بد برداشت کردند،من هرگز نگفتم منتقدین خیانت‌کار هستند
96091
درخشان: پرسپولیس سرحال باشد النصر را شکست می‌دهد
06 آذر 1402 10:29
آرش جعفری - سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد اگر پرسپولیس برای مساوی مقابل النصر به میدان برود دست‌خالی به تهران برمی‌گردد.

روزنامه گل

آرش جعفری - سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد اگر پرسپولیس برای مساوی مقابل النصر به میدان برود دست‌خالی به تهران برمی‌گردد.

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس که سابقه هدایت پرسپولیس مقابل النصر را دارد ابتدا در خصوص آن بازی گفت: شرایط آن بازی با امروز خیلی فرق می‌کند. دلیل باخت ما در آن سال به النصر این بود که ما خیلی در پرواز بودیم. ابتدا به ازبکستان رفتیم سپس راهی تبریز شدیم و بعد به مسجدسلیمان رفتیم و فکر می‌کنم حدود 10 هزار کیلومتر روی هوا بودیم. وقتی هم به عربستان رسیدیم کاملاً خسته بودیم و درحالی‌که باید ساعت 12 شب به هتل می‌رفتیم اما آن زمان با کارشکنی میزبان 6 صبح به هتل رسیدیم. بچه‌های تیم در آن بازی استراحت نکردند و خسته بودیم. الان هم به نظر می‌رسد کارهایی انجام می‌شود تا پرسپولیس خسته به بازی برسد و با این کارها به دنبال تضعیف پرسپولیس هستند.

سرمربی سابق پرسپولیس سپس در خصوص بازی امروز پرسپولیس و النصر در عربستان گفت: بازی خیلی سختی است ما بازی رفت را در تهران واگذار کردیم. از سوی دیگر برای صعود باید حتماً امتیاز بگیریم. برای بردن باید در شرایط روحی روانی خوبی قرار داشته باشیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و توانمندی‌های زیادی دارد و مهم‌تر از همه اینکه نشان داده بیرون خانه هم می‌تواند خوب بازی کند و برنده هم باشد. واقعاً پرسپولیس شایسته برد در این بازی است اما همان‌طور که گفتم اینکه شرایط این تیم تا قبل از بازی با النصر چطور باشد مهم است. پرسپولیس اگر در روز بازی سرحال باشد شک نکنید که حریف گردن‌کلفتی برای النصر هستیم و اگر همه‌چیز در شرایط خوبی قرار بگیرد و بازیکنان استراحت کافی داشته باشند می‌توانیم این تیم را در خانه خودش زمین‌گیر کنیم و نتیجه خوبی بگیریم. شما مطمئن باشید اگر بچه‌ها تمرکز کنند و با آرامش بازی کنند می‌توانند با دست‌پر به تهران برگردند.

درخشان در مورد اینکه مساوی هم می‌تواند برای پرسپولیس خوب باشد گفت: بله مساوی خوب است اما اگر شما برای مساوی به زمین بروید مطمئن باشید می‌بازید. اما اگر برای برد به زمین بروید می‌توانید حداقل مساوی کنید.

سرمربی سابق پرسپولیس در مورد اینکه چقدر تأخیر پرواز پرسپولیسی‌ها و دیر رسیدن به عربستان درنتیجه این بازی تأثیرگذار خواهد بود گفت: متأسفانه عربستانی‌ها همیشه برای تیم‌های ما مشکل ایجاد کردند. بسیار سخت‌گیر هستند و مطمنا در ورود تیم هم مشکل ایجاد می‌کنند و سعی می‌کنند شرایط سختی برای ما ایجاد کنند تا تمرکز خودمان را از دست بدهیم. برای همین عقیده دارم بچه‌ها باید تمام این مسائل را فراموش کنند و فقط تمرکزشان را بر روی بازی بگذارند. اگر این کار را بکنند این تأخیر هیچ تأثیری نخواهد داشت.

درخشان در مورد اینکه کدام بازیکنان در بازی امروز نقش به سزایی خواهند داشت گفت: من عقیده دارم بازیکنان خط هافبک پرسپولیس می‌توانند با تغذیه مهاجمان و نیز حفظ فاصله با خط دفاع و بستن راه‌های نفوذ حریف در این بازی نقش به سزایی داشته باشند.

حمید درخشان در ادامه در مورد تیم ملی و تساوی با ازبکستان و اینکه در مصاحبه گفته بود هرکسی از تیم ملی انتقاد کند خیانت کرده است واکنش نشان داد و گفت: من چنین حرفی نزدم و نگفتم کسی که انتقاد می‌کند خیانت‌کار است. متأسفانه از حرف من برداشت اشتباه کرده‌اند. ببیند من گفتم که باید از تیم ملی انتقاد سازنده شود و درواقع انتقاد فنی باشد. اگر شما انتقاد نکنید که هیچ‌چیز درست نمی‌شود. شما اگر انتقاد سازنده کنید نه‌تنها تخریب و خیانت نیست بلکه به تیم ملی کشورتان هم کمک کرده‌اید. من در همان مصاحبه گفتم و بازهم می‌گویم در نیمه اول خوب بودیم اما در نیمه دوم افتضاح بازی کردیم. متأسفانه امیر قلعه‌نویی هرچه تعویض کرد به‌جای اینکه روند تیم بهتر شود بدتر شد شما بازیکن می‌آورید که بتواند از فشار تیم حریف کم کند و بهتر بازی کنید نه اینکه از آنی که بودید بدتر شوید و شما دیدید درنهایت بازی برده را با تساوی عوض کردیم.

درخشان در ادامه در مورد حرف‌های حمید مطهری و حتی نبی نایب‌رئیس دوم فدراسیون که گفته در حق تیم ملی با انتقادها بی‌معرفتی می‌کنند گفت: ببینید این دوستان هم حتماً منظورشان انتقاد غرض ورزانه بوده وگرنه کسی از انتقاد سازنده ناراحت نمی‌شود. من و سایر فوتبالی‌ها که سال‌ها برای تیم ملی بازی کردیم نه بی‌معرفت هستیم نه خیانت می‌کنیم. ما بر اساس آنچه در بازی دیدیم حرف می زینم. شما بروید مصاحبه خود قلعه‌نویی را نگاه کنید او از بازی تیم ملی در نیمه دوم بسیار ناراحت بود و گفت خوب نبودیم. ما که نمی‌توانیم به‌دروغ از تیم ملی تعریف و تمجید کنیم. ما دلسوز تیم ملی هستیم و می‌خواهیم در بازی‌های آینده با رفع کردن مشکلاتش بهتر شود و در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد.

درخشان در مورد اینکه جایگاه تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا کجا می‌بیند گفت: اگر مشکلات رفع شود تیم ملی نتیجه می‌گیرد. ما بازیکنان بزرگ و خوبی داریم. اگر مشکلات تیم ملی در خط دفاع و هافبک برطرف شود مطمنا می‌توانیم مدعی قهرمانی باشیم اما اگر به همین منوال ادامه دهیم در آسیا بازهم هیچی نمی‌شویم.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #حمید درخشان #پرسپولیس #النصر عربستان #النصر #یحیی گل محمدی #تیم ملی
تازه ترین خبرها