استقلال تیمی متفاوت در داخل و خارج از خانه
96099
5 امتیازی که آبی ها در اصفهان از دست دادند!
06 آذر 1402 10:52
درشرایطی که استقلال در هر 5 بازی خانگی اش مقابل رقبا به برتری رسیده و آمار صدر درصد برد را ثبت کرده است، اما در دیدار های خارج از خانه و بازی هایی که میهمان بوده فقط در دو بازی برنده شده و در 3 بازی  دیگر امتیاز از دست داده است.  استقلال مدل جواد نکونام  تیم های ملوان، استقلال خوزستان، هوادار، آلومینیوم اراک و تراکتور را در ورزشگاه آزادی شکست داده است.

روزنامه گل

درشرایطی که استقلال در هر 5 بازی خانگی اش مقابل رقبا به برتری رسیده و آمار صدر درصد برد را ثبت کرده است، اما در دیدار های خارج از خانه و بازی هایی که میهمان بوده فقط در دو بازی برنده شده و در 3 بازی دیگر امتیاز از دست داده است. استقلال مدل جواد نکونام تیم های ملوان، استقلال خوزستان، هوادار، آلومینیوم اراک و تراکتور را در ورزشگاه آزادی شکست داده است. از آن طرف موفق شده برابر صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان در خانه رقبا نتیجه بگیرد و برنده از میدان خارج شود. در نقطه مقابل آبی پوشان برابر سپاهان، شمس آذر قزوین و ذوب آهن اصفهان در شرایطی که میهمان بودند، یک شکست و دو تساوی کسب کردند و در مجموع 7 امتیاز از دست داده اند.

استقلال از 5 بازی خانگی 15 امتیاز کسب کرده و از 15 امتیاز ممکن در بازی های خارج از خانه 8 امتیاز کسب کرده است که تقریبا نیمی از امتیازهای این 5 بازی محسوب می شود. نکته جالب دیگر اینکه استقلال در دوبازی خارج از خانه به اصفهان رفته و از دیار نصف جهان فقط یک امتیاز کسب کرده و 5 امتیاز را جا گذاشته است! هرچند بردن در خانه و نباختن در خارج از خانه فرمولی است که تقریبا برای کسب قهرمانی کافی است و در مجموع استقلال با جواد نکونام عملکرد قابل قبولی دارد و صدر جدول لیگ بیست و سوم را در اختیار دارد، اما غیر از بازی با سپاهان، ذدر دیدار مقابل تیم هایی چون شمس آذر قزوین و ذوب آهن انتظار می رود که آبی ها تمام امتیاز های ممکن را کسب کنند.

هرچند ذوب آهن در این فصل نشان داده سخت امتیاز از دست می دهد و فعلا تا رتبه های بالای جدول هم خودش را بالا کشیده است و با تیم چند فصل اخیر تفاوت هایی دارد. شاگردان ربیعی در ورزشگاه آزادی هم پرسپولیس با نتیجه مشابه یک بر یک متوقف کردند. جالب اینکه گل ذوب آهن در آن مسابقه هم نتیجه اشتباه و گل به خودی سروش رفیعی بود و هافبک قرمزها برای ذوبی ها گلزنی کرد. تک گل پرسپولیس را هم یک مدافع یعنی گولسیانی به ثمر رساند. درست مانند استقلال که مهدی پور هافبک برای ذوب آهن گلزنی کرد و سهرابیان مدافع زننده تک گل آبی پوشان بود!

البته استقلال با توجه به اینکه نقل و انتقالات مطلوبی نداشت و تقریبا ناقص بسته شده است، انتظار نمی رفت چنین نتایج خوبی کسب کند و صدرنشین لیگ باشد. در اینکه استقلال فعلی با وجود صدرنشینی ضعف های فراوانی دارد موضوعی است که کادرفنی و حتی مدیران باشگاه به آن اذعان دارند و نباید از کادرفنی استقلال انتظار داشت که در تمام بازی ها نتایج دلخواه بگیرد و با برد میدان را ترک کنند. استقلال فعلی در خط دفاع و حتی هافبک میانی و وینگر چپ با کمبود یا نبود بازیکن آماده و متخصص روبرو است. حتی بعید است که در نیم فصل هم تیم به خوبی تقویت شود و شاهد تغییرات زیادی در ترکیب و لیست آبی پوشان باشیم و نکونام باید با همین بضاعت موجود کنار بیاید و هواداران هم نباید فراموش کنند که تا قبل از شروع لیگ کمتر کسی تصور می کرد برای چند هفته هم که شده این تیم را در صدرجدول ببیند!

#پیج رسمی روزنامه گل
تازه ترین خبرها