تردیدی نیست که مهدی طارمی به‌طور کلی عملکرد خوبی در فوتبال اروپا داشته است. او در ریوآوه تا مرز آقای گلی لیگ پرتغال پیش رفت و سپس این عنوان را در پورتو از آن خود کرد. حتی افول فصل جاری مهاجم ایرانی هم باعث نشده آمار او به‌طور کلی از نفس بیفتد. در این میان اما یک سؤال جالب وجود دارد؛ اینکه آیا مهدی طارمی در دوران برانکو بازیکن مؤثرتر و موفق‌تری بود یا در دوران سرجیو کونسیسائو، یعنی سرمربی پورتو؟ برای قضاوت در این مورد شاید ساده‌ترین راه مراجعه به آمار و ارقام باشد.

اعداد به ما می‌گویند طارمی در مجموع 11751دقیقه برای سرجیو کونسیسائو در پورتو بازی کرده و 82گل به ثمر رسانده است؛ او به‌طور متوسط هر 143دقیقه یک گل زده است. در دوران پرسپولیس برانکو اما طارمی مجموعا 6931دقیقه بازی کرده و در این مدت توانسته 49بار دروازه رقبا را باز کند؛ طارمی به‌طور میانگین هر 141دقیقه یک گل زده که این آمار بسیار مشابه عملکرد طارمی در پورتو است. البته در بحث ارسال پاس گل، آمار طارمی در پورتو به شکل چشمگیری از آمارش در پرسپولیس برانکو بهتر بوده است. او در تیم پروفسور کلا 16پاس گل داده بود، درحالی‌که تعداد پاس گل‌هایش در پورتو به عدد 55رسیده است.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها